- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to první podobenství podle mě říkal z nejdůležitějšího důvodu , aby lidi vyburcoval k obrácení správným směrem k Bohu ,to druhé podobenství aby si lidé nemysleli , že když jim něco projde poprvé , podruhé , .... ,, tak že jim to bude procházet donekonečna , ale naopak , přijde brutální trest ...(spousta lidí je navyklá že jim hříchy prochází a nic se neděje ...)
V roce 1995 vydal na tito téma "kacířskou" knihu "My a ON" Antonín Baudyš - známý politk KDU-ČSL. https://www.databazeknih.cz/knihy/my-on-54865
rozhovor s A. Baudyšem: http://fragmenty.cz/archiv/iz000730.html
Připadá mi hodně divné, že zmučený člověk, odsouzený na smrt, vlekoucí nějaký trám o váze aspoň 50 kilo nebo víc si povídá s kamarádkami a příbuznými při cestě. Myslím, že lapal po dechu, byl v šoku a přemýšlel o svém konci..Domněnka...Možná ale byl v nějakém transu a mohl toto sdělit: Plačte nad sebou....Zabývejte se sami sebou a ne mým utrpením. - To je hodno silného člověka. Zřejmě to byl hodně silný člověk. Nicméně se mýlil - říkal, že konec světa se blíží, ale pořád je to odkládáno už 2000 let. I když se lidé hodně snaží...
Zásadním způsobem podceňujete cimrmanovskou neschopnost udržet myšlenku a neschopnost myšlenku opustit. Povznášející zásady byly formulovány nesčetněkrát po celém světě v průběhu historie, ale řídit se jimi je o něčem jiném.
Židé za ukřižování Ježíše nenesou žádnou kolektivní vinu. To bylo prohlášeno už na druhém vatikánském koncilu v dokumentu s názvem Nostra Aetate z roku 1965. V roce 2011 to znovu potvrdil papež.
Ten příměr s vinaři je nesmyslný a označování smrti Ježíše jako vraždu je v rozporu s historickými skutečnostmi. Vykonání pravomocného soudního rozsudku není vražda.
Justiční vražda je taky vražda, ale pletichy židovské náboženské elity samozřejmě nejsou kolektivní vinou národa.