- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Před cca 5 lety mě zaujal blog německého vlakového nadšence o extrémně levné cestě do Vladivostoku. Tento pán si zaletěl do Vídně a taxíkem dojel potom do Bratislavy. Tady již měl zakoupený 30-ti denní lístek City Star. (Tento stál 35 Euro a platil 30-dní a Vy jste si mohli vypsat trasu s přestupy z jakéhokoliv slovenského nádraží do jakéhokoliv ruského). Při troše námahy by to šlo jistě i dnes vyhledat na netu.
P.S. : Bylo to na základě nějaké nové dohody mezi slovenskými a ruskými železničáři.
Místenky mu to o něco prodražily, ale na rozdíl od tvrzení v článku, zase psal, že je všude nekupoval. Že by byly nepovinné?
Díky za tento článek.
Transsibiřskou magistrálu jsem si projel jen virtuálně, na jednom webu se nachází celá trasa nasnímaná z okna. Samozřejmě, není to ono, ale když se tam člověk nedostane, vezme tím zavděk.
Mne se zase libila trasa Bergen - Oslo na youtube. Parada toto.
Hezké vyprávění. Shodou okolností jsem nedávno zachytil odkaz na stránky, které provozují nadšenci, kteří pátrají v místech stavby tzv. Mrtvé trati - transpolární železnice budované vězni Gulagu v letech 1947 - 1953. Ta měla v délce 1450 kilometrů spojit města Salechard a Igarka. Nebyla nikdy dokončena, nicméně až po přečtení jejich reportáže člověku dochází, co to znamená v tamních podmínkách stavět železniční trať. Pro členy expedice bylo téměř nadlidským úkolem se vůbec do místa dostat a zdokumentovat ho, co to asi muselo být tu trať v zimních podmínkách budovat.
také jsem to četl, neskutečné prostředí