Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
WW

Nemusí být tak zle. Co je dobré pro udržované autostrády s vyloučením přístupu cyklistů, chodců a přizpůsobené k technologiím tak, aby se třeba mohlo něco uplatnit z hlediska bezpečných odstupů, automatického řízení při únavě, poloautomatických bezpečnostních pojistek apod., bude jinde slepou "vývojovou" kolejí, jak se již v minulosti několikrát stalo při snaze cosi aplikovat a už se to nikdy nedotáhlo z mnoha příčin do konce přes palcové titulky, jaké to bude žůžo. Neznamená tedy, že se každá hloupost musí prosadit a už teď mít dilema z jejího neexistujícího, nebo zkušebního provozování. Samozřejmě, je to výzva, zkouší se kdeco, ale rozhodne závislost, cena, bezpečnost, technologická podpora, politika, trh práce... Ono se to vyselektuje a bude se to spíš uplatňovat ve vlacích, v letadlech...jak se už uplatňuje a třeba tam, kde jsou podmínky pro to vhodné, napŕ. pŕi parkování, v areálech s vlastním řešením dopravy, třeba "inteligentními" pouťovými elektrickými autíčky nepřesahující rychlost 6km*h-1. :-) Co se vyvíjí pro Mars a jiné planety či měsíce, kde je skutečně nutná autonomie kvůli nemožnosti online řízení, nemusí tyto systémy simulující inteligenci vyhovovat dynamickým podmínkách, když neumí plně interagovat s okolím a nejsou tak "zkušené", aby zvládaly pro ně nepředvídatelné situace.

0 0
možnosti
ZH

Jasně. Jen jsem si vzpomněl na "optimistické" výroky některých zdejších debatérů, že cca do 5 let budou profesionální řidiči bez práce. A tento "optimismus" s nimi rozhodně sdílet nemohu. :-) Zkrátka bez lidského elementu se v tomto případě ještě hodně dlouho neobejdeme, byť automatická odvážka z hospody domů by se mi velmi líbila. :-)

0 0
možnosti

Co vim, tak I pres chyby ktere maji uz v soucasne dobe ridi bezpecneji nez ridic. Statisticky jsou bezpecnejsi. A co brani jejich pouzivaji?

1) Pripo, ehm, kakanost. Hleda se tisice nesmyslu, viz jestli ma auto zabit ridice ci chodce. Debaty o lejnu, ale urcite lidi strasne bavi. Ci kdo ponese odpovednost za chyby auta. To same. Za tyden debaty vyresene ( kdyby se chtelo)

2) lajny a znaceni. Musely by se investovat znacne castky do systemu, ktere by auto vedly na silnici

3) pocasi. Kdyz zasnesi, lajny nejsou videt. Tudiz do Cech, zatim, nejsou vhodna.

Samoridici auta maji stale kupu problemu. Delaji chyby, jsou draha, ... . Ale I presto, jejich nejvetsim problemem je, jako obvykle, lidska hloupost

1 1
možnosti
ZH

Bod 1 je právní problém, a to nikoliv triviální. Pokud někoho přejedete nyní, je zodpovědnost jasná - v první řadě stíhají vás. V případě autonomních vozidel bude třeba jasně vymezit, kdo za co a kdy zodpovídá. A upravit podle toho i zákony. Tohle se bude zcela seriózně řešit mnoho let.

1 0
možnosti
LV

Něco jako "autonomní auto" nikdy nebude existovat. Budou pouze dálkově ovládaná vozidla. Ano,budou mít výkonný HW a složitý SW pro okamžité rozhodování podle mnoha parametrů (jak se vyhnout díře, jak nenarazit do auta před sebou nebo za sebou..., ale konečné slovo bude mít nějaký "centrální mozek" oblasti nebo úseku, který bude mít přehled o situaci v oblasti, o tom, kdo je VIP a kdo není, atd atd...

0 0
možnosti

Vy o autonomnich autech vubec nic nevite, co?

1 0
možnosti
VV

Takovy autonomni auto v CR by melo sve vyhody. Moh bych si dat po obede jedno pivo a pripadnej polcajt by musel nechat dejchnou ridici pocitac.

0 0
možnosti
JB

J38a78n 31B68u92r18i48a88n

12. 3. 2019 13:08

A já si naopak myslím, že autonomní auta tu budou relativně brzy. Ale nikoli v osobácích, ale v kamionech. Tam je to totiž čistě o ekonomice a není až takový problém, aby se kamion autonomně pohyboval po dálnicích a pak byl nějakým lidským "lodivodem" ovládán až ve fabrice nakládky či vykládky.

0 0
možnosti
JF

J19i84ř40í 14F32i35š54e56r

12. 3. 2019 13:26

Koho pak zatknou za pašování migrantů?

0 0
možnosti

Nevím, proč bych se měl těšit na takovou blbost, když mi někdo bere to co dělám rád.

Pokud nebudu moc řídit, přestane mě auto zajímat.

1 0
možnosti
JB

J86a54n 47B68u84r80i78a70n

12. 3. 2019 13:02

Jestliže Vás to baví, tak ho samozřejmě budete řídit dál. Stejně jako dnes stále jezdí lidé na koních. Taky proto, že je to baví.

0 0
možnosti
JH

J75a76k50u60b 77H88o28z63a

12. 3. 2019 9:00

A to jste ještě pominul rozhodovací logiku v řídícím software auta. Co když bude naprogramováno tak, aby upřednostnilo bezpečnost ostatních účastníků provozu před bezpečností řidiče?

Představte si třeba, že jedete se svým dítětem v autě. Jediný způsob, jak se vyhnout kolizi s autem jedoucím v protisměru je najet na zastávku, kde jsou čtyři lidé čekající na autobus. Jak bude program rozhodovat? Prostou matematikou? Pak máte smůlu. Čtyři jsou více než dva.

Autonomní auto by bylo fajn, ale naprogramované v režimu "za každou cenu ochránit posádku". Za sebe říkám, že do jiného bych nesedl.

0 0
možnosti
ZH

Toto dilema se řešilo, a téměř všichni volili auto, které chrání osádku. Ale ostatní o tom nesměli vědět. :-)

0 0
možnosti
Foto

Leda, že by vozidlo nebylo možné ovládat na dálku a vnitřní systém by byl důsledně odstíněný od jakýchkoliv pokusů ho hacknout zvenčí....

Zdroj: https://hlinka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=704281

Já se obávám, že pokud má být autonomní vozidlo z logických důvodů ovládáno dispečerem zvenčí, tak tohle zařídit nepůjde.

Jinak s vámi sdílím vaše obavy, ale hlavně, i když o sobě tvrdím, že jsem řidič z donucení, dlouhé služební cesty nesnáším a dovolenou v odlehlých destinacích nevyhledávám, řízení auta po čas kdy mě to ještě baví, považuji za osobní požitek, kterého bych nechtěl být zbaven.

1 0
možnosti
ZH

Však jsem psal, že odstranění dálkového ovládání by zabilo hlavní výhodu té autonomnosti. :-)

0 0
možnosti
RE

Spíš se toho děsim:)

1 0
možnosti
Foto

S tímhle problém nemám. Pokud bych se měl bát, že mě někdo sleduje, musel bych se zbavit mobilního telefonu. A doma nechodit na internet. A vlastně ani nechodit po ulici, protože všude jsou kamery .... ne. To je paranoia. Těším se na autonomní vozidla.

5 0
možnosti
PV

P16a77v23e79l 24V69é81b41r

12. 3. 2019 7:12

I Iveta Bartošová měla své fanoušky. Proč ne autonomní vozidla?

0 0
možnosti
  • Počet článků 472
  • Celková karma 22,00
  • Průměrná čtenost 2076x
Čacký junák s pohledem upřeným do dáli