Autobusové nádraží, architektonická soutěž a investiční možnosti Kladna
V průběhu přípravy projektu autobusového nádraží se město dostalo do několika situací.
achitektonická soutěž
Pro takto velký a nákladný projekt je jistě na místě udělat architektonickou soutěž, zvláště protože cílem bylo kromě samotného dopravního řešení centrum dostavět o budovy a zacelit tak jizvu, která ve městě od likvidace parku na tomto místě setrvává. Architektonická soutěž na autobusák proběhla v roce 2016.
Architektonická soutěž má několik výhod- za relativně nižších nákladů získá její zadavatel na výběr variant možného řešení, získá publicitu, kontakty na obvykle kvalitní projekční týmy. Finální výběr navíc posvěcuje porota soutěže a návrhy anonymně ocení. Teprve potom zjistíte, co kdo navrhl, aproto je v celém procesu garantováno to, že skutečně vyberete nejlepší z dodaných možných řešení.
Zároveň jako zadavatel riskujete, že se nepřihlásí dost dobrých týmů a take, že zadání z vaší dílny nebude dokonalé, a tak návrhy nebudou odpovídat tomu, co skutečně potřebujete. Celý proces zabere klidně I vice než rok času a je náročný na administraci.
V soutěžích zadavatel obvykle pracuje se svými investičními možnostmi. Ty zpracovatelé návrhů mají zohlednit a přizpůsobit se jim. Také technické podklady musí být co nejkomplexnější.
podklady pro architektonickou soutěž
Podobně jako v jiných případech při řešení projektů v dopravě na Kladně k autobusáku nebyly dobře zpracované podklady k provozu autobusů. Město obvykle vychází nekriticky naprosto vstříc provozovateli MHD a nehodnotí jeho požadavky z hlediska komfortu cestujících. Proto kapacita autobusáku nebyla prověřena a tento problem se táhnul celou soutěží i následným projektem.
Investiční možnosti oceněný vítězný návrh více než dvakrát překročil, ale město tento problem dale neřešilo a projekt pokračoval v této drahé podobě až do doby, kdy se změnila politická reprezentace a do popředí se dostala otázka investiční náročnosti.
V případě autobusáku se sešlo v architektonické soutěži 6 návrhů a díky ne zcela propracovanému zadání nebyl ani jeden z nich přesvědčivý. Území je navíc natolik komplikované, že bez spolupráce přinejmenším s Lidlem je každý stavební počin zde napůl cesty ke zlepšení celkového stavu lokality.
Lidl a ti druzí
Zde je namístě podotknout, že velká část problémů v tomto místě (provoz osobních aut, provoz autobusů, provoz pěších, nevzhlednost celé ulice Dukelských hrdinů a její charakter) je silně poznamenán existující stavbou obchoďáku. V tomto místě a s nevyhovujícím dopravním napojením nejenže nevypadá v centru právě "hezky“, ale působí zde opravdové provozní komplikace.
Poučme se z tohto prosím dobudoucna a než někam pustíme takovýto provoz, musí mít jasně vyřešenou dopravu a nekomplikovat vše kolem sebe. V současné podobě obchod konzervuje na desetiletí naprosto nevyhovující charakter lokality.
rozpočtové možnosti města
Kladno nemělo nazbyt prostředků v rozpočtu ani v loňském roce https://www.facebook.com/anicegam/posts/343011046314555
Proto jsme přehodnotili ve světle dalších investic projekt autobusového nádraží. Zkrátka si ho nemůžeme v původní projektované podobě dovolit. Letošní jaro a jeho ekonomické dopady nikdo nepředpokládal, ale je jasné, že budeme muset přehodnocovat, to co už jsme přehodnocovali vloni a znovu pečlivě vážit, do čeho město bude investovat.
přestavět, ale podle jiného projektu...
Osobně jsem se snažila o to, abychom pokračovali právě vzhledem ke složitosti území s původním zpracovatelem projektu, který prokázal už jednou, že se s územím umí poprat až do prováděcího projektu. Kvůli krátkému termínu a ceně za zpracování změny projektu pro takvou úpravu jsme se bohužel nedohodli a zpracování nového řešení tak navrhnul architekt pro veřejný prostor přímo na městě, další podrobné rozpracování pak zpracoval odborný projektant, podle časových možností a cenové dostupnosti.
autobusák není nejdůležitější ani jediná věc, která na Kladně vyžaduje investice
Osobně bych to shrnula takto. Uvědomujeme si, že autobusové nádraží vyžaduje přestavbu, ale nepovažujeme to za prioritu takového rozměru, abychom mu obětovali všechny investiční prostředky v jednom roce. Skutečně neodkladné investice nás čekají na zimním stadionu, na Sítenském mostě a na dalších místech. Autobusové nádraží je nehezké, ale není havarijní.
Autobusové nádraží není turistickým magnetem, nezlepší renomé města ani kdyby bylo ze zlata. Jeho reálný charakter je užitný a tam by měl i zůstat. Kladno má jenom určité množství peněz a musí volit, kam je vloží.
Nový návrh pracuje s komfortem cestujících, moderními požadavky na stavbu, organizuje podle objektivně dané analýzy provoz osobních aut i autobusů a zcela jistě dobře poslouží, aniž by zcela vyčerpal peníze z rozpočtu, které nutně budeme potřebovat jinde.
Anna Gamanová
Boj o kladenské nádraží (a další kus jeho identity, který může nevratně zmizet)

Většina z vás možná neví, že budova nádraží Kladno se má zbourat. Vedení města Kladna už někdy v minulém roce dalo souhlas s demolicí. Má vzniknout nová budova. Čím víc do toho vidíme, tím mlhavější jsou důvody tohoto rozhodnutí.
Anna Gamanová
v Čr populismus aktuálně nevyhrál, ale na Kladně vyhrává. Může za to nezájem?

Někde jsem slyšela, že populisté se upínají do minulosti a těží hlasy voličů, kteří z nějakého důvodu na dnešní době nevydělávají.
Anna Gamanová
Jak dnes dostavujeme Kladno?

Kladeňáci často řeší, proč město nefunguje lépe, víc to tady nežije, není tu tenhle obchod nebo určité kulturní akce.Zcela určitě na to má vliv to, jak město vypadá. A není to jen historie, ale i to, jak stavíme město dnes.
Anna Gamanová
Jak funguje na Kladně kontrolní výbor aneb informační Alcatraz

Na Kladně bohužel komunikace města směrem k veřejnosti probíhá pouze o hezkých věcech. Jakmile ale občané nebo zastupitelé projeví nespokojenost, nebo požadují nějaké informaci či služby, vlídná tvář kladenského krasohledu zmizí.
Anna Gamanová
Devastace důvěry ve veřejnou správu na Sítné

Často se stává, že města nevyhoví při svých stavbách všem. Pokud ale občané vyžadují veřejné projednání a řádné projednání stavby na stavebním úřadě, a město jim přesto nevyhoví, poškozuje tím vztah s nimi i důvěru v instituce.
Další články autora |
Poslední týden na daňové přiznání za rok 2024 online. Jak na to?
Nejen podnikatelé, drobní živnostníci a osoby samostatně výdělečně činné musí podat daňové...
Turek jel rychlostí přes 200 km/h a fotil se u toho. Policie věc prošetřuje
Europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) se na svém účtu na Instagramu pochlubil fotkou, ze které...
Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií
Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...
Jednání o míru jsou v kritické fázi, řekl Trump. Rubio rovnou naznačil konec
Sledujeme online Americký prezident Donald Trump v pátek naznačil, že USA zastaví mírové rozhovory, pokud Rusko nebo...
Papež František zemřel. Bojoval s nemocemi, bylo mu 88 let
Papež František v pondělí ráno zemřel. „Drazí bratři a sestry, s hlubokým smutkem musím oznámit...
Při výbuchu u Moskvy zemřel generál, zabily ho nálože nastražené v autě
Při výbuchu nálože nastražené v autě ve městě Balašicha u Moskvy v pátek zahynul zástupce náčelníka...
Všechny cesty vedou do Říma: na papežův pohřeb. Umravní nad rakví Trumpa?
Premium Od našeho zpravodaje ve Vatikánu Oči celého světa jsou v posledních dnech upřeny na Vatikán. Do centra katolické církve míří...
Ruský velvyslanec dráždí Němce. Přišel na vzpomínkovou akci ke konci války
Ruský velvyslanec v Německu Sergej Nečajev se v saském Torgau zúčastnil připomínkové ceremonie u...
Zmatený senior na elektrovozíku se proháněl po dálnici u Českého Těšína
Velmi neobvyklý dopravní prostředek potkávali ve čtvrtek řidiči na dálnici D47 a silnici I/68 u...

Jak prodat dětské kolo a koupit nové? Otestovali jsme službu Decathlon Buy back
Když na jaře vytáhnete dětské kolo z garáže, možná zjistíte, že už je vašemu potomkovi malé. Co s tím? Můžete ho prodat jednoduše a rychle díky...
- Počet článků 79
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 343x
Jsem zvolenou zastupitelkou za STAN Kladno pro období 2018-2022.
https://www.facebook.com/anicegam/