Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

Valentina

7. 10. 2011 13:36
Hm

pěkný článek - takže

Relentless jackals howled to the white moon doggedly?

0 0
možnosti
ADNS

aby diskuse neměly sysl

1. 10. 2011 0:36
Kdo umí opravdu dobře dva a víc jazyků,

ten se vždycky uživí. Kdo umí ještě něco k tomu, má vystaráno.

1 0
možnosti
K

kram.bigbloger.lidovky.cz

1. 10. 2011 0:19
Zkusim to trochu jinak

Ja bych si to dovolil doplnit. Ano, anglictina je zaklad, ale ne jako zaklad uspechu, ale jako zaklad. Proste neco bez ceho se v dnesnim svete neobejdete, ale naucit se anglicky je jen 5% uspechu. Zbytek lezi uplne nekde jinde. Anglictina vam pouze otevre dvere k informacim, ale pokud je neumite zpracovat a spravne tridit, bude vam to k nicemu. Ano, koupite si obed, ale to vas neuzivi. Dalsi stupen je specializace 10-15%. Musite si vybrat obor a v nem se naucit byt at the top. 40% prakticka znalost, pokud sice neco umite precist, ale neumite to udelat, nerozumite oboru a nemate zkusenosti, povidani vam nepomuze. Musite trenovat stejne jako fotbal nejde delat teoreticky. 30% studujte zahranicni univerzitu, tahle zkusenost se neda nicim nahradit, jinde neziskate schopnosti myslet jinak, nez Cech. 10% stesti a drzost, pokud se neumite prosadit, je jedno co umite. Pokud o vas nikdo nevi a nedokazete mluvit.

0 0
možnosti
T

torong

19. 11. 2011 14:28
Re: Zkusim to trochu jinak

Drahý pane Kráme, Vy asi musíte bydlet hodně vysoko v té Anglii, že máte takový rozhled. To, že něco umíte se bere jako samozřejmost a není to snad nutné v článku uvádět. A prozradím Vám sladké tajemství: např. čeští inženýři a lékaři praktickou znalost mají, protože kupodivu i u vás v té Anglii je anatomie i fyzika pořád stejná. A přestože tomu asi nebudete věřit, tak české vysoké školy jsou minimálně stejně kvalitní jako ty anglické a o středních ani mluvit nebudu. Mám pár kamarádů v zahraničí a všichni se uchytili velmi dobře, takže to s těmi Čechy nebude zas tak špatné jak to z toho Londýna vypadá. Naopak by mě zajímalo jak by se průměrný Angličan uchytil v Česku.

0 0
možnosti
JV

JayVandermark

30. 9. 2011 14:23
A co esperanto?

Pan Zamenhof nad tímto jazykem strávil většinu života, a proč? Abychom tu všichni žvatlali hloupým jazykem hloupých lidí - angličtinou.

0 0
možnosti
VS

Astaroth

30. 9. 2011 15:14
Re: A co esperanto?

Jakysi matematik stravil zivot tim, ze spocital tisicinu po tisicine logaritmicke tabulky v domeni, ze pomuze svetu a pokroku. Pak prisly kalkulacky...

Mnozi architekti navrhli skvosty, aby je kapitalisticti developeri nyni zbourali a nahradili panelaky.

takovy uz je zivot, marnost nad marnost.

0 0
možnosti
PJ

PájaZítra

30. 9. 2011 13:41
tak to zůstanu nadosmrti bezbrannej...

češtinu sice ovládám perfektně (nejen hovorovou, ale i tu spisovnou, byť ji většinou nepoužívám), ale na cizí jazyky jsem odmala blbej a "hluchoněmej", do mě ve škole nenacpali ani ruštinu, ani pozdějš na gymplu ještě němčinu...

0 0
možnosti
ZMAP

Z mechu a pazdeří

30. 9. 2011 13:54
Re: tak to zůstanu nadosmrti bezbrannej...

Naučit se cizí jazyk zvládne každý. Na rozdíl od matematiky, není zde třeba nějaké nadprůměrné nadání v této oblasti. Jistě, někomu to může jít rychleji, ale v zásadě tak jako se naučí mluvit jednou řečí rodilý mluvčí (dokonce i debilové či absolventi pomocných škol zvládají mluvení, idioti asi ne), tak průměrně nadaný člověk se naučí cizí jazyk, i když oblast jeho nadání je spíš v jiných oblastech.

Mluvení jde zvládnou s aktivní slovní zásobou 3 tisíce slov, rodilí mluvčí méně vzdělaní mluví nějakými 5 tisíci slovy. A pasivní znalost cca 7 tisíc slov by měla zaručit, že člověk bude znát 9 slov z deseti, to desáté často uhodne z kontextu. Pokud člověk něco umí ze školy, např. základní gramatiku a slovní zásobu v rozsahu cca 1000 slov, lze na to navázat.

0 0
možnosti
AN

TondaN

30. 9. 2011 13:34
konečně diskuse.

díky za předchozí články.R^

jen jeden dotaz:mohu využít angličtinu i jako skladník ve šroubárně?;-(

0 0
možnosti
JH

jhora

30. 9. 2011 14:04
Re: konečně diskuse.

Pokud Vám práce vyhovuje a aspoň koukáte na televizi tak určitě - filmy v originále s titulky jsou obvykle výrazně lepší zážitek, než dabované. A pokud Vám práce nevyhovuje, tak angličtina je dnes základní požadavek pro to, abyste mohl dělat prakticky jakoukoliv kancelářskou práci.

0 0
možnosti
ZMAP

Z mechu a pazdeří

30. 9. 2011 13:31
Dobře napsané, ale potíž je jinde

Pokud se na školách učí 2 cizí řeči, tak by bylo normální ty 2 jazyky docela solidně znát. Státní maturita poodkryla, jak jsou na tom se znalostmi současní maturanti. Za nějakých 11 a více let výuky jazyka by člověk měl jazyk umět i pozpátku, zvláště pokud se ho začne učít v dětství a ne po čtyřicítce.

Palacký uměl myslím 11 cizích řečí, ne-li více (asi by bylo třeba rozlišit aktivní a plnou znalost od znalosti částečné). Byl pilný, motivovaný, ale taky už něco uměl ze školy. Za první republiky ty byla výuka němčiny na školách a i ti, co nematurovali ji docela uměli. Tehdy ještě myslím neexistovaly pedagogické fakulty a pedagogické výzkumné ústavy, kde by se vymýšlelo, jak (se) správně učit. Ono to funguje tak, že učí-li se člověk další řeč (jak autor píše), tak navazuje na tu předchozí. Ví jak na to v mnoha ohledech. Pokud jde o techniky učení, pokud jde o chápání gramatiky atd.

Z angličtiny jsem na sš měl jedničku, nejen na vysvědčení, ale ani ze zkoušení nebo písemek jsem jinou

0 0
možnosti
ZMAP

Z mechu a pazdeří

30. 9. 2011 13:37
Re: Dobře napsané, ale potíž je jinde

známku než jedničku neznal. Pak další výuka na vš, při setkání s rodilými mluvčími jsem pak zjsitil, že neumím téměř nic, mluvení bylo velmi začátečnická a pokud jde o porozumění, co oni říkali, ještě horší. Takže jsem se za bolševika anglicky naučil vlastně sám - jako samouk. Kurzy v práci byly dobré, ale rozhodně by to nestačilo.

Je to víc o zájmu a motivaci, správnou metodu po vyzkoušení různých méně efektivních cest si člověk sám najde. Tehdy tu bohužel bylo málo autentického jazykového materiálu, anglické učebnice vydané v Anglii byly sehnatelné těžko a byly dosti drahá (v SNTL ve Spálené ulici, tamtéž měli i jednojazyčné výkladové slovníky. Ale byl hlavně špatně dostupný materiál jako denní tisk, rozhlasové a televizní vysílání.

Dnes je to paráda, BBC poslouchám denně v kuchyni při jídle, krom dostupných knih v obchodech je na internetu dostupné velké množství textu, audio či video materiálu. Já teda už dávno nesleduju výukové kurzy, myslím spíš normální obsah, např. knihu

0 0
možnosti
  • Počet článků 334
  • Celková karma 28,17
  • Průměrná čtenost 2291x
Zakladatel oboru "techniky duševní práce" neboli "beneopedie"(1984), který zahrnuje mj. všechny soft skills vyšší generace a témata rozvoje osobnosti. Zakladatel profese nezávislého lektora, konzultanta, kouče v naší zemi (1986). Autor více než 55 klasických papírových knih, jichž se jen na českém a slovenském trhu prodalo přes milion a sto tisíc výtisků. Autor a moderátor čtyř televizních vzdělávacích seriálů. Autor řady e-knih a audioknih.

viz též www.gruber.cz

 

Seznam rubrik