Děkujeme za pochopení.
Ježikača
Re: :)
jo, brácha chodil půl roku na rehabilitace. slečna měla rozmach, kousek od Renneské
všd
Co třeba povinná zrcátka na kola
Pokud někdo chce jezdit po městě (městem nemyslím Zápy nebo Mšeno, i když mají městská práva) nebo po silnici 1. třídy na kole.
Já zrcátko mám a jsem maximálně spokojený. Když se mi to původní ulomilo, byl pro mně těžký nezvyk jezdit bez něj. Problém je v tom, že spousta cyklokrámů prodává jen tzv. dětská, která drží na pružném úchytu a nejsou vypuklá. Na dlážděné ulici v nich není vidět nic, na asfaltce skoro nic.
A pokud jde o policii, tady je problém, že zakázat řízení jízdního kola může jen soud, ne úřady nebo policie. Proto se o cyklisty nezajímá, nic si na nich nevezme.
všd
Re: Kolo?
Na to jste přišel na základě čeho? Pravidla silničního provozu mluví jinak.
viveka
No jo, opatrnosti není nikdy dosti :-)
Cyklistům překážejí auta a autům cyklisti
Ráda Tě zase čtu, Hani.
Hanka Novotná
Re: No jo, opatrnosti není nikdy dosti :-)
Děkuji. Moc ráda Tě vidím, Viveko :)
Kozel_
S těmi cyklostezkami máte pravdu
Já skutečné cyklostezky vítám, občas si na kole vyjedu. Jaké jsou cyklostezky v Praze? Někde jde o přepůlený chodník, v lepším případě široký, z kterého jsou tak dva užší. Na jednom chodci, na druhém cyklisté, občas se připlete někdo na špatnou stranu. Když měl chodník různé hrboly či díky, nevadí, oprava pro kola nebyla potřebná. Takže tu narostly kilometry cyklostezek nastříkáním dělicího pruhu - za jistě nemalé peníze pro spřátelenou firmu. Cyklostezka jako pruh ze silnice, kam auta nesmí (autobus ale občas ano), to mi přijde lepší. Nedokážu posoudit, nakolik to zůstává jen pro kola a nakolik to je bezpečnější než silnice. Pak tu jsou cyklostezky, kde se dal asfal na cestu, po které šlo v pohodě jezdit. Nový asfalt je jistě lepší, zvl. za deště. Je ale otázka, kolik to stálo - i když zde je aspoň skutečně něco nového. Za nové cyklostezky bych spíš považoval něco zcela nového. Něco na způsob asfaltu místo zrušené železniční tratě - a toho je vůbec nejmíň. Zde by šlo o skutečný přínos
Kozel_
Re: S těmi cyklostezkami máte pravdu
po pražcích jezdit nejde, po asfaltu ano. Zkrátka nových cyklostezek je málo, spíš se mi zdá, že celé bylo skvělou příležitostí na výhodný kšeft či politické body. Za málo práce na byly vykouzleny kilometry cyklostezek, lecdky přínos pro kolaře je dosti sporný. Cyklostezky jsou běžné v západní Evropě, na velmi dobré úrovni. Leckdy jde o jednu část z širokého chodníku a chodci tam opravdu nevlezou, krom blbce Čecha - jak se mi jednou stalo osobně. Ale člověk rychle pochopí a příště si dá pozor.
Šerlok Homeless
Těmi útoky na sluchové orgány cyklistů jste rozuměla přesně
co?
Snad ne upozornění zvukovou signalizací, které dává mimo obec vzadu jedoucí řič, který chce předjíždět (popřípadě i v obci, pokud se cyklistka vpředu na kole začíná divně vrtět, řidič nemůže předpokládat, co má v úmyslu, takže radši varuje zvukovým znamením kvůli odvrácení nebezpečí)?
Hanka Novotná
Re: Těmi útoky na sluchové orgány cyklistů jste rozuměla přesně
Odpovím Vám zkušeností jednoho profesionálního cyklisty (citace): "Řidič automobilu zahlédnuvší v dálce před sebou cyklistu přidá plyn, nabere rychlost a následně vyřadí. Vůz setračností pokračuje dál v cestě a nezadržitelně dojíždí jezdce na kole. Takto nemá cyklista prakticky šanci automobil za sebou zaregistrovat (při protivětru je tato šance nulová). Když je vozidlo zhruba 1-2m za cyklistou, řidič se vší silou opírá do tlačítka klaksonu a pohledem si už jen vychutnává efekt, který způsobilo troubení jeho automobilu. V prvním případě se řidič došká reakce v podobě nadskočení cyklisty do metrové výšky, v druhém případě cyklista leknutím začne kličkovat po silnici a svou jízdu končí v příkopu." Sice uvádí i třetí variantu,ale ta se mi se psát nechce...
vladimir.t.gottwald
... a stejně mám holky z Poděbrad na kole rád.
:o)
- Počet článků 171
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3114x
Karel Čapek