- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Do politiky, fotbalu a dopravy mluví každý kdo má v za.. díru. Jen jedna faktická poznámka. Střední dělící pruh nelze zúžit, protože se v místě nachází kabely a existují nějaké normy, které určují jejich uložení a vzdálenosti (přeložka do krajnice není zadarmo). To ovšem od sporáku není vidět. Dokonce nějaký lidový odborník navrhoval, aby v zájmu zachování mostů byl vždy krajní pruh v místě zúžen. Jistě podnětný návrh, zvláště když si prohlédnete český autobus, který to napálil v Chorvatsku do pilíře mostu a svodidla tam nechyběla. Jestli bych viděl nějakou diskusi podnětnou tak o tisici miliardách ve fotovoltaice a ne 24 na opravu D1.
Začnu od konce. Fotovoltaika je velmi ztrátová, ale nesčíslněkrát probíraná záležitost (pokud můžete uvést nějaká nová fakta,doporučuji o ní napsat článek, ne napůl anonymně diskutovat pod blogy).
Dálnice se začala opravovat nedávno, je to tedy aktuální záležitost - tolik k výběru tématu. A ještě maličkost: ztráty ve fotovoltaice se odhadují na STOVKY, nikoliv tisíce miliard (jak uvádíte), ale chápu, že rozdíl jedné nuly může být u piva vnímán jako nepodstatný.
Pokud jde o střední pruh na D1, odkazuji na článek pod blogem, http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/jak-neucelne-utratit-24-miliard-za-opravu-dalnice?page=0,1, kde odborník na inženýrské stavby uváděl doslovně toto:
Každýz řidičů, který někdy projížděl přes dopravní omezenítřeba na rakouských dálnicích, ví, že se dá dočasně jezditv mnohem užších pruzích, než to praktikujeme u nás. Je tojen otázka úpravy středního dělícího pásu (zelený pás sesvodidly uprostřed dálnice) a použití kvalitního provizorníhodopravního značení.
Všechnynové dálnice a rychlostní silnice v Rakousku a na Slovenskuz posledních let mají tento pás zpevněný s oboustrannýmbetonovým svodidlem uprostřed. Kromě zvýšení bezpečnostiprovozu použitím vyšších a tužších svodidel má toto řešeníještě jednu výhodu – vozidla mohou jet při uzavírce těsněkolem těchto svodidel a starší dálnice není nutné rozšiřovatna vnějších okrajích.
Mám z toho také dost smíšené pocity :)
I já, ale přesto zůstávám optimista. Uvidíme, co nastane v příštích měsících. Třeba se situace překvapivě zlepší :)
Vycházíte z pomýlených podkladů.
Při rozšiřování D1 na 3 pruhy u Mirošovic byl zbourán minimálně nadjezd u Čestlic.
Pokud se kvůli 3 pruhům zbořil u Mirošovic jeden most,je to ještě v pořádku. Ale na D1 se jich už zbořilo asi 7 a další na demolici čekají. Jen kvůli zpevnění krajnice je to trochu moc, nemyslíte? ( Mosty se snad nestaví jen na jedno volební období?)
Ono se stačí podívat, kdo seděl na minisaterstvu dopravy a sedí na ředitelství ŘSD a není třeba se ptát. Každému z nás holt opět vyskákaly a vyskákají peníze z kapsy a skončí v něčích jiných.
Přemýšlím, co nastane, až naše kapsy budou úplně prázdné.
Není pravda, že je rekonstrukce na D1 nekoncepční, koncepce existuje. Politici a spřízněné firmy už počítají s odkloněnými miliardami na svých kontech. Pro politiky to má další efekt, protože o přestavbě důležité tepny se neustále hovoří a dělá to lidem potíže, takže méně času pak zbude na sledování odklonitelů a jejich záměrů. V dobře fungující zemi by se nejprve dokončila další tepna napříč zemí, ale Česko je země velkých možností pro lidi, kteří jsou zvyklí jen brát.
Výrazy "odklonit" a "tunel" zřejmě obohatíme slovníky ostatních jazyků.
koncepce jednoznacne existuje. ten kdo si toho nevsiml je odtok miliard ze statni kasy do stavebnich firem a od tam tad do soukromych kapec. To ze se nestavi a jen lelkuje to jen dokazuje ze se predrazuji nase dalnice ktere vlastne vzapeti hned opravuji a znova jdou dalsi penize na ucty firem a nic se nedeje. Za slendrianstvi a podvody na statni kasu by se uz melo zavirat
Myslím, že jste podstatu problému přesně vystihl. A už je na čase, aby lajdáctví a zlodějna skončily a za špatnou práci nastaly přísné postihy.
Vážená autorko, nic ve zlém, ale s tou D8 je to hodně hloupý příklad. Myslím, že je snad díky médiím dostatečně známo, proč se tam nedaří. A dařit se tam začne až poté, co se někdo naštve a pár "Patriků" a "Studničků" a dalších podoných zabetonuje do základů nějakého mostního pilíře. Pak se to snad možná pohne. Dříve bohužel asi ne. Kverulant skoro vždycky vyhraje, protože nemá na práci nic jiného než rejpat a hledat "chybějící tečky".
Můj článek je především o D1, kterou znám, protože po ní jezdím od r. 1980 ( o D8 jsem pouze zmínila okrajově a nezabývala jsem se všemi podrobnostmi.)
A pokud jde o "betonování do základů", nebude snad ani nutné. Postačí, když veřejnost začne vyvíjet soustavný a dlouhodobý tlak na správná místa, lidé se v zájmu správné věci víc semknou a nebudou se mezi sebou nicotně hašteřit.
Kéž by byl titulek pravdivý, ovšem pochopitelně že z miliard nebylo prostavěno všechno a kdovíjaká část šla na odměny, tady ovšem už jistě jiným čimanům než je dr. Rath, takovým kteří to mají ošetřeno pochopitelně zřejmě dokonale. Jinak s článkem stopro souhlas, ale zřejmě to k ničemu nepřispěje, pání nahoře si jej, ani diskusi, jistě číst nebudou. Ale zkoušet se to musí i tak
Platy a odměny asi nebudou malé (a těžko se asi zjistí, o jakou částku se jedná). Také je pravda, že zodpovědní činitelé se o názory lidí moc nezajímají - v případě D1 bohužel ani o mínění odborníků. Ale i přesto není možné mlčet - miliardy daňových poplatníků stále "někam" mizí.
Mám dotaz. Jak často jezdíte po D1?
Zejména v poslední době dost často. Jsem z Moravy a mám tam všechny příbuzné.
Hádanka :Máte dům se dvěma koupelnami, v přízemí potřebuje rekonstrukci a horní nemáte dodělanou. Do které z nich pustíte zedníky, za předpokladu, že se budete chtít denně umýt ? A u naší dálnice? Místo dokončení spojení Prahy s Moravou přes Svitavy na Mohelnici rozkopeme tu jakžtakž funkční ... Jsem pro prosadit, aby se za těchto podmínek za D1 neplatily ani mýtné, ani poplatky ...
Ano, Vaše přirovnání je naprosto správné - opravy dálnic nemají žádnou koncepci a logiku. Sdílím i Váš názor ohledně mýtného a poplatků, stejně jako většina řidičů.