- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
cituji vás...Rozhodně se nechci ohánět právem silnějšího, ale copak je normální, aby si chodec před autem vynucoval přednost na základě slušnosti ke zranitelnějšímu? .....kdybyste znal dopravní předpisy,tak byste věděl,že váš chodec si nic nevynucoval,měl totiž na přecházení právo, ze zákona 361/2ooo,§5 od.2g..povinnosti řidiče , řidič nesmí
g) ohrozit chodce přecházejícího pozemníkomunikaci, na kterou řidič odbočuje.
To platí i na vaší vesnici
Jasně, takže chodci nebojte se a skákejte rozjetým autům pod kola, máte na to paragraf. Křižovatka nekřižovatka, přechod nepřechod.
Já osobně na silnicích vždy očekávám jen to nejhorší, abych pak buď nebyl překvapen vůbec anebo dokonce příjemně
Jak mně je článek sympatický...
Díky. A já už přečetl Vaše knížky. Ujdou
Ještě nakousnu telefonování za jízdy - já jsem např. zjistil, že telefonovat nemůžu, protože pro samý soustředění na řízení nějak nezvládám ten hovor. Že špatně vnímám, co mi ten druhej říká a mám potíže i s odpovídáním.
Kupodivu mluvit se spolujezdci mi tyhle potíže nedělá, jen to telefonování (i přes hand-free).
Naučím Vás jednu chytrou větičku: "Teď ne, teď řídím, zavolám potom." To byste mohl zvládnout, ne? A šlo by to i bez handfríííí
Martine, tys to opsal z mého připravovaného blogu. Jinak bych chtěl, aby mě jednou svezl pan Eda Drábek a pak dovolil, abych já mu to mohl oplatit. hah
Ale jinak mne chodci za křižovatkou taky deptaj. Jezdil jsem ještě v době, kdy chodci na přechodu neměli přednost, takže když jsem se konečně dočkal práva projet křižovatku, tak jsem jel a chodci u přechodu za křižovatkou museli pěkně spořádeně počkat, bo teď jsem jel já. Dneska už je to jiné, chodci si tam klidně lozí a já musím dát přednost nejen ostatním motoristům, kteří mají v křižovatce přednost, ale i těch chodcům za křižovatkou (na a u přechodu). Od toho je už jen krůček k tomu, dát přednost i těm, kteří tam přechází mimo přechod. Také jsem od té doby o pár let zestárl, získal praxi takže chodce už vidím s předstihem (oni z nebe nepadají), taky trochu zmoudřel a zklidnil se, pobyl v USA v místech kde je motoritická kultura o pár úrovní výše, takže teď mne chodci v místech kde se stejně jezdí pomalu a kde stejně dává přednost jeden druhému vůbec nedrásají a nemám potřebu je vychovávat. Horší je, když se někdo rozhodne že bude přecházet mimo křižovatku a vmístě, kde je rychlý provoz, a nějaký dobrosrdečný čepičář mu tam nečekaně zastaví. U dvouproudé (víceproudé u nás tak moc nejsou) komuikace to je v podstatě pokus o vraždu chodce
Jen poznámka: nikdy nejste v právu, pokud byste měl někomu uškodit. Byť by on tisíckrát porušil jakýkoli předpis, stále máte i Vy povinnost škodě předcházet.
Vždyť to v blogu takhle píšu, si myslím...
Boužel křižovatka je místo, kde se křižují cesty, takže i chodci logicky chtějí křižovat v místě křížení. Představa, že budou pravidelně chodit křížit komunikaci kamsi mimo křižovatku, aby kžižovatku mohli volně používato motoristé je nereálná. Proto v křižovatce vždy očekávám chodce, i s vozíiem, jezdce na koni, na oslu... Navíc křižovatka je místo, kde zpravidla zpomalím či dokonce zastavím. O to snazší je umožnit chodcům přechod přes komunikaci. Pokud se někdo před křižovatkou zastaví, a pak se rozjede a myslí si, že svou povinnost dát přednost tím splnil a zbytek křižovatky je tím pádem jeho, tak to je smutné. Smyslem kžižovatek je nejen vydat se na jinou cestu, ale také umožnit všem účastníkům provozu zvolit tu jejich. A nechávat důchodce stát uprostřed silnice protože "já sem na tuto cestu teď odbočil a já jsme přece víc než důchodce takže jedu", to je nejen neslušné, ale doslova trapné.
Ano, křižovatky jsou velký problém, ale my dva se asi /snad/ shodneme stoprocentně jenom na zásadě, ať si chodci přecházejí kdekoli, když pro ně není předpoklad ohrožení autem.