Diskuse
Učit na ZŠ není žádný med
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J55a46n 20R61á81ž
Dělat učitele není žádný med, s tím se dá souhlasit. A to nejenom u nás. A důvodem, nejsou vždy peníze.
Dcera kamarádky , co už dvanáct let let učí v Kanadě (za slušné peníze i na tamní poměry) a ještě před třemi-čtyřmi lety si libovala, jak je to tam fajn a jak ji tam učitelování baví, se dala slyšet, že i tam začíná nastupovat trend, že pány ve škole jsou děti. Když neučí v žádném větším městě, není tam devastující vliv universitních studentů a rodiče jsou převážně manuálně pracující, tak si myslela, že progresivistické manýry se její škole vyhnou. Ale jak sama říká, mýlila se . Takže už i tam, v malém městě obklopeném lesy Skalistých hor, děti začínají určovat, co se při vyučování smí a co nesmí, co je látka pro život prospěšná a co se učit je zbytečné, a rovněž razí názor, že každé napomenutí ze strany kantora je nepřípustná šikana.
Když byla na pohovoru před školským výborem složeným z rodičů, že veřejně napomenula čtrnáctiletou žačku za to, že celou hodinu psala SMSky aniž si vypnula zvuk klávesnice a rušila tím celou třídu, tak jí předsedkyně výboru řekla, že té žačce snížila důstojnost před ostatními, z čehož měla trauma. Ale že když prý ve škole učí dlouho a jiné výhrady nemají, tak jí to pro tentokrát prominou (!!). Takže začala vážně uvažovat, že učitelství pověsí na hřebík a půjde pomáhat s administrativou do manželovy firmy.
Progresivismus je jed, který ničí školství všude na světě tím, že devastuje vztahy mezi školou, rodiči a dětmi!
P34e89t45r 35L82a84n15g65e84r
U mne mají všichni učitelé sociálně problémových dětí velký respekt a obdiv.
Co se týče vyloučených lokalit, tak tady si myslím, že není v pořádku systém, který se stará o lidi sociálně slabé. Dávat jim jen formou dávek něco "zadarmo" není správně, spíš bychom je měli učit a motivovat k tomu, jak se o sebe postarat.
A94n97t66o46n94í18n 29K94a15t65z88e88r
Dávám blogerce za pravdu.Když člověk vidí tu zvěř co se vyřítí ze školy,tak opravdu je těžké to ukočírovat.Ony žáci se chovají jak k sobě tak učitelům jako nadřazení,ale tupost některých je tak velká asi jako doma v bohatých rodinách.Od tamtud se rekrutují právě ty všechny potížisté,protože neuznávají žádnou autoritu.

J16i54ř36í 92Ř91e27z60n85í71k
Učení není někdy o získávání vědomostí, ale někdy především o tom, že žáci přijdou do jiného sociálního prostředí, získají určité návyky, je to zkrátka o organizování jejich času.

M23i12r95o34s79l59a33v 65M18a67c18e77k
tak dlouho jste kritizovali školství za G.Husáka, až jste si vypiplali současný zcela zdegenerovaný školský systém
L29e97o46n93a 86B67l69a35h51o15v94á
Vy jste absolventem toho "zdegenerovaného systému"?

N91a45ď82a 90D97u89b91c87o15v97á
Ačkoliv sem příliš nechodím, titul mě zaujal. Nemám téměř žádný přehled jak to ve školství dnes vypadá, mimo humorné ukázky na YouTube 3 v 1, takže podle textu autorky je to čirá beznaděj. Dovedu si představit, že autorka má povětšinou pravdu hlavně v těch sociálních oblastech, a že se po sametu podařilo v tomto oboru vylít vaničku i s dítětem, ale pořád doufám, že většina kantorů a žáků a tím i naše školství není až tak na tom zle.
Nebo ano?
J16o81s94e69f 21N25i57k95l
...máte pravdu... "učit na základní škole není žádný med"...nejen výchova, ale i vzdělání upadá stále více...maturita není to co bývalo, matematika je stále čím dál víc "strašákem"...upadá i učňovské školství...jednou z příčin je to, že se nestavělo na tom, co bylo pozitívního "z toho totalitního školství"...přispěly k tomu výchovné a vzdělávací plány čkol, vyráběné na "koleně", zrušení zvláštních škol,integrace problémových žáků, zavedení "pedagogů" asistentů do práce ve třídě, soustavné podfinancování školství (hlavně mzdové), bezkocepčnost MŠ, přezírání učitelského stavu společností, přílišná "demokracie" ve výchově...
L38e95o97n80a 21B86l55a89h97o15v59á
Žádné zvláštní školy se nerušily; vzdělávací program tzv. Nová koncepce, zavedený na ZŠ od školního roku 1976/77 byl naprostou pohromou, která má na svědomí, že spousta dnešních padesátníků těžce zápasí s pravopisem a často i s násobilkou, protože osnovy byly tak přecpané, že nezbýval čas na procvičování a upevňování učiva.
A že maturita "není co bývalo"? Dnešní počet maturantů několikanásobně převyšuje počty středoškoláků před rokem 1989, ti úspěšnější odcházejí na prestižní univerzity do zahraničí a z těch, co tu zůstanou, těžko můžete hodnotit úroveň maturit. Učňovské školství mělo nízkou úroveň už před rokem 1989, i když pravdou je, že mezi jednotlivými středními školami jsou velké rozdíly v kvalitě. Ale tak tomu bylo snad odjakživa...
- Počet článků 1311
- Celková karma 16,95
- Průměrná čtenost 1126x