- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bára Štipánová ukázala jen své... vnady.www.img.osobnosti.cz
Letošní televizní Nový rok televize Nova moc "nevychytala". Poslední film režisérky Marie Poledňákové Jak se krotí krokodýli se zdá, že se mírně překrotil.
Tím, čím oslovovaly diváky filmy Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny - vynikájícím herectvím Tomáše Holého, jednoduchá záplétka - o to míň oslovují Krokodýli. Rozhuštěné zápletky, některé vyznivající do ztracena (vztah učitelky Alice a Luboše úplně vyšumí), sem tam vykukující Vašek v podání Jiřího Mádla (dle režisérky skvělá náhrada Tomáše Holého), nedostal tolik prostoru, aby mohl vůbec něco předvést, citově "ždímací" scény alá Pojišťovna štěstí a přehrávající Jitka Schneidrová. Bohužel.
Těžko říct proč například herečka Jaroslava Kretchmerová nepředvedla víc ze své komičnosti, ale kritika zřejmě nemůže padat na hereččinu hlavu. Paní režisérka raději dává přednost Evě Holubové, která ovšem, je-li v záběru, svou energií a pozitivní náladou dokáže zabavit, i kdyby se film točil jen okolo ní. Ingrid Timková se alespoň snaží něco hrát, za to Naďa Konvalinková a Bára Štěpánová ve filmu jsou snad jen díky svým proporcím. Duo Vojtek-Konečný v roli otců Vítka se nedá ani komentovat a hodnotit jako herecký výkon. Místo mluvení Josef Vojtek jen kříčí a Dan Nekonečný jen vrrrrrčí. Vítkovy maminky (Laurinová a Duchková) zaujaly jen svou postavou nějakého toho samotného tatínka, který při novoročním večeru hledal nějaké to potěšení. To, že i do rodinného filmu přijde na řadu fekální humor čekal asi málokdo. Navíc ztvárněn Václavem Postráneckým nevěští nic dobrého. Pár prdů a je naštěstí povšem. Film staví bohužel, co se týče komičnosti, na fyzických gagech a různých pádech. A bohužel i Miroslav Etzler musel stavět spíše na fyzickém projevu, ač se snažil, co mu síly stačily. Škoda.
Má-li ale film něco kladného, tak je to zajisté jeho technická stránka. Bez jakékoli kritiky se obejde kamera Martina Duby, jenž dokáže nádhérně prodat lokace (ať Vysoké Tatry nebo "starou" Prahu), rychlé tempo děje, který režisérka prostě umí, a zajisté jí k tomu pomáhá i střih. A také hudba Petra Maláska.
Nový film Marie Poledňákové Líbaš jako Bůh nebude zas tak o dětech. Bude zajímavé sledovat jak si taková "Láska nebeská" počesku povede.
UKÁZKA ZE SOUNDTRACKU: http://www.soundtrack.cz/mp3/996/Track17.mp3
Další články autora |