- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Má se plně rozběhnout až za dva roky. Je to ale pravda?
Názory se na to různí.
Projekt prý není dostatečně připraven po stránce odborné, není dostatek asistentů, nejsou peníze na mentory, kteří by učitelům radili, jak na to a jsou i další problémy.
O této problematice - i když z laického hlediska, a ani dnes si nedovolím k tomu přistupovat jako fundovaný odborník - jsem psal již v blogu:
Celá situace je natolik nepřehledná, že jsem se na to přeci jen rozhodl podívat trochu hlouběji.
Celá záležitost má několik aspektů.
Od září letošního roku mají školy přislíbenu finanční podporu pro inkluzi. Podpora se prý neruší, i když je spuštění celé akce odsunuto.
Finanční podpora je však poměrně pofiderní. Školy se obávají, že přislíbené peníze se jim pokud nepřijmou postižené žáky budou krátit. Podivně se k tomu vyjádřil i ministr financí Babiš, který odmítl dát na inkluzi peníze a prohlásil zhruba toto:
„Když chcete, udělejte to, ale peníze si najděte sami.“
Celá inkluze však již probíhá delší dobu. Nevidím na tom nic špatného pokud se jedná o děti tělesně postižené. Problém ovšem vzniká pokud jde o děti s LMR (lehká mentální retardace).
Ostatně graf hovoří jasně:
Podle článků, které jsem objevil se nejedná o násilné přesunutí všech postižených dětí do normálních tříd - a to ještě za specifických podmínek - údajně mají být snad částečně zachovány i školy speciální, ale tlak na to aby jich bylo co nejméně vzniká zejména ze strany financování škol normálních - rozumněj - pokud tam tyto děti nebudou dojde ke krácení jejich financování...
Na rozpacích jsem zejména z průzkumu agentury IPSOS, který probíhal v loňském roce a kde inkluzivní vzdělávání prý podpořilo 57% respondentů.
Na rozpacích jsem z toho důvodu, že jsem se bavil s několika rodiči a ani jeden z nich nebyl příznivcem začleňování dětí s LMR do běžných tříd. U jednoho jsem se dokonce setkal s tím, že byl velmi rozezlen z přístupu k těmto dětem vzhledem ke skutečnosti, že jeho dítě navštěvuje třídu, kde jeden takový žák je.
Volně přetlumočím jeho výtky.
Jeho dcera prý byla velmi zklamána tím, že ona se musí doma velmi učit, aby měla jedničky a žákovi s LMR asistentka radí a dokonce mu pomáhá správně vše vypracovat. Jedničky potom mají všichni, ale pro jeho dceru se ztrácí motivace, neboť:
"stejně to za něj někdo udělá a známky má stejné, tak proč se mám učit já"
dítěti se tohle opravdu vysvětluje špatně ...
Dalších několik rodičů, jejichž děti se teprve do školy chystají si postesklo, že jde zase jen o rozkastování na lepší lidi a ty obyčejné, protože pokud chtějí, aby jejich dítě mělo trochu slušné vzdělání budou je muset dát do soukromých škol a bylo zmíněno i navštěvování velmi drahých škol dětí našich prominentů například dětí dřívější ministryně školství paní Petry Buzkové.
Lidé zkrátka mají strach. Mají strach z toho, že opět jde jen o lobby soukromých škol a tedy o peníze, a že budou donuceny své děti na tyto školy za nemalé peníze posílat, pokud chtějí, aby vyrazily do života dostatečně připraveny.
Vše kontroverzní jako již tradičně vzniklo v hlavách sociálních inženýrů v Bruselu.
Obávám se, že to lze přirovnat jen ke stejně zahnutým banánům, které tak vehementně prosazovali ....
odkazy:
http://www.tyden.cz/rubriky/nazory/inkluze-dalsi-zpackany-plan-ministryne-valachove_370893.html
http://www.respekt.cz/spolecnost/inkluze-neni-odlozena-nastesti-i-bohuzel
http://www.cosiv.cz/tz-cosiv-co-prinese-novela-skolskeho-zakona-v-praxi/
http://inkluze.upol.cz/ebooks/katalog-szn-metodika/flipviewerxpress.html
http://www.inkluze.cz/clanek-853/vetsina-cechu-podporuje-inkluzivni-vzdelavani-vyzkum-agentury-ipsos
přeji pěkný večer
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!