- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Sice v pohode, ale to stale neni nic ve srovnani s mym letem z ostrova Guam na ostrov Ponape v severozapadnim Pacifiku v unoru 1981. Letadlo tesne pred pristanim proletlo nizko nad drahou, aby zjistili vizualne stav ranveje a odehnali eventualni zvirata. Po pristani jsme si vyzvedli zavazadla u letadla a bylo hotovo. Zadna imigrace, zadni celnici. Pri odletu jsme zase dovezli zavazadla k letadlu, zadne vazeni, (u vstupu na letistni plochu byla rezava a zrejme nefunkcni vaha) zadny check in, zadna pasova kontrola (presto, ze se jednalo o mezinarodni let na ostrov Nauru, tam ale naopak byla imigracni kontrola jako remen), kdyby pasazer chtel, tak by mohl asi nechat nalozit kufr o vaze 50 kilo. Jeste mne zajima, u ktere spolecnosti mate moznost vybrat si pri check in zdarma misto u nouzoveho vychodu? U spolcnosti, ktere my pouzivame to jde jenom pri bookovani letenky a plati se za to, pri poslednim letu spolecnosti SAS z Tokia do Kodane to stalo $76 navic.
Tohle byl Smartwings :-).
S lítáním před 9/11 nebo dokonce v 80. letech se to nedá úplně srovnávat. Ale vnitrostátní malá letadla se neřeší ani dnes. Saint-Pierre - Miquelon bez kontroly a pouze jeden pilot (2021), na Havaji mezi ostrovy vážili zavazadla i lidi, ale bezpečnostní kontrola taky žádná (cca 2010).