Děkujeme za pochopení.
E29v38a 96S15á42d43e64c25k88á
Užíváte si trošku úspěch? Je to už živější, než jen virtuální realita. A nám to udělalo radost...
P97a13v38e16l 44H56e46w46l48i64t
Jaký úspěch? Ono se někde něco stalo? Co? Povídejte.
K35a78r55e73l 86B30o22h84á55č17e30k
:) řidič tramvaje není můj nepřítel, řidič tramvaje není můj nepřítel, řidič tramvaje není můj nepřítel :)
S49i52m21o53n76a 84P88r97o85c68k15l57o50v71á
My na vás ale mluvit nemůžeme Možná chybí právě ta možnost vyměnit si názory a je dobře, že alespoň touto cestou se dozvíme, co nám vzájemně vadí. Je pravda, že my cestující o vás tramvajácích opravdu moc nevíme, že vás asi bereme tak trochu jako součást vozidla Tak já se příště zkusím alespoň usmát...jestli si ale lidi nebudou myslet, že jsem nějaká divná Uvidíme...
P62a54v50e76l 92H57e87w56l94i49t
Vidíte, a o tom to je. Už jak to říkáte - usměju se, a lidi aby si už nemysleli, že jsem divná. Právě až tohle si myslet nebudeme, a naopak se lidi s úsměvem přidají, bude to fajn život. A bude kolem dokola zaděláno na lepší život. Slyšel jsem, že třeba na Novém Zélandu je běžné, že si tramvaják povídá s neznámými lidmi - tohle udělat u nás, tak mě hned dispečink pošle do Bohnic.
M59a76r33t52i32n34a 64T42r95o24j82a66n11o96v11á
No, exotika. Mně to přijde práce jako každá jiná. Všude máte něco.
A pozdravujte toho kolegu, co na začátku týdne ve 22 vybuzeroval ženskou s dítětem v kočárku, která se opovážila batoleti dát na okusování rohlík a zatímco si dítko drobilo do svého fusaku, řidič učinil matce rozhlasem kázání na téma výchova budoucích uvědomělých cestujících ("v tramvaji je zakázáno jíst a výchova začíná již v kočárku"). V tramvaji nás bylo asi 15 a půl, tudíž rohlíkem ohrožen nikdo nebyl, zato všichni kroutili hlavou nad řidičem.
P40a23v97e85l 12H71o98r75á71k
Mne spíše zaráží to držení dveří. Už jsem v Brně zažil spoustu lidí přivřených při vystupování, několik i při nastupování, ale že by někdo držel dveře, to jsem si u nás nevšiml.
V59á22c44l38a34v 25J94e54b12a61v75ý
Podle mě by docela pomohly chytré zastávky, které ukazují, kdy přijede další spoj a mohly by informovat i o nehodách, či výjimečných událostech. Pak by člověk nečekal jak pako na zastávce, když to stejně nepřijede a plánoval cestu jinak nebo si šel sednout do kavárny.
Svého času jsem několik let jezdil tramvají č. 12 a i přes uvedený interval 8 minut jsem snad každý druhý den čekal 8-12 minut na zastávce, než mi nějaká tramvaj č. 12 přijela. Kdyby to nebylo po dobu dvou let, tak bych si i řekl, že to byla náhoda.
Nebo se někde stane nehoda a člověk v dešti a mrazu čeká a čeká, třeba půl hodiny, protože potřebuje přes půl města. A když už těch 10 minut čekal, tak to za chvíli přeci musí jet a pořád nic.
Pak se nedivte, že je cestující naštvaný. Řidič je bohužel první člověk na ráně, i když za to nemůže. Ale zažil jsem i několik případů, kdy řidič jel tak, jako by vezl hnůj a ne cestující. Nebo prostě nezastavil na zastávce a na dotaz proč nezastavil, hrubě odvětil, že je ta zastávka na znamení...co naplat, že bylo 6 hodin a zastávka na znamení byla až od 8 hodin. S přetápěnými vozy je to také celkem klasika. U starých tramvají by možná řidič mrznul, ale u těch novějších je to prostě jen o troše pozornosti k cestujícím ze strany řidiče. Většina lidí je v zimě nabalená, aby vydrželi na zastávce, když je v tramvaji či buse o 30 stupňů více než venku, je to peklo.
