- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Úpadek vzdělání nastal už v éře socialismu, když komunisté zrušili kvalitní víceletá gymnázia a nahradili je v padesátých jedenáctiletkami a později dvanáctiletkami. což byly obyčejná učiliště.
Když jsem prohlédl diskuzi pod článkem, Konstatují , že je to opět žvanírna, která se míjí s podstatou článku , že úroveň českého školství má díky naprosto špatnému systému, upadající trend.
A tak se zvýrazňuje, že arch. Hubáček byl úspěšný díky tomu, že ho učili machři z první republiky, místo diskuze o tom, proč dnes obdobní machři neučí nové Hubáčky, a proč university jsou plné těch, kteří mohou učit studenty maximálně jak místo usilovné práce se životem mohou lehce proflákat.
Nedá se to paušaluzovat. V současné době máme špičková gymnázia. Solidní úroveň mají i některé lékařské fakulty. Navíc komunistické školství vychovávalo jazykové analfabety. Ruština je k ničemu. Co se týče učebnic dějepisu, tak ty současné jsou mnohonásobně kvalitnější než ty v éře komunistů. Také úroveň právnických fakult v Brně a Praze je vyšší než ta socialismu.
Komunistické školství mělo zpočátku dobrou, v osmdesátých letech však už mizernou úroveň. Pádný důkazem toho je fakt, že socialistické Československo v počtu patentů výrazně zaostávalo za Západem.
Úroveň dnešního školství (výsledek bezpočtu nekompetentních zasahů a změn, korunovaných pak inkluzí) je přímo katastrofální.
Školství upadalo už za bolševika, zvláště pak od cca 80. let min. stol. (v porovnání se školstvím předchozím).
Ovšem to, co vychází ze škol především v posledních cca 15 letech (základních, středních a vysokých), to je doslova tragédie.
Samozřejmě jsou ale výjimky.
"Školníci jsou na školách potřeba, ale jen tací, kteří jsou opravdu k užitku, ne jako ti, které jsem ve svém blogu zmiňovala..."
To je sice pěkné a pochopitelně správné, ovšem jak toho dosáhnout? Pokud vím, tak výběr těchto zaměstnanců je v kompetenci ředitelů škol.
O inspiraci zapadnich kantoru v CSSR mi neni nic znamo, jinak ale souhlasim s autorkou v tom, ze uroven skolstvi za bolsevika byla na slusne urovni. Nebyl to ale zamer jedine strany vychovat vzdelane lidi, bolsevik si totiz, ac nerad, velmi dobre uvedomoval, ze recitovanim prazdnych frazi cesta k prosperite nevede. Soucasne ale taky vedel, ze ve vzdelani je sila, proto byla pracujici inteligence trpena a pod peclivym dohledem. Co se samotne urovne tyce, tak si myslim, ze dilem to byla jista setrvacnost skolskeho systemu z prvni republiky, dilem centralni rizeni a tudiz stejne osnovy a pozadavky v cele republice. Tech faktoru bylo pochopitelne vic, treba kvalita ucitelskeho sboru na vyberovych skolach. Konecne je treba zminit i skutecnost, ze kantori v te dobe meli respekt a podporu rodicu.
Např. fakulty medicíny, chemickotechnologická fakulta, fakulty ČVUT a další měly světovou úroveň....
lžete pane Nikl jako vždy, jediné vzdělaní které uznával svět, byl titul z Karlovy univerzity.
Byli to naši inženýři, kteří studovali v té době a dokázali vymyslet a také realizovat takové věci, jako pražské metro, jaderné elektrárny, věž na Ještědu, Nuselský most, vysílač na Žižkově, vodní dílo Dlouhé stráně, pražská sídliště a spoustu jiných věcí....
Spoustu věcí které uvádíte vymysleli ti kteří vystudovali před bolševikém a nebo ty mladší učili. Když začali učit ti kování komunisti tak to bylo horší.