- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co je to chuda cirkev?
Zacalo to dobre / pokracovalo pres hamizeni majetku / pres prodavani odpusku /
farari tlacily na babicky aby jim pred smrti darovaly majetek. / Dale zehnanim zbrani a
przneni deti a konci cirkevnim restituci
To je chuda cirkev. Mozna v Argentine ale ne v Evrope
Víte, z čeho je mi nejvíc smutno? Že církev po revoluci u nás víc nešlápla na plyn a zůstala dál v relativním ústraní. Přitom po změně režimu měla možnost činit se v tom, v čem byla vždycky nejužitečnější: nastavení morálních mantinelů. Naše společnost trpí morální krizí - lži, krádeže, nevěry, ohavné priority... Kdyby se před 20 lety víc zapojili, chodila bych dnes do kostela a neměla s restitucemi problém...
Nebylo to asi tak jednoduché, ale mám podobný pocit jako vy.
Tady máte k tématu: http://tinypic.com/r/2l8wa6v/6 to se vám bude líbit....
Nechte klobouk na hlavě. Papež není církev a církev si s ním poradí.
Stejně si poradili i s Janem Pavlem Prvním!
Dnes bohužel převládá dosti zkreslený pohled na církev plný předsudků, od čehož se mnohdy odvíjí i pohled na restituce. Toto zkreslení se týká i spolupráce církve s minulým režimem. Vřele doporučuji aktuální bestseller Miloše Doležala Jako bychom dnes zemřít měli o číhošťském faráři Josefu Toufarovi, který skončil jako oběť režimu - byl umučen za to, že odmítl vymýšlet si a souhlasit s obviněními, která byla proti němu vzneseno. Kniha je pozoruhodná tím, že je celá postavena na autentických vyprávění svědků, mezi nimiž jsou i bývalí estébáci, a na spoustě archivních materiálů, což zajišťuje její hodnověrnost.
O spolupráci církve to přeci ale není... Krom toho je dostatečně známo, jak círken CPOLUPRACOVALA s komunisitkcým státem... Všude se najdou Jidáši, vážený. Tak sem necpěte nebohého Toufatra, který by Vás sám za takovou propagandu jistě sám někam poslal nebo nakopal...
Současná církev - českou nevyjímaje - potřebuje nového Jana Husa. Aby si vzala chudobu jako štít pravdy a cestu k lidem.
Půjde-li to takto dál, on tady stejně skoro jiný lid brzy nezbyde.
Chudá církev je církev, která nebaží po přepychu, nevystavuje jej na odiv. Finanční prostředky používá pro podporu různých charitativně-sociálních projektů.
Na druhou stranu, krásná umělecká díla, postavená ke slávě Boží asi nebude bourat. Je to problém. Takový kostel se nestavěl jen tak. Musel se postavit nejen on, ale také fara a k tomu všemu se musely dát nějaké pozemky, z jejichž výnosů (a původně i za podpory patrona, obvykle zřizovatele a jeho dědiců) farnost žila.
Co se stane s kostely, když stát ani EU nebude nikdy schopna financovat opravy, tím méně běžný provoz, pokud nebude další zdroj příjmů?
Restituce nejsou zaměřeny na obohacení jednotlivců, ale na navrácení situace před rok 1948, kdy stát církve přímo nefinancoval, ale ty měly své zdroje na provoz. Nejsem nadšený z restitucí, je s tím mnoho starostí a veřejnost jim nerozumí (což není jen chyba této veřejnosti). Nevím ale, nakolik by bylo zodpovědné říci: potřebujeme prostředky na provoz, ale když nebudou, ono to nějak dopadne. Tohle si jistě může říci nějaký věřící, snad i kněz, ale biskup jako osoba odpovědná za chod části církve už méně.
U církve platí to co říkají a nikoliv to co dělají. Tedy chudá a pro chudé bude pouze změnou proslovů, jinak se nezmění nic a touha po feudalismu zůstává....