- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Není to tak jednoduché, jak prezentujete... ano, já se také často večer ploužím v některých úsecích a lepí se mi na záda TIR atd. a ještě mě problikávají dálkovými... a já vím, že v tom úseku přebíhají srny a lišky... tak jak to teda je s tou ustrašeností a pomalostí... není moje hobby zabíjet zvířata na silnici...závidím Vám Vaši jistotu... v názorech i na silnici.
Máte pravdu, není to tak jednoduché, a jestli bych měl dopravní názory opravdu rozebírat, bylo by to na knihu. Závidět? Jistota? Na sinici musíte být přš. zručný, soustředěný a pozorný.
Ty zebraprechody pred a za kruhovymi objezdy bude zrejme ceska specialita. jinde jsem je nevidel.
Nejlepsi jsou ty v Klatovech u Skodovky, kde tri chodci dokazi zablokovet cele mesto. A navoc vic nez polovina tamnich ridicu nevi kdy davat a kdy nedavat blinkr.
Osobně jsem zažil a je škoda, že v té době nenatočil na video,krásnou absurditu přechodu pro chodce u kruhového objezdu,kde museli zastavit hasiči, kteří měli výjezd.
Museli zastavit za autem, který musel zastavit chodci, který šel po přechodu. Shodou blbých náhod, ten přechod - po kterém šel chodec a blokoval auto i hasiče za ním - byl právě u kruhového objezdu a ještě půlený s vyvýšeným ostrůvkem, takže to auto hasiči nemohli objet. Museli všichni počkat, až chodec přejde, auto uhne za kruháčem a hasiči mohli jet dál.
K vaší myšlence, cituji: "Když je nebudeme uznávat, je to už kousek k zastavování na křižovatkách ve všech směrech, na semaforech na zelenou,..." zopakuji co jsem již jednou v diskusi zmínil. Již dvakrát jsem se málem "podíval do kufru" auta přede mnou, které jednou po rozjezdu, podruhé při plynulém průjezdu na zelenou při jízdě rovně zabrzdilo před přechodem za křižovatkou na kterém svítila chodcům logicky červená aby pustilo chodce stojícího na středovém ostrůvku. Místo:světelná křižovatka v Praze pod Policejní akademií směrem na Lhotku. Takže už to není kousek k zastavování na zelenou, to zastavování už zde je, byť zatím v míře malé.
Hezký výstižný článek. akorát jste ještě zapomněl na třetí situaci, která plní statistiky úmrtí při autonehodě.
Bránění v předjíždění nedodržením konstantní rychlosti a pak čelní náraz předjíždějícího auta do auta v protisměru. Jako spolujezdec v sanitce jste to zažil kolikrát?
Tihle dobytci jsou stokrát horší vrazi, než piráti, protože v okamžiku - kdy je někdo jiný předjíždí - šlapou na plyn, prodlužují dobu a vzdálenost předjetí a mají tu drzost se chovat jako oběti. To jsou doslova hrobaři !!!
Nezapomněl, jen jsem si zrovna nevzpomněl. To já se klidně nechám předjet i trabantem, když je rychlejší. A ještě mu vysmeknu poklonu... když ho doženu.
Nejhorší na českých silnicích je nedostatek tolerance, kdekdo si myslí, že on jede nejlépe a ostatní jsou hlupáci, kteří mu překážejí a brzdí ho v rozletu. Přesně tak to podle popisu berete i Vy, zkuste trochu tolerovat druhé, vždyť se nic tak hrozného neděje, když někdo jede pomaleji nebo nezareaguje hned, třeba to neumí nebo ho zrovna bolí hlava.
Naprosto souhlasím. Ten nedostatek tolerance uplatňují hlavně řidiči, které autor v článku zmiňoval. Nějaké argumenty, že to neumí, nebo ho bolí hlava na silnici nepatří. Jako si rychlejší řidiči nemůžou vynucovat rychlou jízdu na pomalejších, tak pomalejší řidiči si zase nemůžou vynucovat pomalou jízdu na rychlejších.
Pokud už se na silnici setkám s nějakým problémem, tak vypadá většinou úplně opačně, než to, co popisujete. Nejhorší jsou suveréni, kteří takříkajíc "neznají strach". Nesnášejí před sebou jakékoli auto, předjíždějí kdykoli a kdekoli, třeba i padesát metrů před semaforem, na kterém svítí červená. Jejich typickým manévrem je "myška" nebo druh jízdy, při kterém udržují "bezpečný" odstup asi deset centimetrů. Jejich předvídavost odpovídá domněnce, že v případě nebezpečí prostě změní letovou hladinu jako piloti stíhačky. Nenazval bych je hrobaři. Jsou to vrazi, což potvrzují statistiky.
Popisujete už extrém, pro takové se vžil pojem piráti. Já zas "trpím" na ty, kteří přijíždějí na zelenou brzdivým způsobem, protože očekávají zelenou. S odstupem naprosto souhlasím, 10 cm je fakt málo :-)
Nechal jsem si na to napsat prášky a teď jezdím s usměvem
Zřejmě antidepresíva, to mě asi už brzy čeká taky.
Jezdím od roku 1961. Jezdila jsem svižně, teď poněkud brzdím provoz. Můj nejstarší syn ovládal auto suverénně, zemřel na následky autohavárie.
Nesouhlasím s Vaším článkem.
Nemělo to doufám vyznít tak, že ten, kdo brzdí provoz má na silnicích větší předpoklad přežití než ten, který je zkušený.
K těm rondelům, už několikrát jsem na něm musel zastavit. Proč? Protože někteří řidiči si neuvědomují, že mají dát přednost a ani se nepodívají a prostě tam prasácky vjedou. Posledně řidič AUDI a to mi už pískaly gumy. A není to jen rondel. Proč zastavuji? Kdyby ne tak jsem nejspíše já a můj spolujezdec mrtvý. A vím naprosto přesně, co s člověkem udělá boční náraz v 80km/h a pěkný pohled to není. Proto si i na hlavní silnici hlídám ty vedlejší a nemyslím si, že bych brzdil provoz.
Nakonec 3 mrtví, kvůli nedání přednosti.
Ano, přednost z připojovacího pruhu si vynucují, což je samozřejmě špatně. Hodně řidičů jim to usnadňuje právě tím nesmyslným úhybným manévrem.
Co s tím chcete dělat? I antoušek dostane řidičák.
A to je právě ta chyba. Nikde není psáno, že řidičák musí mít skoro každý, navíc řídit vozidlo lze i bez něj. Přísnost jako na střelné zbraně - že auto je velice účinná zbraň, už pochopili i teroristé. Řešení? Autoškoly! Být přísný a pustit na silnice jenom zdatné řidiče! Každých deset let přísné přezkoušení. Tak jako nemůže být každý zpěvákem nebo matematikem, není každému dáno být dobrým řidičem.