Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Danny boy

18. 4. 2012 19:39
Chybička se vloudila.

"Více jak 75% veřejnosti s tímto vydáním majetků a peněz nesouhlasí." Věta není dopsána. Nesouhlasí s rozsahem tak, jak je v současné době prezentován t.j. 30+17 let placení jakýchsi náhrad u kterých vůbec není zřejmé, jak se k nim došlo. Odluku církve od státu si naopak většina přeje. Komu by se asi tak chtělo platit potřeby církve z daní.

1 0
možnosti
KZM

Konrád z Marburku

18. 4. 2012 19:46
Re: Chybička se vloudila.

Na stránkách vlády a ministerstva kultury je jasně popsáno, jak k tomu došlo. To, že o tom nepsali v iDnes není chybou ministerstva a vlády

3 0
možnosti

Ottis300

18. 4. 2012 18:56
Docela rozumné.

R^

2 0
možnosti
E

Escoto

18. 4. 2012 18:17
Máte karmu...

... ale mam obavy že davu to stejně nevysvětlíte.

3 0
možnosti
KZM

Konrád z Marburku

18. 4. 2012 18:30
Re: Máte karmu...

Ano. Viz níže, vůle lidu

2 0
možnosti
JP

JaromírP.

18. 4. 2012 18:03
I já s Vámi v podstatě souhlasím

a to mne mojí oponenti nazývají jako nepřítele církví a církevních restitucí

0 0
možnosti
KZM

Konrád z Marburku

18. 4. 2012 18:30
Re: I já s Vámi v podstatě souhlasím

Asi proto, že se tak chováte. ;-)

3 0
možnosti
P

pesimistafurt

18. 4. 2012 18:03
Vcelku jde souhlasit,

jde o věcný článek na rozdíl od verešovy hysterie a fanatizmu. Drobnost: v Pozemkových knihách nikde nenajdete, že vlastníkem je církev (jakákoliv), ale farnost nebo jiné náboženské společenství, tedy konkrétní lidé, žijící v dané době

3 0
možnosti
RH

Kruton

18. 4. 2012 17:45
Já to vidím jednoduše

Buď restituce ano z principu jakési spravedlnosti a etiky, anebo ne z principu vůle lidu. Záleží, kterému argumentu dáme přednost.

1 0
možnosti
KZM

Konrád z Marburku

18. 4. 2012 17:46
Re: Já to vidím jednoduše

Vůle lidu vedla vždy ke zkáze. Proto říkám, nejsem ani fašista, ani rasista, ani nacista, ale nejsem ani demokrat. A s Aristotelem říkám, že demokracie je to nejhorší co existuje

3 0
možnosti
JO

31pryc

18. 4. 2012 17:42
Zajímavý, věcný a dobře napsaný článek,

byť s některými Vašimi názory nesouhlasím (ale to je nejspíše i nemožné, aby lidé vzájemně souhlasili se vším, co druhý řekne, či napíše), oceňuji Váš pohled na věc i to, že jde o pohled zcela vyjímečně vyvážený a do značné míry nestranný.

Pokud se někteří vymezují ostře proti odpůrcům restitucí, je to do značné míry reakce na časté útoky jak proti těmto restitucím, tak proti církvím obecně (i když nepopírám, že některé projevy jsou do značné míry "za hranou"). Pokud jde o některá prohlášení Dominika kardinála Duky, ne ve všem, co vy vnímáte jako vyhrožování, vyhrožování vidím, ale to je asi věc pohledu a případně i vyhraněnosti názoru. Každopádně, pokud nějaký proces trvá přes dvacet let, sílí tlaky na ukončení státního dofinancovávání církví, je mnohdy nezbytné použít i silnější vyjádření, třeba i takového, jaké použil kardinál Duka.

Přesto, ještě jednou, dobře napsaný článek.

3 0
možnosti
KZM

Konrád z Marburku

18. 4. 2012 17:45
Re: Zajímavý, věcný a dobře napsaný článek,

Jiřím já si myslím, že by církev konečně měla bouchnout do stolu a rozhodně pojmenovat jak věci jsou. A nejenom v otázce restitucí, ale i víry

0 0
možnosti
KZM

Konrád z Marburku

18. 4. 2012 17:41
Proč by měl být Duka taktní vůči veřejnosti

Mě je opravdu jedno co si veřejnost myslí. Pravda jednou zvítězí ať restituce budou či nebudou.

0 0
možnosti
J

jendazmoravy

18. 4. 2012 17:39
Trošku expresivní slovník

Ale v podstatě se dá souhlasit. Jen jedna drobnost - církev není majitelem ničeho. To jsou jednotlivé farnosti, kláštery apod. Takže není přesné mluvit o vydání hodně majetku do jedněch rukou.

1 0
možnosti
  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 990x
Člověk, kterému není lhostejný osud nastupující generace.

Seznam rubrik