Diskuse
Reklama nebo chytrý podvod?
Děkujeme za pochopení.
Zani
Nová Nova
Nějak mi utkvělo v paměti, jak pan Železný krátce po spuštění televize Nova, vysvětloval nějaké divačce, že to náhlé zvýšení hlasitosti u reklam je zapříčiněno tím, že televize ještě nemá zařízení, které udržuje stejnou hladinu zvuku u různých pořadů. Protože, jsem tenhle trik znal už z německých televizí, bylo mi hned jasné, že ten človíček, co tak krásně promlouvá každou neděli k televiznímu národu je lhář . A to jsem mu do té doby fakt držel palce. No a kdo lže, ten jak známo i krade. Že nás to bude stát 10 miliard, to mě ale vyrazilo dech. A všechno začalo reklamou.
petrph
ta otázka možná má znít jinak
Totiž, má reklama upozorňovat na existenci výrobku a nebo diváka poctivě a nezpochybnitelně upozorňovat na jeho charakteristiky a vlastnosti?
Kupříkladu, tím že reklama říká, že "prášek XX vypere dočista dočista ", říká divákovi jen to, že existuje nějaký prášek XX, který by si měl jít koupit. To že v reklamě vypere dočista dočista už není podstatné (velmi pravděpodobně vypere stejně kvalitně jako všechny ostatní prášky na trhu, a když ani to ne, tak má zákazník právo ze zákona si jít stěžovat).
To co si neuvědomujeme, je to, že reklama je jen součástí marketingu, a ten je zase jen částí celého ekonomického rozhodování podnikatele v jeho činnosti. Kterýžto tím sice řeší známý ekonomický trojúhelník každé činnosti cena-kvalita-prodejnost, ale vždy ve svůj prospěch. (Ne)spokojenost zákazníka je jeho důsledkem a nikoli cílem. Tím je vždy zisk podnikatele.
- Počet článků 174
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4374x
Podnikatel v oblasti designu, projekce a realizace vybavení interiérů.
Od roku 2002 zastává post starosty v obci Vítějeves
Zakladatel a šéfredaktor internetového serveru Pozitivní svět
Publicista a bloger
Zakladatel a předseda správní rady Nadačního fondu Pozitivní svět, který byl založen na podporu společenského života