Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jasně a výstižně napsáno. Je třeba, aby si to přečetli hlavně ti, kteří chtějí mít za každou cenu z dětí středoškoláky.

Učitel matematiky, který učil mého syna, vždy říkal na SRPŠ. Ten, kdo se na základní škole musí matematiku doma učit, ať se nehlásí na gymnázium, protože z krásných studentských let, bude míti peklo a nakonec to stejně nedá. Byl to zkušený pedagog a věděl o čem mluví.R^

1 0
možnosti
PC

Naprostý souhlas R^R^R^

Ta uvedená dívenka představuje bohužel většinu dnešních "studentů", kteří vlastně pořádně ani nestudují, jen pasivně procházejí z ročníku do ročníku, aby jim pak jejich učitelé za tuto jejich "trpělivost" předali maturitní vysvědčení, které má dnes hodnotu tak absolventa ZŠ.

2 0
možnosti
Foto

Když se někdo hrne na gympl, který by měl zaručit vzdělání na nějaké úrovni a po třech letech zjišťuje, že by nemusel mít schopnosti na zvládnutí maturitní zkoušky z matematiky (jakožto jazyka přírodních věd), měl by se zamyslet nad tím, jestli u výběru školy neudělal chybu a škola nad tím, jaké kritéria volila u přijímacího řízení, taky nad průběžným hodnocením, když se tam dostávají a taky i přežívají žáci, který prostě na to nemají.

Stejný princip i u průmyslovek, kde kandidáti na studium musí navíc očekávat, že je matematika bude v budoucnu přímo i živit na rozdíl od gymnazistů, kteří mají i jiné možnosti, co se týče zaměření škol. Tím neříkám, že by se rozhodnutím absolvovat průmyslovku někomu zabouchli dveře např. před studiem historie, jenom to, že ho škola na to nepřipraví a úspěch závisí od individuální snahy.

2 0
možnosti
MB

Jenže ne všichni absolventi gymnázií pokračují dále v přírodních vědách. Využije budoucí student dejme tomu historie čas strávený přípravou na maturitu lépe, když bude skládat tuto zkoušku z matematiky, nebo z latiny či filozofie (kde se logické myšlení samozřejmě vyjeví také)?

1 0
možnosti

Ve svém výčtu jste zcela opomněla skupinu M1-2, do které patří studenti, kteří udělají maturitu, ale nemají cíl studovat na vysoké škole (například konzervatoristé, ale i jiní). Jinak si myslím, že pro zastánce povinné maturitní zkoušky z matematiky platí přísloví "Sytý hladovému nevěří". Ti, co neměli potíže s matematikou, se domnívají, že není možné se matematiku nenaučit a odmítají připustit, že mohou existovat inteligentní studenti, kteří jsou úspěšní ve všech ostatních studijních oborech, ale na matematiku jsou prostě "natvrdlí". A nevím, proč ti by neměli mít možnost volitelného maturitního předmětu místo matematiky (pro rejpaly - není to můj případ:-)).

1 0
možnosti
HD

Děkuji za příspěvek.

Máte pravdu, s uměleckými směry je to tak, nejsou to lidé neschopní mat. se naučit, ale jsou inteligentní a na matematice jim nejvíc vadí to, že se matem. velmi špatně učí, protože se jim nechce zbytečně se biflovat nesmysly, je to pro ně ztráta času. Matematika se učí katastrofálně už od první třídy. Píši o tom už léta po svých moc dlouhých zkušenostech, nejen píši, ale mám připravenou metodiku - MATEMATIKA , JAK BYSE mohla STÁT velmi snadným předmětem ve škole, kdyby se učila úplně jinak.

Tuto metodiku chci prosadit na školách u školských úřadů - jenže je v tom obrovský háček - muselo by se zrušit 3/4 nesnyslných úředníků, papírování, metodických pokynů atd. , což se nedá, + zavést ve školách kázeň apodpořit vážnost učitelů, zrušit inkluzi...

Pokud Vás zajímá METODIKA JINAK, prosím, podívejte se na :

http://www.skolauceni.cz/matematika-jinak-proc.html

více na http://www.skolauceni.cz

Ještě pozn. Mnoho matematiků byli skvělí hudebníci a dokonce se ukázalo mnoho společného na psych. testech .H.D

1 0
možnosti
Foto

Když jsme ji zvládli my starší, a přitom byla rozhodně těžší, tak proč by ji neměla zvládnou dnešní dítka. Jsme na prahu 3. tisíciletí, které bude ve znamení informatiky a robotiky a celkové digitalizace. A bez schopnosti logicky uvažovat se lidé těžko uplatní.

4 0
možnosti
BD

Řešení je velmi jednoduché. Zrušit maturitu jako takovou. Pozůstatek Rakouska-Uherska již nikoho nezajímá.Ani přijímací zkoušky nemají smysl. Zvláště na střední školy.

0 0
možnosti
Foto

K čemu je maturita z matematiky, když je na úrovni učiva základní školy???

1 0
možnosti
Foto

To byste se divil, kolik lidí s maturitou je přitom už za rok nezvládne. A ti nám pak řídí ekonomiku atd.

1 0
možnosti
JV

Stručné, logické, pravdivé, proto k argumentaci v parlamentu naprosto nepoužitelné.:-(

6 0
možnosti
Foto

Nepodceňoval bych to. Právě v parlamentu je vysoká šance, že tam projde lecjaká hovadina. ;-)

1 0
možnosti
PK

Maturita z matematiky – jednoznačně ano. Výuka matematiky jako výchova ke kritickému myšlení, logickému uvažování a schopnosti kvantitativně pojímat a zpracovávat věci okolo nás nesporně patří k základnímu vzdělávání a každý ,kdo chce vykonávat v budoucnu nějakou kvalifikovanou práci by to měl pochopit.:-)

5 0
možnosti
Foto

Sám dělím množinu žáků na podmnožinu studijních typů a nestudijních. Ti první jsou neustále lační po dalších a dalších znalostech. Provokuje je, když něčemu nepřijdou na kloub a nedají si pokoj, dokud to nepochopí. Pak jsou ti druzí, kterým je to šumafuk. Mají jiné zájmy, než jim nabízí škola. Bylo by moc dobře, kdy mezi ně patřily řemeslné dovednosti, ale u mnohých tomu tak není. Obávám se, že ti druzí jsou v převaze.

3 0
možnosti
HD

Děkuji. Je to bohužel tak. Kdyby na Gymnáziu byla jen ta první skupina studentů, bylo by školství u nás vyřešeno, a zase by mohlo být vzorem vedlejším "divutvorným" krajinám jako kdysi. Jak jednoduché !

0 0
možnosti
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 953x
Nezávislá učitelka, autorka efektivní metodiky v úspěšných výukových programech Chytré dítě.
www.skolauceni.cz

Seznam rubrik