Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Paní autorka aspoň přiznává, že o tématu nic neví, ale zato hodně píše. Dnešní exploze cen energie je právě výsledkem zločinné politiky, která nám na Západě vyřazuje stabilní energetické zdroje (uhlí, jádro) a nahrazuje je nestabilními, nespolehlivými a přerušovanými zdroji dominantně soláry a větrníky. Milá dámo, víte, že máme v ČR instalovaný výkon v solárech velký jako JE Temelín, ale v zimních měsících nám poskytuje do 1 % spotřeby elektřiny v ČR? I kdyby to bylo za stamiliardy dotací 5-10krát více, čím chcete nahradit 50% podíl výroby z uhlí v zimě a zásadní stabilní výkon z jádra? Když chcete počítat cenu solárů, musí k nim dle metodiky VALCOE připočítat náklady na zdroje, které musí spolehlivě zastoupit FVE v době, kdy nefungují, tedy mimo jiné každou noc! Proto v Německu a už také i u nás funguje dvojí a dotovaná paralelní energetika. Ano, výsledkem je, že místo 4 Kč/kWh máme dnes 25 kWh a zničíme český průmysl a domácnosti. Když budete dále trochu více přemýšlet, zamyslete se, zda jsou Češi takoví idioti, když si za ta léta nabídky e-aut jich koupili jen 12.000, tedy tvoří pod 2 promile vozového parku. Až na Západě skončí dotace na BEV, tak jejich prodeje půjdou také prudce dolů. Vrací se nám zase neobolševismus, tentokrát zelený, který nám nařizuje, co si máme koupit a nakonec i myslet? To už nikdy více!

1 0
možnosti
MV

M43i29l58a41n 47V42a19r79g93a

23. 8. 2022 13:32

Aha čiže sama priznavate, že odborníčka nie ste ale citujete z nejakej štúdie. Čiže to je asi tak že ja som strojár, prečítam si nejakú medicínsku štúdiu a budem z citovať bez toho aby som mal šajnu o Tom či sa tam píšu somariny alebo nie:)

0 0
možnosti
Foto

i plug-in hybrid je zoufalý, ale možný, pokus, jak zachránit elektrodebilitu; je sice stále o dva metráky těžší než obdobné vozidlo se spalovacím motorem, ale taky o metrák lehčí než EV a na benzin dojedete spolehlivě 200 km domů nebo k nejbližší pumpě, pokud jste důvěřovali lithiu příliš.

/budoucnost patří aluminiu.

0 0
možnosti
AK

Již mnohokrát se prokázalo, že elektromobily nejsou žádná spása planety.

Těžba v Chile a Kongu a ohromné ekologické škody s tím spojené, doprava rud do Číny, kde z toho díky uhelným elektrárnám teprve vyrobí kobalt a lithium, doprava do Evropy, to, že bezemisně elektřinu nevyrábíme, její doprava na místo určení není beze ztrát, transformace není beze ztrát, nabíjení není beze ztrát a ani pohon není beze ztrát atd. atd.

Je to jistě zajímavá věc pro hobbysty, ale proč by měl normální uživatel auta platit víc za něco co má vyšší cenu a horší užitné vlastnosti než jím dosud používané řešení?

4 2
možnosti
JL

A kamiony budou taky jezdit na elektřinu? Ty totiž zásobují tuhle rozmazlenoou civilizaci.

4 0
možnosti
Foto

Už jste slyšel o palivovém článku, který spaluje vodík a vyrábí elektřinu?

Že Vy jste v těch novinách vedl technický sloupek? ;-D

0 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti
Foto

Problém úsporných žárovek tkvěl v jejich pralesních výrobcích. Několik zářivek od solidního výrobce mi svítí už skoro 20 let. :-)

0 0
možnosti
JJ

Mám elektrokolo. Supr věc. Pro mne, co do elektriky, nejlepší vynález od vynálezu žárovky.;-) Pán, který má skoro devadesát a nemůže řídit auto, má elektrické vozítko a v pohodě si obstará nákupy a dojede k doktorovi. U nás máme trolejbusy, jinde tramvaje či šaliny. Když už, tak proč nedělat dvojmístná vozítka za přiměřenou cenu, s dojezdem kolem 50 km,? Ev. kompletně elektrifikovat železnici. Ale proč máme, proboha, někomu dototovat drahá, málofunkční vozidla, jenom pro jejich ego a možná dobrý pocit? Takový odezdikezdizmus je prostě vždycky ne dvě věci.

1 0
možnosti
Foto

Kompletně elektrifikovanou železnici jsme mohli mít dávno, nebýt našeho socíku. Zato máme některé důležité trati jen jednokolejné, které nedovolují vyšší rychlost než 40 - 60 km/hod. Doporučuji Liberec - Praha.

0 0
možnosti
JM

je to vlastnost lithia že se znovu vznítí při styku s vodou, učebnice chemie pro mateřské školy.

0 3
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
DC

D80a64v18i97d 17C10e39c88h

19. 8. 2022 12:03

Energoezoterika.

6 1
možnosti
  • Počet článků 380
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2106x
Spisovatelka, publicistka, překladatelka na volné noze, původně bioložka, v současnosti přírodní zahradnice a ekoložka, www.hauserova.cz. Jako editorka jsem vymyslela a dala dohromady Encyklopedii soběstačnosti 1-3 a totéž jsem v letech 2014-2021 dělala s edicí brožurek Klíč k soběstačnosti, viz e-shop na www.permakulturacs.cz. Radím s plánováním a osazováním nízkoúdržbových přírodních zahrádek, viz www.prirodni-zahradky.cz. Mé minikurzy přírodního zahradničení najdete na www.naucmese.cz.

Pokud byste chtěli dostávat můj měsíční permakulturně-ekologický zpravodaj Permatruhlík, nebo pokud byste mi chtěli cokoli sdělit, pište na evahauserova@gmail.com.