P53a42v65e73l 30H35e18w43l66i15t
Všude jsou černé ovce, to se asi nikdy nezmění. jen jde o to je trochu usměrnit. Já, i když je to vlastně teď proti vlastním, zastávám názor, že když se cestujícímu něco nelíbí, měl by to oznámit. Pravda, i tam se najdou černé ovce a stěžovatelé na cokoli, ale od toho máme lidi, aby posoudili, co a jak, a jaká stížnost je adekvátní.
B61ě57l48a 45H78o58r11á54k33o49v82á
Měla bych dotaz. Kolik jste zachránil řidičů nebo raději čerpáte volno po střetu se stojícím autem na kolejích které jiný řidič nechce pustit včas dokončit otáčení? Častý jev např. před zastávkou U Kaštanu.
P15a72v39e87l 95H40e26w11l68i79t
Volno po střetu s autem je mýtus. Žádné takové neexistuje. Pouze volno po nehodě s chodcem, případně po větší havárii. Jinak se po nehodě normálně jde pracovat dál. U Kaštanu jsem často, ale nějak jsem tam problémy nezaznamenal.
Š15á34r52k68a 73A49n76d60r92l37o41v70á
Nezkoušel jste si to někdy jinde, než v Praze? (třeba v Liberci,Brně,Mostě...).
Anebo- nezkusil jste třeba trolejbus?
P20a11v72e97l 58H74e24w49l30i62t
Ne, pouze v Praze, já se nějak zatím na jiné město necítím.
J77o70s79e13f 77C76h89o18d16o73u86n98s36k14ý
"Díky natáčení pořadu Na lavičce jsem si uvědomil, že pro obyčejné lidi (netramvajáky) je naše práce na kolejích považována za exotickou"
Já jsem si to uvědomil tenkrát, když jsem přišel se ženou do společnosti, kam nás pozvala naše kamarádka a když nás představovala, tak řekla: "Tak lidi, tohle je Ája (moje žena pozn. autora) a tohle je Pepa, je to tramvaják." Ano, bylo to natolik důležité pro ni, že u mě musela zmínit i moje povolání a všichni oneměli úžasem (možná i ta hudba ze sterea přestala na chvilku hrát) a pak se vlastně každý rozhovor, který se mnou někdo vedl točil okolo mého povolání...
Je to vlastně důvod, proč jsem začal psát i svůj blog o mém povolání a přibližovat některé tajemství pro mou rodinu a přátelé, kteří mi vždy dodají spousty inspirace pro další témata, protože jejich dotazy jsou někdy dost nepředvídatelné a sám si řeknu: "No ty jo, tak tohle mě nikdy nenapadlo na to takhle koukat."
P79a70v39e80l 49H61e94w17l22i93t
A jelikož se známe, tak vím, že je o čem číst. Dej sem odkaz, lidi si rádi počtou.
M71a65r88i46e 64Š12í61p48k26o36v63á
Pavle, mě práce tramvajáka, a zejména v Praze, připadala vždycky pěkně vysilující. Hlavně psychicky. Zvlášť od té doby, co je tak silný provoz. Přiznám se, že to obdivuji, a nechápu lidi, co to nevidí. Je to těžká služba.
P72a64v95e71l 85H52e85w62l53i70t
je a my děkujeme za lidi, jako Vy, co si to uvědomují.
P83a95v91e37l 28M93a73c86h34a54č65e75k
Myslím, že níže to Miroslav Buček popsal velmi přesně. Hrubne společnost, je to znát na silnicích a samozřejmě i v MHD.
Z vlastního sledování před mnoha roky jsem se dopracoval k závěru (bylo u autobusů v Praze), že zlom v psychice řidiče nastává v rozmezí mezi 3. a 4. rokem ježdění po Praze. Začne se měnit a začíná být za volantem i nebezpečný, protože se dostává ve svém vidění do pozice nadřazenosti a vše ostatní (cestující nejvíc) ho štve a vytáčí. To samozřejmě nenastává u všech, ale pokud k tomu má nekdo dispozice, tak je to spolehlivé.
Myslím, že u tramvají to bude obdobné.
P.S. Ještě vám říkají ŠEVCI?
P18a46v88e40l 35H15e54w35l69i72t
Říkají, tedy starší lidé, tak nad padesát. U mladších jsem se s tím setkal jen výjimkou, ale stalo se. Jinak tu dobu nebezpečí asi už mám za sebou - už jsem v podobě starého mentora, kmeta od kolejí, s výhybkou do srdce.
- Počet článků 942
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1437x
Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz