- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V zásadě, stát sice vybírá daně, ale ty zase vyplácí svým zaměstnancům, a ti zase nakupují a objednávají u podnikatelů, kruh se uzavírá. Dokonce, i pro toho podnikatele může být solidnější a výhodnější jako zákazník státní zaměstnanec, který má zajištěnou dlouhodobou práci a dlouhodobě (stabilní,odhadnutelné) příjmy, než někdo kdo pracuje u jiného podnikatele a zítra může být bez práce.
Druhá věc, je že stát je jedním z největších odběratelů, a hlavně zakázky pro něj vykonává spousta firem. Některé práce (třeba stavba dálnic) se bez jeho účastí nedají dělat vůbec.Pokud by je stát sám neplatil tak by spousta firem v přechodné době skončila v bankrotu a jejich zaměstnanci na dlažbě. Čili, ten přechod na stát "bez výdajů" by byla asi podobná transformace jako když jsme po sametu odcházeli z komunismu, možná horší...
a vládou M.Topolánka, která snížila daně s odůvodněním, že to nastartuje ekonomiku a staneme se ekonomickým tygrem, což pomůže sanovat výpadek příjmů. To se nestalo, proto je nutno zvýšit odvody na SSZ a VZP zhruba o jedno až dvě procenta - to, současně se zrušením stropů, lehce zajistí vyrovnanost rozpočtu. Je to tedy velmi jednoduché, tzv. vládní experti však na to ještě nepřišli, bude nutno několik let vyčkat, pak je to již napadne
bravo!!!! Když přerozdělování nefunguje vylepšíme ho ještě větším přerozdělováním.