- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak já jsem se kdysi vzájemně multikulturně obohatil se žáky 3. třídy naší ZDŠ.
Naše soudružka učitelka v 1. třídě ZDŠ, když viděla, jak počítám, mě chytla za ucho, odvedla mě do 3. třídy a pravila: "A teď tady těm....Hermánku předveď, jak se počítá.
Byl to prostě takový předstupeň inkluze.
A ještě poznámka k té zkratce "LMR (lehká mentální retardace)". Myslím, že se to takto nepoužívá.
Retardaci máme lehkou, střední, těžkou, hlubokou a možná ještě nějakou.
Ale používá se LMD jako "Lehká mozková dyzfunkce", což není přesně totéž jako retardace.
Ale, nejsem odborník a asi se mýlím. Naštěstí nejsem, a ani být nemohu, u atestace.
Jde o to, jestli zvýšenou investicí do vzdělávání v budoucnu snížíme sociální výdaje. Zatím nám rostou.
Absolventi inkluzivního vzdělání se budou lépe orientovat v možnostech získávání plné škály sociálních dávek, takže o snižování nákladů na tyto dávky bych spíš pochyboval.