- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Loňská ospalá návštěvnost za první půlrok nevěštila nic dobrého našim filmařům a provozovatelům kin. Příchodem filmu Juraje Jakubiska Bathory a letního hitu Mamma Mia se vše změnilo, a kina praskala ve švech. Příchodem Sněžěnek a machrů se jen potvrdilo pravidlo, že čím větší reklama, tím lepší návštěvnost. Ať už jde o jakýkoli "kvalitní" film.
Největším tahounem se, samozřejmě, stalo Jakubiskovo Bathory. Film, jehož přibližný rozpočet činil 320 milionů korun, navštívilo do konce listopadu 904 tisíc diváků a utržil tak 86,4 milionů korun. Při přidání návštěvnosti slovenských kin se výsledek přehoupne přes milion diváků a spokojená producentka si může mnout ruce nad výdělkem.
Jelikož v našich kinech spisovatel Michal Viewegh prostě táhne, umístění filmu Nestyda není žádným překvapením. Přidáme-li na místo režiséra Jana Hřebejka, potom je to jasná věc. Film shlédlo 450 tisíc diváků a nechal za sebou debutové Bobule, které díky běhu na dlouhou trať vidělo 350 tisíc diváků. To, co stačil utržit v
kinech Nestyda za dva měsíce, musely zvládnout Bobule za měsíců devět.
Jestliže nějaký film stojí za letošním překvapením jsou to zajisté Sněženky a machři po 25 letech. Od premiéry 18.12. dosud vydělaly 13,5 milionů korun a shlédlo je přes 313 tisíc diváků. Bohužel se potvrzuje i kromě prvního pravidla, pravidlo druhé: bombastický nástup do kin, horší pád. Film pomalu ale jistě klesá v žebříčku návštěvnosti, a jestliže za druhý týden přišlo do kin o 23 % diváků méně, než za týden první, u třetího to už bylo o 43 %.
Za zmínku stojí ještě návštěvnost Troškovy pohádky Nejkrásnější hádanka s 280 tisíci diváků. A překvapující návštěvnost Kozího příběhu, která se pohybuje okolo 250 tisíc diváků. Bohužel první český 3-D film se může chlubit jen touto návštěvností, o ději radši ani zmíňka. Jen režisér Dušan Klein může přemýšlet spíš o dalších "Básnících", nasadí-li do kin jiný film, než právě Básníky, jako třeba Svatbu na bitevním poli, může se spokojit pouze se 100 tisíci platících diváků.
Ze zahraničních filmů nejvíce táhl film Mamma Mia v hlavní roli s Meryl Streep, který i v prosinci zůstával v TOP 15 nejnavštěvovanějších filmů. Zůstat v žebříčku několik týdnů po sobě asi už něco znamená. A nejen díky rozjuchaným divačkám, ale i dojatým divákům film navštívilo skoro 700 tisíc diváků. Ono v zimě sledovat rozpálené pláže a šumivé moře není zas tak špatný marketingový tah. Mimochodem už teď se můžeme tešit, že léto co léto, bude v televizi běžet určitě tento vydařený filmový hit.
Z ostatních zahraničních filmů buď táhnou animáky Madagaskar 2 (590 tisíc diváků), Kung Fu Panda (230 tisíc diváků) a Vall-i (210 tisíc diváků), nebo pokračování v čele s Asterixem a Olympijskými hrami (310 tisíc diváků), čtvrtý Indiana Jones (250 tisíc diváků), nový Bond Quantum of Solace (230 tisíc diváků) a druhé Letopisy Narnie (216 tisíc diváků).
Je-li za oceánem nejvýdělečním filmem loňského roku pokračování Batmana Temný rytíř, u nás se musí spokojit s 175 tisíci diváků. Comicsy u nás netáhnou, film Iron Man se svými 49 tisíci diváků potvrzuje pravidlo.
Další články autora |
Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...