- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
Správně jste poukázal na to, že problém má dvě roviny: obecnou (systém dostatečně neumožňuje postihovat špatnou práci) a konkrétní (kompetence zaměstnavatele, sporná otázka, co je vážný přestupek = soudní spory, odškodnění, odstupné, atd.) .V internetové diskusi se samozřejmě pracovně právní otázky nedají řešit, takže mohu odpovědět jen omezenou zkušeností z vlastní praxe: jako nadřízená jsem nikdy nikoho nepropustila a snažila se nepříjemnosti vždycky řešit dohodou. V krajním případě stačila důrazná domluva a pomohl také postoj kolegů (v případě prodavačky jsou ovšem hrubě poškozovány obchodní zájmy majitele - což je poměrně závažné). Nicméně se vrátím k samotnému systému. Pokud je špatný, je třeba na jeho nedostatky poukazovat a neustálým tlakem ho měnit. Pokud budeme pasívní, nic se nezmění. A proto jsem napsala tenhle článek - snad si ho tato, nebo jiné špatné prodavačky přečtou.
Jestli to můžete uvést, tak v jakém oboru pracujete? Jsem zvědavý... a budu brzy starý... tak co...http://g.idnes.cz/u/disk/smile4.gif" alt=";-D">
To má majitel obchodu jít do sporu a vyhodit ji a platit odstupné? Jo to je ten náš systém, nemůžete vyhodit někoho za to, že svoji práci nedělá dobře, pokud neudělá vážný přestupek...
na druhou stranu chtít po někom, kdo má devítku hrubého znalost světových jazyků, to už je trochu moc.
Určitě stačí - jak jsem napsala v úvodu článku - když se prodavač snaží a pak se domluví i bez znalosti jazyků - může ukazovat, psát číslice na papír nebo třeba i něco namalovat (pokud má čas).
at se turisti naučí česky
alespon pár základních vět
Problém je v tom, že čeština je ve srovnání s ostatními jyzyky dost těžká - speciálně na výslovnost a každý ji nezvládne, ale pár lehčích frází by se cizinci určitě mohli naučit.
... všimněte si, když přijede dejme tomu Američan do ciziny a lidi kolem mu nerozumí, jediné jeho řešení je opakovat totéž, jen víc nahlas ... jako by se tím něco vyřešilo ...
To je fakt, Američani vůbec těžko chápou, že někdo může neumět anglicky. A zažila jsem něco podobného i v Itálii, kde si zase mysleli, že když budou mluvit v infinitivech ( např. ty mi rozumět?), hned budou cizinci vědět, o co jde..http://g.idnes.cz/u/disk/smile8.gif" alt=":-)">
proč tam chodíte? proč takový obchod podporujete? mne už by tam teda neviděli...