O2 – péče o seniory

Aneb kterak babka bez mobilního telefonu k paušálu přišla a jak si bez něj mohla v klidu žít.

bez komentáře

 

 

U nás na vsi bydlí jedna velmi milá stará paní (sedm křížků na svém hrbu už nějaký ten rok vláčí) a její jedinou radostí v tom životě je péče o pejska, kocoura a slepice.

Žije sama v polorozpadlé barabizně v jedné místnosti, kde si topí v malých prehistorických kamínkách, které, ač hladově hltají jedno polínko za druhým, dávají jen tolik tepla, že je třeba zdržovati se po celou zimu v jejich bezprostřední blízkosti, nejlépe dovybaveni rolákem až k bradě a pořádnými vlněnými fuseklemi vytaženými pokud možno až ke kolenům.

Zdraví už jí moc neslouží a je ráda, že se o holi dobelhá k poštovní schránce a s vysokohorskou přirážkou nakoupí základní suroviny v pojízdné prodejně, která naštěstí staví pár metrů od jejího domu.  

Za ten svůj malý důchod si pořídí něco k jídlu, krmení pro zvířata, zaplatí vodu, elektriku a pevnou linku, aby si mohla zavolat o pomoc, a každý rok se už od dubna modlí, aby jí alespoň letos zapomněl Čez poslat vyúčtování.

Není proto divu, že když jí jakási dobrá duše zavolala na pevnou linku s nabídkou velikánské úspory peněz za volání, k čemuž je samozřejmě nezbytný osobní kontakt a návštěva v její domácnosti, domluvila si čas návštěvy.

Dobré duše přijely hned dvě (prý ženy ve věku cca třiceti let) a vysvětlily milé babce, že jakási firma O2 dokáže naprosto báječně pečovat o seniory, že stačí podepsat a bude volat skoro zadarmo.

Důvěřivá babka podepsala na dva roky smlouvu o paušálním poplatku na pouhopouhých 190,- Kč měsíčně.  Poté jí sociální O2 pracovnice vysvětlily, že chce-li volat levně, musí si také koupit mobilní telefon. A protože babka na telefon neměla peníze, žádný si nekoupila a celkem logicky uvažovala, že když nemá telefon a nevolá, nemusí zaplatit složenku na 190,- Kč.

Od O2 přišel dopis, v němž byla babka upozorněna, že když zaplatí v předepsaném náhradním termínu, zamezí tak omezení služeb z důvodu neobdržení platby a že náklady ve výši 180,-Kč, spojené s vyhodnocením a odesláním této upomínky, budou zahrnuty do následujícího vyúčtování. Výše poplatku prý odpovídá ceníku mobilních paušálních služeb společnosti Telefonica Czech Republik,a.s.

Babka samozřejmě pořád nechápala, za co že to má vlastně platit, když na všech těch souhrnných účtech za telefonní číslo jsou pořád jen samé nuly (co by tam taky bylo jiného, když nemá mobil, že?)

No a pod každým tím vyúčtováním se samýma nulama píší: „Nerozumíte položkám ve vašem vyúčtování? Průvodce fakturou naleznete na www.o2.cz/faktura.“

Kam se samozřejmě babka nepodívá, protože nemá takovou tu krabici s čudlíkama a obrazovkou.

Po půl roce si tedy ušetřila na ten nejobyčejnější mobilní telefon a párkrát si zavolala, za což jí O2 nafackovalo další fakturou v astronomických výškách a tak mne poprosila o pomoc.

Požádala jsem ji, ať mi ukáže tu smlouvu. Žádnou ovšem nemá, jediné co vlastní, jsou kopie jakési specifikace služby, čili dodatky ke smlouvě opatřeny nějakým podpisem, z něhož není vůbec patrné, kdo takový dokument vyhotovil. I zavolala tedy na O2 s tím, že považuje smlouvu za neplatnou, načež byla upozorněna, že oni tam mají smlouvu platnou a že má tedy smůlu.

Dnes jsem sama zavolala na O2 a upozornila tuto společnost, že praktiky, jimiž získávají své klienty v řadách starých, nemohoucích a zákonů neznalých lidí, považuji za naprostý hyenismus a požádala o zaslání smlouvy, aby stará paní alespoň věděla, co skutečně podepsala (musí se zažádat písemně).

Paní  operátorka konstatovala, že s takovým jednáním nemá O2 nic společného, protože smlouvu uzavřela dealerka, která pro O2 pracuje externě – její jméno jsem se nedozvěděla.

Nicméně dostala jsem radu: babka prý poté, co si konečně pořídila mobil, volala převážně na číslo 1188, což ji stojí 87,-Kč bez DPH za tři minuty, tak jí mám vyřídit, aby se prý takovému volání vyvarovala, nebo se zase, chudák, nedoplatí.

Milé O2, já jí to tedy vyřídím a všem starým lidem radím:

Pokud vám někdo nabídne úsporu na volání, nechte dveře zavřené na petlici a vyvarujte se jakéhokoli kontaktu s lidmi, kteří mají co dočinění s touto společností.

 

Jitka Gotterová

 

Dodatek: Výraz BABKA není myšlen ve zlém, či jako projev neúcty ke stáří. Říká jí tak hodně lidí. Pravděpodobně to vzniklo již před mnoha lety jejím neustálým: "To víš, babka. Co bys chtěla od staré babky," apd. a na oslovení "Čau, babko," odpovídá stejně. 

Takže pohoda. Nikdo se nemusí cítit pohoršen. Cizí seniorku bych tak nenazývala -:)

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jitka Gotterová | úterý 12.6.2012 9:41 | karma článku: 41,02 | přečteno: 7214x
  • Další články autora

Jitka Gotterová

Chudé Vánoce ?

16.12.2022 v 18:11 | Karma: 26,75

Jitka Gotterová

Jsem spokojená a vděčná Bohu

28.11.2022 v 18:15 | Karma: 25,40