MB

Četl jsem kdysi dávno, v diskuzi pod článkem o nedostatečné znalosti angličtiny v české populaci, že za to může dabink všech zahraničních filmů. Údajně v těch zemích, kde se jenom titulkovalo, umí anglicky každý popelář.

Jako dítě jsem poslouchal i němčinu (mé babičky) a do dneška mi tento jazyk v jednoduchém rozhovoru nečiní potíže. Takž v tom asi bude kousek pravdy.

Foto

Ono to prý bylo obráceně. Lidé tam neumí anglicky proto, že by se titulkovalo, ale pouze se tam titulkuje proto, že lidé umí anglicky. Platí prý to zvláště o severských zemích.

JU

Škoda, že jste článek nenapsala až po setkání s ředitelem školy, rozuzlení by mne docela zajímalo.

Anglicky jsem se začal učit v roce 85, a i když ji používám dennodenně, jsem od matury po celou dobu někde mezi B1 a B2. V USA jsem ale na přelomu tisíciletí zjistil, že nároky našeho školství jsou nesmyslné - tam, kde sami Amíci považovali mou anglinu za dostatečnou, abych mohl pracovat na přepážce s lidmi (namísto v zázemí, do něhož putovala většina neameričanů), mne české vysoké školství vyhodilo od zkoušky, protože mé znalosti shledalo nedostatečnými...

V USA jsem pochopil, že je pro ně mnohem důležitější schopnost i ochota se domluvit, než naše lpění na vybraných gramatických detailech... Jejich přístup se mi líbí o dost víc než ten náš, který jsem do té doby mimoděk přejímal...

VZ

Pod tohle se mohu zfleku podepsat. Gympl jsem končil těsně před koncem totáče a výuka angličtiny naprostá tragédie. Práce s textem nebo konverzace minimální. Zato se do zblbnutí omílala cvičení, kde se jedna a táž věta překlápela do různých časů a tak podobně. Pro případný pobyt v zahraničí potom naprosto k ničemu.

Podobný zážitek mám aj z vysoké. Jako postgraduál jsem byl několik měsíců za zahraniční stáži. Celou tu dobu pouze angličtina. Krátce před koncem jsem tam dokonce hovořil na nějaké konferenci a naprosto bez problémů včetně reakcí na dotazy. Závěrečnou zprávu jsem psal taky v angličtině. Po návratu jsem nakráčel na zkoušku a vyletěl jak vymrštěný z trebuchetu.

NS

FCE je zcela zbytecny. Na gymnaziich, kdyz uz, se dela CAE, nekteri studenti i CPE. Slendriansti ucitele AJ jsou zejmena na zakladkach, cest vyjimkam.

GP

Kolikrát budete zdůrazňovat, že jste plně kvalifikovaná? Pokud jste, jistě víte, že kvalifikace nezaručuje kvalitu výuky. A pokud jste zkušená, jistě víte, že nemůžete věřit všemu, co vám žáci napovídají. Zkuste příště trochu přemýšlet nad tím, o čem a jakým způsobem budete blogovat. A ochrana státního rozpočtu? Možná námět pro vás na další blog.

JK

J12a68n 95K62o93v46á35ř

14. 4. 2024 9:44

Já jsem až později docenil, že jsme v roce 1988 na gymplu dostali na angličtinu profesora, který nejenže angličtinu ovládal, ale uměl i učit a svůj předmět miloval. Na pak jde všechno tak nějak jednodušeji.

MK

Za 18 let svojí školní docházky (ZŠ-SŠ-VŠ; konec 2018) bych na prstech horních končetin spočítal učitele, kteří studentům dokázali něco předat. Ostatní do školy chodili jako do kolbenky. České školství je v naprosto katastrofálním stavu.

JM

J47a95n 98M97a78r34e50k

13. 4. 2024 16:33

Paní Vlachová rozumím plně tomu, co píšete. Ale dle mého je tu jeden problém...nedostatek učitelů angličtiny, kteří nejen výborně ovládají ten jazyk, ale také dovedou učit. Ale to platí i o pražské jazykové škole, kde učili angličtinu úplní neznalci. Já jsem tam taky ang. absolvoval v letech šedesátých, ale měl jsem štěstí. Po dvou letech jsem přešel do třídy pokročilých a tam nás učila Angličanka paní Vasicek...(Miss Fleming, která si za války ještě v Anglili vzala českého letce pana Vašíčka). To byla vyjímka. Pak se musím zmínit ještě o paní Šebest'ákové, která prožila leta v Los Angeles. Ta trávila celé naše hodiny angličtiny odnaučování nás blbostí, které nás učili čeští diletanti na té škole...hlavně výslovnost. Protože jeden učitel angličtiny jednou prohlásil, že "populejšn of dz India is bik."

FV

Opravdu se dnešní děti učí angličtinu z učebnic? V dnešním digitálně globalizovaném světě se nějaká forma mluvené i psané angličtiny (pravda, občas spíš Globish) valí na děti od doby, kdy se naučí vnímat svět, takže se anglicky učí spíše organicky podobně jako by to byl jejich druhý přirozený jazyk. Ve škole pak akorát dopilují složitější gramatické jevy.

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,05
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik