Děkujeme za pochopení.
J82i57ř31í 89B10o76č24e42k
Víte, pracuju v tiskárně jedné projektové firmy. Občas si říkám, že by si každý z projektantů měl na den zkusit, co naše práce obnáší. Potom by si na nás nevymysleli takové, s prominutím, hovadiny, které se jim někdy povedou. Stejně jako vážený klient by se měl posadit na vaše místo
P82a46v55e71l 16Ď16u13r65a29n
Jako bývalý tramvaják se přidávám... klient je klient, vedení DP to ctí a spoustu řidičů tramvají buď v některých případech přijde o nemalou část svého honoráře, ať se jakkoli zachovali v souladu se smysluplnými předpisy, či to se svým chlebodárcem dlouhodobě řeší, vysvětlují a argumentují platnou legislativou.
Za skvost služebních hlášení, která na mne za dobu mého působení ve funkci řidiče tramvaje přišla, byla stížnost jisté dámy, která uvedla, že jsem na Výtoni stál v zastávce směr (rovně Modřany, doleva Vršovice - tedy z centra) a zatímco jsem jí u zastávkového sloupku míjel, protože mi prostě padla světla doleva, drze jsem se na ní šklebil a smál se jí do očí.
Šklebit se neumím a v rámci svého angažmá řidiče tramvaje jsem se programově nesmál - nebylo čemu. Nějaký kancelářský inteligent usoudil, že jsem pochybil a navrhl mi sebrat pětistovku z prémií. Rok, opakuji: ROK jsem na nesmyslné přípisy reagoval těmi smysluplnými, než vedení DP konečně usoudilo, že jsem fakt nic neprovedl. A to na mě posílali techniky jízdy a dispečery, aby mě kontrolovali, jestli se v práci skutečně nechechtám.
P54a84v23e70l 94Ď54u57r88a11n
Doplnění - na Výtoni jsem stál jako druhá tramvaj, tehdy tuším právě za trojkou.
M74i79r66o81s91l55a35v 40B68u57č61e44k
Z pivního sudu Ostravaru - DPO, nezávislá sekce autobusy :
Výkon řidiče, zřejmě jedna z nejpoctivějších profesí. Nabytá koruna, je vyježděna do poslední minuty. Ovlivnění soukromého života, nelze se opíjet, chodit brzy spát! Je nutné přijmout neurážlivý status "Sluhy". Řidič němá status veřejného činitele, není ničím zvláště chráněn. Sluha - veřejné služby, tedy sloužit. Vlastní ego nechat doma a naopak si vzít trpělivost, humor a rozum !
Proměny před a po r. 1989? Trasy se v zásadě nezměnily - doprava podstatně zhoustla! JŘ diktuje, o zábavu není nouze. Žel ,celospolečenské proměny se odrazily i do chování cestujících. Řada lidé se léčí! Řidič je první na ráně, je třeba mu dát poznat, že člověk je v osobních problémech! Nic se sice nevyřeší - ale ta úleva. Noví spisovatelé ! Stěžují si, na cokoliv, kdykoliv, nelení ! Z praxe :
Každý noční řidič, byl zmlácen. Opustil svou budku a šel zachraňovat. Tu demolující se majetek, nebo byl drzý a v chtěl jízdenku! Neuvěřitelné - ve dne, kdy cestující na špičkách se naklání a deštníčkem píchá řidiče do kabiny! Ten to bral humorem - "Teď nepíchejte, bude ostrá zatáčka"! Klasika - "Proč nejede spoj ten a onen a kdy přijede" !? Klasika zimních kalamit, autobus klouže, ve smyku, řidič hrdina - no stále jede. V zastávce významné poťukávání cestujícího na své hodinky! Faktem je, že po udesnití se čehosi pevně+ přichytí a už aninedutá! Zalomený kloubový bus na ledovém svahu = 17 m překážka napříč, neprůjezdné. Dotaz cestující - "A bude stanovena Náhradní doprava" !? (Kdy - jak, čím)? Bez určité lásky ,se to dobrodružství nedá provozovat ! ...
P33e73t83r 44K37o69r17e38c63k87y
Jako rodilec z Vinohrad mi to nedá a musím zvolat: ,, Co nám to děláte pane řidiči" vždyť vy takto hovoříte o naší chloubě .... 3 náměstí za sebou, kde to najdete......Pavlák, Tylák, Mírák...
V paměti mi zůstává každodenní chaos na Pavláku, bo jsou tam dvě stanice Metra a nádherně se tam přebíhá tramvajím přímo před nosem, no pochopte, nemohu přece jít podchodem třeba na opačný směr tramvaje, ze schodů a do schodů, tak mějte vy pochopení, když pasažeři ho absolutně nemají. Pěkný den a pevné nervy v čele soupravy...
N87a44ď69a 21D84u29b27c67o88v20á
Pane Korecký, na Pavláku u metra jsou legální značené povrchové přechody všemi směry mimo jednoho, který však tramvajové koleje nepřetíná, tedy jestli je nezrušili...
:-)
N80a56ď17a 66D88u89b23c59o77v35á
Doprava tramvajemi v Praze je nejlepší a proto je nutné ji všelijak ztížit a znechutit. Zatím co autobusům vymyslíme objížďky a prodloužíme intervaly někdy i na čtyři za den, tramvajím hezky rozkopeme koleje a to pro velký úspěch snad na tom samém místě jako každý rok, takže plánovat posunovat se povrchovou dopravou o prázdninách je skutečně záhodno mít znalosti vojenského štábu a plánovat nejen dlouho před plánovanou cestou, ale i těsně před výpravou, co kdyby.
Vím o čem mluvím, protože jednou jsem urputně řešila problém dostat se na místo kam je běžně možné tramvajemi ze dvou stran a kam v té době tehdy nejela tramvaj ani z jedné strany.
Ono je príma když člověk běhá bez berlí, to se vcelku proběhne rád i kus pěšky, ale posunovat se poloviční rychlostí zdravého člověka je taky zážitek.
Já vím, že o tomhle článek není, že je o trablech řidiče s námi zpovykanými pasanty, jsem daleka, abych ho přemlouvala, aby ty dveře sem tam tem nebožákům otevřel, když už se jim podaří nějakou tramvaj dostihnout, vím co je to předpis, vím, že chudák řidič je bleskosvod dopravních podniků, ale o prázdninách je zapotřebí nervů na obou stranách větší spotřeba...
Příští týden se chystám po několika přestupech dojet trojkou tam kam nikdy trojka nejezdila, bude to zážitek, tedy jestli mi tu nastudovanou trasu nerozkopou...
P59e95t97r 17F30a21b38e35r66a
Odvážně se pustíte tam, kam se dosud nikdo nevydal ;-)
- Počet článků 942
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1418x
Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz