Rozum do hrsti i ve školství
Máme dobré kantorky a kantory, kteří dokáží motivovat děti. Máme dokonce vynikající a odborně vyškolené speciální pedagogy, kteří dokáží úspěšně komunikovat s dětmi s mentálním postižením.
A teď nám je neordinováno, abychom to všechno hodili za hlavu a ve jménu ideologie rozbili to, co se zde nejenom po mnohá léta, ale dokonce po mnohá staletí úspěšně rozvíjelo. Vždyť není náhoda, že právě z našeho národa vzešel učitel národů Jan Ámos Komenský. Ta schopnost naučit další generace samostatně myslet je nám dána v genech. Málokdo na světě se umí postavit k nečekaným problémům a s takovou mírou schopnosti vyřešit situaci.
Ano, mluvím o tzv. inkluzi. Navíc se všechno problematické vyšperkuje cizími slovy a „položí se problém na stůl“. Protože, kdyby se to nazvalo česky, tak by to vůbec nebylo nic hezkého.
Otevřete si slovník cizích slov a budete žasnout. Ten nejpřijatelnější překlad je zahrnutí do něčeho. Ale jsou tam daleko horší: Cizorodá hmota. Nežádoucí částice. Uzavření.
Můžete mi namítat, vždyť přece za německé okupace, či za totality bylo školství ničeno. Ano, máte pravdu, bylo ničeno ideologiemi, ovšem bylo ničeno zásahy zvenčí. Navíc sám jsem ještě za tuhého režimu padesátých let zažil učitelky na základní škole, které s velkou láskou učily o naší historii tak, že jsme my školáci, včetně těch nejhorších „sígrů“, poslouchali s otevřenou pusou. A z doby okupace máme v paměti mnozí z nás film Vyšší princip.
Na školství byly tvrdé útoky z vnějšku. Sám proces vzdělávání nebyl narušen ve své podstatě, i když se samozřejmě našly elementy, které velice ochotně sloužily uzurpátorských režimům i v samotných učitelských sborech.
Inkluze je ale útok na samou podstatu. Je mi jasné, že už i při dnešní situaci, je velkým problémem získat pozornost a nasměrovat ji k předkládanému učivu. V době, kdy někteří žáci narušují výuku při vědomí, že jsou zcela beztrestní a že rodiče obviní spíš kantorku/ kantora, nežli je samotné, jsou učitelé, bezejmennými hrdiny dnešní doby.
A teď k tomuto koloritu dnešní doby v učebnách ještě přijde s inkluzí dvoukolejnost. Něco se bude vyučující vysvětlovat většině třídy a zároveň se bude asistent snažit látku přiblížit žáku s lehkým mentálním postižením. Dokážete si úspěšnost takového vyučování představit. Já ne, a se mnou drtivá většina kantorů na základních školách a speciálních pedagogů ze škol speciálních.
Speciální pedagogové jsou školeni tak, aby znali odlišnosti ve vývoji dítěte s mentálním postižení včetně lehkého mentálního postižení (LMP). Znají limity takovéhoto dítěte a zároveň znají metody, jak mu pomoci poznatky vstřebat. Když totiž dítě nerozumí, tak musí najít cestu, jak vysvětlovat, aby pochopil. Toto všechno je velice náročné a pedagogové, kteří se vydali na tuto dráhu, jsou velice zapálení pro věc. Vím to ze své zkušenosti, neboť speciální pedagožku mám ve své širší rodině a několik mých známých jsou též činní v tomto oboru.
Ve svém výsledku inkluze nepomůže dětem s LMP. Když spolužáci uvidí slabší článek, tak nastane okamžitá šikana. A zcela jisté je, že nepomůže dosavadnímu složení běžných tříd základních škol. Začínám mít podezření, že se tu zase producírují „užiteční idioti“, jako v případě solární energie. Zelení aktivisté tolik horovali pro alternativní solární energii, že se jí podařilo vpravit do zákonů. Jenže to tam už vpravili různí šíbři, kteří už přesně věděli, jak vydělat na úkor společnosti haldy peněz díky aktivistům (kteří o budoucím kšeftu se solární energií neměli představu).
A teď se snad rýsuje zase nový byznys. Děti z chudých rodin (což je už vlastně celá naše střední třída), budou chodit do státních základních škol infikovaných inkluzí, a ti bohatí budou posílat své děti do drahých soukromých státních škol. Ostatně takový systém je v britském školství a nejenom tam. Nehoruji proti středním a vysokým soukromým školám, to už je věc výběru, základní školství je však nezbytností. Každý má podle Ústavy na právo na kvalitní základní školství. A je povinností děti do základních škol posílat. Zatím byla v rámci možností zaručena rovnost v přístupu k základnímu vzdělávání. A to inkluze zničí.
Snad ještě se zbytkem svobody, o které jsme si mysleli, že už nám ji nikdo nevezme je nutné zabránit likvidaci škol se speciálním zaměřením a umožnit rodičům svobodnou volbu při výběru školy. Umožnit školám se speciálním zaměřením čerpat dotace za stejných podmínek jako mají běžné školy a zajistit tak legislativní podporu a oporu. Ředitelům běžných umožnit svobodnou volbu, zda se jejich ústav přidá k vládou prosazované ideologické inkluzivní koncepci, nebo zda zůstane v osvědčeném režimu vzdělávání prověřenému staletími.
Petr Hannig
V rámci úspor zrušte raději 17. listopad
Vláda se snaží šetřit, kde se dá. Četl jsem, že místopředseda Poslanecké sněmovny Jan Bartošek – KDU-ČSL, navrhuje z úsporných důvodů zrušení státního svátku 1. května.
Petr Hannig
Pištec z Hammeln aneb je PRO skutečně pro?
Máme co činiti s nejtalentovanějším politikem od doby Václava Klause staršího v době po sametu. Nikdy jsem nezažil tak skvělý nástup do vrcholové politiky jako u Jindřicha Rajchla.
Petr Hannig
Cestou k Orwellovu 1984
Škoda, že George Orwell nenapsal dílo, kterým by zmapoval cestu k situaci, kterou popsal ve svém románu 1984. Čeká to asi na nějakého našeho současného autora, který to nebude mít těžké. Stačí když popíše to, co se děje kolem nás.
Petr Hannig
Stop návratu 50tých let
„Uvědomělí studenti nesouhlasí s buržoasními názory svých vysokoškolských přednášejících. Je třeba vymést ten Augiášův chlív zpátečníků a kontrarevolucionářů. Dost již prvorepublikových profesorů a docentů."
Petr Hannig
V den inaugurace o něčem jiném
Sledoval jsem pozorně, na rozdíl od mnohých mých známých, celý den průběh inaugurace, včetně komentářů různých politologů a odborníků následné debaty politiků.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky
Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...
Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu
Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....
Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....
- Počet článků 280
- Celková karma 47,18
- Průměrná čtenost 8328x
ROZUMNÍ - za spravedlnost a životní jistoty
Absolvent 1. střední umělecko - průmyslové školy v Turnově obor umělecký kovář, 2. Konzervatoř v Praze obory varhany dirigování a skladba, 3. Hudební akademie múzických umění obor skladba.
kandidát na prezidenta ČR 2018
Mgr. Petr Hannig nová fb stránka (page)
Twitter - @petr_hannig
Petr Hannig FAN KLUB
www.rozumni.net
http://www.petrhannig-rozumni.cz/
http://www.facebook.com/budmehrdi/
http://www.facebook.com/Rozumni2017/
Mé motto: Je třeba naslouchat, nejenom mluvit,
ale nikdy se nevzdat