- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Sci-fi. A co když dlouhodobě nepůjde elektrika? Stačí tisíc dalších Gret a pomalu se vrátíme na stromy, a to nejen v Evropě, ale na celé Zemi! Při dnešním trendu zájmů mládeže, se bude po světě potulovat spousta mladých a nevzdělaných lidí, své blaho budou hledat pomocí psychotropních látek a dočasně i sociálních sítí (dokud bude kde nabíjet mobily), pak nastane armagedon.
Reforma, jak ji představuje pan autor, je prakticky neproveditelná, alespoň do té doby, než tady bude vládnout umělá inteligence. Ale určitě by se dala někde na ministerstvu založit komise, která by se z toho docela dobře uživila, možná by i nějaký grantík z EU padl, že, pane autore?
Zajímavý text.
Ten přechod z roviny výkladové do roviny konzultační bych rád viděl hlavně na středních a vysokých školách. Na základce možná pomaleji, protože tam škola taky funguje tak trochu jako družina (tj. místo kam odložit děcko při cestě do zaměstnání). Navíc ten klasický způsob výuky podporuje určitý typ disciplíny a výukového rytmu, který je potřeba dostat do krve.
odpověď na Vaší tézi v názvu: Kéž by, alespoň by učitelé mohli používat rákosku.
Důkladnou reformu ano, ale tento výplod, který naprosto nezohledňuje lidskou lenost, určitě ne
Ta lenost, paní Pavlíková, vyplývá především z absence motivace. A dnešní školy dělají všechno pro to, aby děti demotivovaly. Vzdělání pak berou mladí lidé jako nutné zlo v duchu "musím mít papír, i když mě to vůbec nezajímá."
Až se stane vzdělání opět potřebou, pak nebude lenosti, ale nastane zájem z vlastní potřeby.
Školství je už ale tak rozložené, že by to chtělo opravdu naprosto radikální změnu, a proto s autorovu představou docela souzním.
P.S Nádherně o tom píše J.J. Rousseau ve svém Emilovi.
No jo, lektorů a koučů jako je pan autor už je všude jako hrabošů polních, tak je nutno najít jim nějaký byznys. Už to vidím v barvách, školy se zruší a rodiče každému dítěti budou platit kouče osobnostního rozvoje.
Škola je dnes institucí, která většině dětí vezme chuť učit se. Proto má autor blogu docela dobrou představu, co by vzdělávání pomohlo. Viz svoboda učení od Petera Graye.
Technická prohlídka vzdělanosti" těsně po skončení střední školy (= maturita), pak „technická prohlídka vzdělanosti“ těsně po poslední přednášce vysoké školy (= státnice, obhajoba diplomky) – a tento „technický stav člověčích vědomostí“ je pak oficiálně uznáván coby neměnný, nezhoršující se mnoho desítky let po celý zbytek života člověka.
To jste trochu mimo ne? Vzdělávat se musíte celý život, resp. okolnosti Vás k tomu donutí. Nebo myslíte si např. že lékař po úspěšných státnicích, už nemusí otevřít nikdy žádnou knížku, učebnici, skripta, že nemusí docházet na semináře, školení, skládat atestace. Nápodobně právníci, inženýři atd.., ale také řemeslníci - automechanici, elektrikáři....Snad jen uklízeči a kopáči se nemusejí dále vzdělávat (lopata či metla se zas tolik v průběhu jejich kariéry nezmění....
No třeba ve stavebnictví se technologie mění dost výrazně, a těch kopáčů už zase tolik není...