Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PF

P16e52t91r 42F44r78a17n94ě38k

14. 5. 2020 22:01

Běhá mi mráz po zádech, když na děti chystají pedagogové metodiky výuky jazyků z doby CK mocnářství - rozbory gramatické stránky jazyka, výuku skrze jazykovědecké pitvy, drilování slovíček, rozbory vět a podobné nesmysly.

Jak je možné, že se i malé děti ve věku kolem 5 let dokáží v krátké době naučit velmi plynule hovořit třeba i třemi jazyky, když neumí ještě ani číst a nikdo jim neobjasňuje gramatiku?! Ono totiž stačí, aby tatínek byl třeba ital a maminka češka se s ním dorozumívala anglicky.

A ať mi nikdo netvrdí, že přirozeným způsobem vyučovat jazyky na základní škole nelze, protože není dostatek rodilých mluvčích. Viděl jsem živě řadu hodin výuky angličtiny Helen Doron. Učitelky jsou české. Způsob výuky je velmi zábavný, ale hlavně přirozený. Žádné poučky dětem nevysvětlují. Prostě s nimi komunikují, tak jak je to normální a přirozené. Ani slovíčka se děti nedrtí. Dokáží je pochytit stejným způsobem, jako kdyby se učily mateřskou řeč. A způsob výuky je celkově natolik chytlavý a promyšlený, že dokonce i udrží dětskou soustředěnost delší dobu, než je běžné. Nechci jim dělat reklamu. Jenom chci upozornit, že je to všechno o přístupu.

0 0
možnosti
VF

Není to rýpnutí, jste učitelka?

0 0
možnosti
PC

Pokud se nestane vzdělání SKUTEČNOU prioritou společnosti (u nás není ani v nejmenším!), pak veškeré metody, snahy a krásné řeči zůstanou jen mlácením prázdné slámy.

Školství za posledních 30 let pořádně degradovalo a nezdá se mi, že by to kdy někomu "nahoře" vadilo, ba naopak - každý nový ministr přiložil ještě další polínko ke snížení jeho kvality.

3 0
možnosti
JN

Je to přesně tak a příčina je mimo jiné v tom, že každý nový ministr čím dál víc naslouchá vzdělávacím "odborníkům", z nichž mnozí nikdy v životě neučili.

2 0
možnosti
Foto

J90a17n16a 83M42a96j11o91v93á

14. 5. 2020 15:25

Ta Vaše "přísná disciplína"...ach jo.

1 1
možnosti
JN

Tenhle výraz je pravda trošku přehnaný. Jinak bych ovšem autorce článku prakticky nic nevytkl.

0 0
možnosti
TD

Oponoval bych v tom, že drilování slovíček a gramatiky (nota bene české) je sice možná cestou, jak se anglicky naučit perfektně, ale může to dokonale odradit velkou většinu lidí, kteří takové ambice nemají.

Já jsem se na ZŠ začal učit angličtinu přesně s pádem totality. Dalo by se říct, že to bylo z 90 % o drilování slovíček a gramatiky - jenže tím to bohužel taky končilo, poslechu a konverzace bylo zoufale málo. Takže po nějakých 5 letech této výuky jsem na začátku střední školy sice uměl řadu slovíček a lecjaký gramatický jev jsem také měl podrobně probraný (minimálně do zblbnutí opakované vysvětlování rozdílu mezi přítomným časem prostým a průběhovým nelze zapomenout, ale bylo toho samozřejmě mnohem víc). Jenže co to bylo platné, když mimo velmi úzký okruh naučených frází jsem stejně nebyl s to nějak použitelně anglicky komunikovat.

Naštěstí jsme ve druháku dostali na polovinu hodin američana, který česky uměl akorát "ahoj" a "pivo", takže následující tři roky mě posunuly neuvěřitelně vpřed.

Tím se snažím říct, že když se chce člověk naučit anglicky (a nejspíš i jakýkoli jiný jazyk) tak, aby mu to k něčemu reálně bylo, tak musí především mluvit. Mluvit, poslouchat, mluvit, poslouchat a potom zase mluvit. Slovní zásoba možná bude omezená a gramatika lámaná, ale aspoň dokáže něco anglicky říct a hlavně odposlechnout.

Samozřejmě je optimální, když to člověk vezme intenzivně z "obou konců". Ale pokud si mám vybrat, jestli nějaké omezené úsilí věnuju konverzaci nebo slovíčkům a gramatice, tak není co řešit - konverzace je ten skutečný základ.

2 0
možnosti
JT

J96i56r77i 31T16i38c32h85y

14. 5. 2020 16:13

Zpusob vyuky cizich jazyku na zakladnich a strednich skolach byl spatny, to nicmene nemeni nic na skutecnosti, ze flakanim se ku znalostem jeden nedostane.

1 0
možnosti
JD

je to neštěstí ... co dnes chtěj za znalosti z maturity je výsměch .. taky dnes maturant nic neznamená .. ostatně když vidím co leze z humanitních vysokých škol, je to ještě horší :-/

5 0
možnosti
JN

J67o34s85e63f 50N47i56k25l

14. 5. 2020 11:51

Není žádným tajemstvím, že totalitní základní školství bylo kvalitativně (co do znalostí i praktických dovedností) dál...jednotné základní školství bylo lepší...i přijímací zkoušky na střední školy byly náročné..o kvalitě učňovského školství to platí také...o kázni a vychovanosti žáků ani nemluvě...a maturita z matematiky??? dnes není možná...proč, to si každý domyslí...

5 2
možnosti
PD

P84e67t88r 90D26r45a32p68a54l

14. 5. 2020 11:54

je faj, že ste zminil to totalitní školství, za něhož byla maturita z matiky jen na gymplu

1 0
možnosti
PD

P33e25t78r 47D71r71a81p19a56l

14. 5. 2020 11:13

žáci umí to, co je učitel naučí, respektive po nich vyžaduje.

1 1
možnosti
PV

P50a20v78e25l 33V41é73b57r

14. 5. 2020 12:18

Učitel naučí to, co je mu povoleno učit a je mu poskytnut náležitý prostor.

5 1
možnosti