- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jedna věc je tramvaj. A specifická místa někde v Praze.
Druhá věc je obecné nedodržování už existující zákonné úpravy, která jasně stanovuje, že (vulgárně řečeno) předjíždějící řidič nesmí ohrozit.
Je vážně takový problém předjíždět cyklistu stejně, jako se předjíždí pomalejší auto? Je vážně nutné cpát se do mezery mezi cyklistou a protijedoucím autem? Je vážně nutné předjíždět na prázdné silnici cyklistu s minimálním bočním odstupem?
Stejnou optikou se dá zeptat jestli je nutné, aby cyklista vždy vytvářel kilometrovou kolonu. Jestli není jednoduší, kdyby zvolil jinou trasu, nebo sesednul a nechal všechny projet a pokud taková alternativní trasa není, nebo je hustota aut taková, že sesednutí nic nevyřeší, tak pak by dělal kolonu.
jelikož taky mě tuhle předjížděl cyklista zleva a vzdálenost nedodržel a já jsem se ve dvaatřiceti tunové tramvaji o metr výše nad ním v zavřené kabině cítil ohrožený a vystrašený k smrti
Zdroj: https://hewlit.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=781494
tohle nebylo chytré...ani vtipné
Uvedená vyhláška vytlačí cyklisty ještě víc na chodníky pro pěší.
To je dobře. Cyklista má proti motoristovi tu výhodu, že může sesednout z kola a pokračovat jako chodec k místu, kde zase na kolo nasedne. U dopravní uzavírky a kyvadlové dopravy to tak dělají a neomezuje je to. Tak proč by měli být zapouzdřeni v představě, že celou Prahu projedou na kole stůj co stůj?
Prostě si musíme zvyknout, že existují významně privilegované menšiny:-/
Nastudujte si paragrafy o předjíždění. Je tam jasně napsáno "neohrozit", což předjetím cyklisty bez dostatečného bočního odstupu děláte. Kvůli lidem, kteří předjížděli nesprávně, je v zákoně ten metr a půl.
Předpis proti zdravému rozumu - jako drtivá většina předpisů.
Drive bylo napsano, ze ma jet v dostatecne vzdalenosti. Lidi se vymlouvali na to, ze zakon nedefinuje, co je to dostatecna vzdalenost. Takze dokud cyklistu nesejmuli, nikdo jim nic nemohl. Tak tam nadefinovali konkretni vzdalenost a zase problem. Jak se to tedy melo resit? Nebo se to nemelo resit a vzdycky vyckat, az auto cyklistu srazi?
když se cyklista vyhýbá překážce na vozovce (větev, nespočet šroubů z kol, sklo, díra, vlnobití od brždění aut aj.), většinou má co dělat, aby to bezpečně objel, a nemá při tom manévru čas ukazovat a řídit jednou rukou, protože, jak praví vyhláška i pud sebezáchovy, vybočovat bezpečně znamená obouruč... Vaše filosofie typu "spěchám, mám svůj řád, své povinnosti, tak nepřekážej, ty jednostopá překážko...", je minimálně trochu "nadřazená", což z pohledu podstatně výše posazeného řidiče není překvapením... tyhle vztahy nevztahy spraví jen vzájemná ohleduplnost, předvídavost a připuštění si myšlenky, že se na ty naše silnice musíme vejít všichni...
Jenže když cyklista náhle objíždí větev, tak auto za ním nemusí mít možnost dodržet 1,5m. No a když to auto někdo vyfotí, má řidič problém. Celá ta vyhláška je idiotská.
Fakt tramvaj muze nekoho predjizdet? Ja jen ze cela vec se tyka predjizdeni.
Tramvaj jede ve vlastnim pruhu (koleje, ze?) a nemuze nikoho objizdet, ze?
Co je to predjizdeni?
Předjíždění je manévr, při němž rychlejší dopravní prostředek či jedoucí osoba objede pomaleji jedoucí dopravní prostředek nebo jedoucí osobu a zařadí se před něj.
Někoho předjet znamená dostat se před něho. To tramvaj podle vás nemůže? Může ale ti hlupáci, kteří vymysleli těch 1,5 m a takoví jako vy, by měli řešit i situaci, kdy cyklista brzdí stovky lidí za ním.
Krásně a zcela smysluplně napsaný člalnek!!!
Opět souhlasím jak s obsahem, tak hořkokyselým nádechem textu, obzvlášť pasáž o oslíkovi pobavila... No a zároveň je to asi poslední důvod do skládačky proč si pořídit kameru za sklo.
No budete jen na 4roky,tak to snad přežijeme.Tak co dělají cyklisti na silnici 1třídy?Mockrát jsem se stím potkal.