Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

kelner

11. 4. 2012 16:48
Souhlas

V podstatě s Vámi lze souhlasit. Tím, že peníze mohou vytvářet hodnotu došlo k tomu, že finance se vymkly z rukou politiků. USA vytisknou biliony dolarů a hodnota USD neklesne. EU nyní tiskne biliony EURO a hodnota EURO neklesá. Tento stav vyhovuje vede k tomu, že politici se stávají směšnými figurkami v rukou bankéřů. Bohužel nevidím reálnou možnost tento stav změnit.

0 0
možnosti
MK

sisemen

11. 4. 2012 16:33
Stabilní ekonomický systém

ing. Schlimbach řeší tohle všechno ve svém návrhu ekonomické, politické a společenské reformy, kterou naleznete na http://www.ekonomickareforma.cz

Autor blogu je s ní jistě seznámen ;-)

Současný systém se čím dál rychleji hroutí a je na čase přemýšlet, jak dál ... nesplatitelný úrok je právě tou rakovinou, která nás sužuje Rv

Zkusme to bez banksterů a jejich loutek - politiků [>-]

0 0
možnosti
PM

petrik1960

11. 4. 2012 17:12
Re: Stabilní ekonomický systém

zkoušejte si to, ale bez nás !!!

0 0
možnosti
P

P.32

11. 4. 2012 16:11
MOC HEZKE

Kde na to ale vzít a jak nás změnit,když jsme jenom lidé ?

0 0
možnosti
MM

Mekky007

11. 4. 2012 15:42
doporučuji se podívat na toto a měla by to pustit i TV

http://www.youtube.com/watch?v=99dnMzexVGE

0 0
možnosti
O

Obi-1

11. 4. 2012 18:25
Re: doporučuji se podívat na toto a měla by to pustit i TV

televize to nepustí protože je to kravina

0 0
možnosti
PJ

Petr Johan

11. 4. 2012 15:30
souhlasím, a ve velkém s jednou větou

Právo volit budou mít jen ti, kteří se budou dlouhodobě podílet na tvorbě a produkci kapitálových zdrojů státu, aby se nemohlo stát, že ti kdo vytváří jen spotřebu, prosadí do zákonů nerovnováhu mezi příjmy a výdaji.

0 0
možnosti
VC

Velkej chytrak

11. 4. 2012 14:21
spíš bych to zjednodušil

je to začátek konce monetární ekonomiky ...

0 0
možnosti
C

carolusI

11. 4. 2012 13:47
Chorobu jste rozpoznal správně.

Je smrtelná. Návrh léčení má sice nějaké mouchy, ale mohl by být účinný. Jenže pacient  veškerou léčbu zásadně odmítá. Většina civilizací jednou končí a většinou to souvisí s chamtivostí vládců, která u nich potlačí zdravý rozum a pud sebezáchovy. Začínám mít vážné obavy, že zdravý rozum nad chamtivostí zvítězit nemůže.

0 0
možnosti
JN

crupier

11. 4. 2012 13:22
No pro pobavení u oběda dobrý :-))))))))

Komentovat všecko, na to není prostor, tak jen namátkou:

1) Stát má prý být co nejštíhejší, jak se píše na konci, nicméně má kontrolovat téměř vše, to si trošku protiřečí.

2) Když se nebude smět půjčovat za úrok, nebude se půjčovat vůbec, proč by to kdo dělal?  Bez půjček se firmy často neobejdou a bzdilo by to hospodářský růst. A pokud by měla půjčovat ta "nezisková centrální banka" a rozhodovat o tom, na co se půjčí a na co ne, tak to je Centrální plánovací komise jak vyšitá. To se zkoušelo a nefungovalo to, ta sviňa trh na západě alokoval zdoje líp, než naši "moudří" centrální plánovači.

  Co mě zaujalo je volební právo jen pro ty, co vytváří nějaký hodnoty. To je fajn, ovšem o čem by voliči rozhodovali, když je vše podstatné dáno těmi "všeobecně známými společensky prospěšnými pravidly"? Mimochodem obdivuji sebevědomí autora, který ty svoje bláboly takto nazývá.;-D

2 0
možnosti

KarelSind

11. 4. 2012 13:18
Zajímavé

Zajímavý pokus o syntézu centrálního plánování a liberalismu. Na jedné straně říkáte, že stát tu není od toho, aby se o každého staral a jedinec se má starat o sebe. Na straně druhé mu bráníte kumulovat hotovost. Už se vidím, právě se mi porouchala pračka, ovšem protože mi bylo zabráněno kumulovat hotovost, vše jsem utratil a na novou nemám. Nemůžu si na ní půjčit, protože byl zakázán úrok (bez něj mi nikdo nepůjčí, bankéři emigrovali). Ovšem trápit mě to nemusí, vzhledem k zakázaným úrokům nejsou banky, takže prodejce elektroniky si nemohl vzít na start své firmy úvěr, pročež ani neexistuje...

1 0
možnosti
PH

petrph

11. 4. 2012 13:15
já v podstatě nejsem proti

Takhle to tady-s různými odchylkami fungovalo za bolševika 40 let, a v podstatě to šlo. I životní úroveň většiny lidí - v porovnáním s tím co tu bylo předtím podstatně zvýšila. Čili, my se jako společnost musíme dohodnout, co vlastně chceme, buď za a) bude uzka skupina bohatých a pak široká masa těch chudých a nebo za b) všichni se budeme mít jakž takž dobře ze společného majetku

A cokoliv už se děje potom, už je vždy legální. Sebrat stovkám továrníků jejich fabriky je asi nastejno,když se rozhodnutím "nezávislých " soudů a s pomocí státem povolených exekutorů sebere desetisícům chudých jejich domečky,byty a majetek za to že nemohli splatit vysoké předražené ceny energií,nebo si museli půjčit u lichářů aby měli na živobytí.

Pravda svoboda a demokracie-ale s nimi nemůžete dosáhnout stabilní systém.V totalitě možná jo,tam lze nalajnovat Vámi navržené body,a platí "na všechny časy".Ale v demokracii?Za 4 roky jsou další volby,může přijít jiná vláda,ta změní zákony,vše bude úplně jinak..

1 0
možnosti
PM

petrik1960

11. 4. 2012 17:12
Re: já v podstatě nejsem proti

jsme rozhodnuti Nechceme mít s vámi společný majetek.

0 0
možnosti