Je hlavním zájmem silniční policie bezpečnost?
Včera popsal ředitel dopravní policie Tomáš Lerch na tiskové konferenci svůj pohled na vývoj nehodovosti. Zdá se, že situace se celkově zlepšuje. „Jde o třetí nejlepší výsledek od roku 1961 co se týče počtu úmrtí,“ uvedl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. V článku se však píše, že ministerstvo dopravy plánuje drastické utažení šroubů proti řidičům. Je to nějaké podivné.
Taky jsem si přitom vzpomněl na nedávnou příhodu na silnici. Jel jsem po rovném a přehledném úseku silnice, za jasného počasí a slabého provozu. Na parkovišti u silnice stál v nezvyklé poloze Superb, rovnoběžně se silnicí a blízko krajnice. Pomyslel jsem si, že to není úplně bezpečné, že by řidič měl zajet normálně dál na parkoviště. Po chvilce mě předjel vysokou rychlostí houkající a blikající ten stejný Superb. Klidil jsem se mu z cesty, protože jel skutečně hodně rychle. Pronásledoval silničního „piráta.“ Za chvíli jsem ho viděl opět stát, teď naplno blikajícího se zastaveným provinilcem. Ten „pirát“ musel jet poměrně klidně a nenápadně, protože jsem ani nezaregistroval, kdy mě předjel. Vybrané místo zcela zjevně nebylo nebezpečné, bylo však dobře vybráno k možnosti ulovení dopravního přestupku.
Takže policejní Superb jel hodně rychle a donutil riskantním způsobem zastavit poměrně klidného řidiče. O kousek dál v Německu na podobné nebo i horší silnici je povolena rychlost 100 km/h, kterou pravděpodobně řidič nepřekročil. Stejně tak dál o cca 1 km je i u nás již povolena rychlost 110 km/h. Marně v tom hledám logiku, podle které by mělo jít o bezpečnost. Policejní auto provádí nebezpečné manévry ve vysoké rychlosti kolem 160 km/h. A to proto, aby pokutovala řidiče, který zcela zjevně nikomu na silnici nebezpečný nebyl. Policie vynucuje zákon, ale s bezpečností provozu to nemá co dělat.
Naštěstí se v tomto případě nic nestalo, ale někdy to dopadne špatně. Podobné, možná ještě nebezpečnější počínání policie je popsáno zde a zde. Dokud to člověk sám nevidí, tak si to hned ani neuvědomí. Policie takto kontroluje dodržování maximální rychlosti, protože její překročení je prý nebezpečné. Policie přitom rychlost překračuje ještě víc, takže logicky vytváří situace ještě nebezpečnější.
Neoznačených policejních aut po našich silnicích jezdí desítky v ceně přes 100 milionů korun. (Kromě toho má policie několik tisíc klasických označených aut za miliardy)
V provozu jsou desítky silných zdravých chlapů, kteří za peníze občanů nezvyšují bezpečnost a možná dokonce vytváří nebezpečí na našich silnicích.
Je zde pak i otázka etičnosti takového jednání, kdy skrytá ozbrojená síla v utajení sleduje občana.
Paradoxem je navíc otázka smyslu omezení maximální rychlosti. Toto omezení totiž velice pravděpodobně samo o sobě nijak nepřispívá bezpečnosti silničního provozu, spíše naopak.
Co s tím? Měli bychom zavést na dálnicích maximální rychlost 140 km/h jako v Polsku a 100 km/h jako maximální rychlost na ostatních silnicích, stejně jako v Německu. Místo různých místních snížení rychlosti používat spíše výstražné značky jako práce na silnici nebo značky informativní. Desítky drahých utajených policejních aut přestat používat a na silnicích nechat „pouze“ tisíce běžných označených.
Jsem přesvědčen, že nedojde ke zvýšení počtu nehod. Zato dojde k nemalým úsporám.
František Petrík
Potravinová soběstačnost.
Ďábel se skrývá v detailu! Autoři návrhu to vědí, a proto se od detailu jasně distancují. A zde jsou otázky, které budou úředníci v prováděcím předpisu řešit. Prováděcí předpis by se stal paskvilem čítajícím stovky stran.
František Petrík
Newspeak a zmatení pojmů.
Pokud chceme vyřešit nějaký problém, musíme ho umět správně pojmenovat. Některé dnešní pojmy, naopak zakrývají původní smysl slov. Matou posluchače a znemožňují tak reálný popis skutečnosti.
František Petrík
Projev na ustanovujícím sněmu Trikolóry
Vážené dámy, vážení pánové, přátelé, jak říká klasik: Kdo když ne my? Kdo, když ne teď? Náš stát se řítí stále rychleji pryč od normálního světa!
František Petrík
Kolik zemí doteď vystoupilo z EU?
Velká Británie nebude první zemí, která z Unie vystoupila ! Nebude dokonce ani v první trojici zemí, které z Unie vystoupily! Celkově bude na pátém místě! I podle pravidel Lisabonské smlouvy bude teprve druhá!
František Petrík
Mění se klima planety? A dokáže lidstvo změnit klima?
Klima planety se vždy měnilo a měnit se bude. Pokud se totiž neustále měnilo poslední miliony let, je krajně nepravděpodobné, že by se teď klima najednou měnit přestalo.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda
Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...
Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica
Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...
Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel
Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...
Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král
Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...
Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen
Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...
Servisní a aplikační technik (m/ž) - mzda až 55.000 Kč
ZOLLER CZECH s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat:
50 000 - 55 000 Kč
- Počet článků 12
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1792x
Jsem členem hnutí Trikolóra.