- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co to máte, vy pumpičkáři, poslední dobou za zvyk jezdit po frekventované silnici dva až tři vedle sebe? O menších silnicích ani nemluvím.
Naprosto souhlasím s Evou Korbelovou.Většina cyklistů umí jezdit na kole v tom smyslu, že udrží balanc. Ale nemají ani potuchy o pravidlech a technice jízdy. Z toho důvodu je ježdění po cyklostezkách peklem. Často vídám, jak cyklista postaví kolo napříč úzké cesty a nasazuje spadlý řetěz. Já se dokážu vyhnout i na hodně úzkém místě, ale když je na každé straně 15 cm tak to prostě nejde. Vždycky přemýšlím o tom, kterým orgánem tihle lidé přemýšlejí ;-).
No jo, taková "cykloobousměrka" (viz fotka) přijde dost draho: projekt, realizace.
V Německu to leckde řeší mnohem levněji - v obytných čtvrtích pod značku "zákaz vjezdu do jednosměrky" dají plechovou cedulku "ohne fahrrad", z druhé strany zase "fahrrad" se šipkou (aby řidiči očekávali eventuelní cyklisty v protisměru) a je to. Levné a funkční, stačí pro to troška ohleduplnosti za volantem i řidítky.
Dobrý den, s tím rozhodně souhlasím. V Německu se jedná o standard. U nás zatím ojedinělé vlaštovky, tak musí být pořádně červené, obarvené a ocedulovaní, aby si toho asi někdo všimnul... kéž by se z toho také stal standard a méně ocedulovaný..