Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J36i61r48i 70J33a45l72u88v53k83a
Až půjdete do důchodu, spousta lidí si oddychne.

R96a12d31e82k 38H76a87m66p53l
No, v těch platech je zakopán pes. On je totiž rozdíl platit učitele humanitních předmětů a platit učitele odborných předmětů a přírodních věd (do kterých zahrnuji i matematiku, byť ji někteří přírodní vědci do věd nepočítají - chybí čistý experiment - a byť čistě přírodní vědou vlastně ani není, ačkoliv lze přírodu popisovat jejím jazykem dosti dobře). Ti první o lépe placenou práci mimo školství (většinou) moc nezavadí, ti druzí si mimo školství vydělají více, mnohdy i násobně. A teď babo raď...
H11y64n88e57k 40R72o21t14h
Soudě dle vašeho emočního výblitku, tak dotyčný učitel bude asi mezi žáky mnohonásobně více oblíbený než vy a popravdě naučí i o mnohem více učiva... Takže ve výsledku dle schopnosti kdo více naučil bych jemu přidal a vám výplatu omezil na nutné minimum.
V86l23a10d94i50s72l93a63v 48Š40i17m95í93k
Školství a učitelé mají financí dostatek. Je ovšem velká ostuda, že podpůrný provoz, jako je kuchyně a jejich zaměstnanci trpí ostudně nízkými platy. Plat např údržbáře je 24tis hrubého, což není k žití...
I72v50e32t45a 98H27l80o24ž57k43o51v44á
Já bych bez otálení učitelům přidala. Následně bych to rozpočítala na hodinovou mzdu a ve školách zavedla píchačky. Znám několik učitelek, co jsou už ve 13 hod doma. Ono mzda 40 čistého za poloviční úvazek a k tomu 3 měsíce dovolené, to zase taková bída není...
J63o79s39e47f 14N17o97ž21i41č84k75a
Tak 40 tisíc čistého a být každý den nejpozději ve 13 hodin doma bych bral taky. Když tak napište, na které škole to tak je.
J52o87s56e38f 37N28o89ž45i80č69k59a
Na diskusní příspěvek by to bylo příliš dlouhé, proto jsem reakci na Váš blog napsal zde (kdo chce a ještě nečetl, nechť si přečte):

V37e23r65o21n40i54k40a 88V38a78l58í59k85o92v64á 26Š44u32b18o83v61á
Znám mnoho rozumých, schopných, tvořivých učitelů.
Problémem českého školství jsou neustálé nepřipravené reformy. Peníze bych osekala: MŠMT, školským expertům a reformátorům. Pěkný den.
J86a74r78o56m52í87r 52K94r67á96l
Problém středních škol není kantor bez aprobace, pokud se jedná o odborné předměty, nebo jazyky. On totiž zpravidla dokáže naučit podstatně víc. K čemu je mi třeba angličtinářka, která se před pár léty přeučila z ruštiny a anglicky mluví hůř, než student, co byl celé prázdniny v cizině ? A u odborných předmětů je to ještě víc znát. Na průmyslovce jsme uvítali záměnu kantora, co vyžadoval přesné znění definic za inženýra z Tesly, který věděl, co budeme po škole potřebovat. A pedagogické minimum má význam na ZŠ, na SŠ už to není tak důležité.
L69u74m14í52r 25V80i91t75h52a
Neomalený a neoprabovaný učitel má spolu se svým psem svá veškerá práva, jemuž projde naprosto vše.
Zdroj: https://blog.idnes.cz/helenavlachova/skolstvi-bych...
Tuhle větu jsem si vybral proto, abych na ní názorně demonstroval, kam povede další omezování financování školství.
Ti, kteří něco umějí a mají co předávat dál, se tak školství vyhnou obloukem.
Píšete, že musíte mít vysokou školu, dokonce univerzitu.
Já, abych mohl učit opraváře zemědělských strojů na učilišti, musím mít vysoké školy dvě. Mechanizační fakultu (dnes Technickou) Vysoké školy zemědělské (dnes ČZÚ), a pedagogickou fakultu (v mém případě UHK). A chci, aby vzdělaní lidé a lidé, kteří mají dobrou praxi, na školách učili. A proto je třeba je zaplatit, aby ředitelé nemuseli přijímat takové, jaké popisujete.
J80o51s56e95f 93Š38o69l45t71e12s
Tuhle ženskou bych jako student fakt nechtěl.
J55i22t72k85a 96J49a48n86ý64r87o66v86á
Ano při čtení jsem měla jakési de-ja-vu. Učitelky cizích jazyků byly vždy podivné.
Ale jinak. Cizí jazyk je potřeba nejprve trochu naposlouchat, potom mluvit, mluvit, mluvit, pak číst a až nakonec psát a učit se gramatiku. První dva roky, bych děti z jazyka neznámkovala, nebylo by co. Ty první dva roky by si děti měli hrát s cizím jazykem. Měla by to pro ně být zábava.
Bohužel dnes je to pro děti obrovská nuda. Když něco nudí nejde to do hlavy. Když jsem viděla jak se učila jazyk neteř, měla jsem vztek. Od prvních slovíček neustále vypisovat nějaká cvičení, doplňovat gramatiku. Musela v cizím jazyce řešit gramatické jevy, které v českém jazyce ještě ani nebrali.
A my se pořád divíme, že jazyky děti nezvládají a jsou nepopulární. V této situaci nepomůže, že budou cizími jazyky trápit mladší a mladší děti. Naopak. Čím dál více děti bude mít averzi vůči cizím jazykům.
M92i70l80a87n 84R81h50e48i44n 51Š56e64l12i19g40a
Tisickrat budu radsi, kdyz bude me deti ucit neformalni rodily mluvci, nez zenska, co vystudovala anglictinu na FF pred ctyriceti lety a v Anglii by se nedokazala ani zeptat na cestu.
J83a28r82o52m80í92r 22K83r96á87l
Kdysi jsem byl v USA se sestřenicí - angličtinářkou. Naivně jsem si myslel, že je to pro mne výhoda, než se rozmluvím. No a byla na tom s tou oxfordskou angličtinou hůř, než já.
- Počet článků 1313
- Celková karma 16,51
- Průměrná čtenost 1125x