- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
determinuje způsob a úroveň dopravy, provozované i kreativními soukromníky. Myslím, že nebylo a ani není v možnostech našeho byrokraticky bujného státu nabídnout, v této oblasti, vyšší standarty, než jaké v současnosti existují.
Nejbližším cílem by proto mělo být, vybudování státu v minimalistickém pojetí, který hospodaří úsporně a dobře slouží ku prospěchu všem občanům. Jenom takový stát má šanci, být schopen vytvářet a rychleji plnit jasné centrální koncepce. Pokud jde např. o železniční infrastrukturu, byla by snažší možnost vybudovat nové hlavní tahy pro provoz vysokorychlostních vlaků, které již dávno fičí napříč, i malými státy, evropského vnitrozemí. Takový způsob dopravy se pro Českou republiku přímo nabízí a je bezesporu ideální. Můžeme rozvíjet a navázat na úsilí i odkaz našich předků, kteří vybudovali jednu z nejhustějších železničních sítí v evropském měřítku. Snad by nebylo problémem část těchto tratí propojit s nově vybudovanými vysokorychlostními sítěmi, pravděpodobně by poté ani nedocházelo k vylidňování obcí, jaké vidíme dnes. Ti, kteří dávají přednost železnici, by mohli pohodlně a rychle cestovat směrem k Jadranu, Baltu i k bráně Orientu. Byla by to jedinečná příležitost, jak rychle a ve velkém objemu přepravovat export do velkých přístavů Rijeky, Gdyně, Hamburku, příp. někam k Černému moři a importovat či tranzitovat další zboží. Navíc železniční doprava je šetrná k nám lidem i k přírodě - méně smogu, hluku, obětí na životech, stresů řidičů a, v případě rozlohy ČR, je nezanedbatelný i malý nárok na území.
V této souvislosti si nemyslím, že podpora představitelů Olomouckého kraje, využít a rozšířit t.č. vojenskou letištní základnu v Bochoři i pro civilní provoz, je tou správnou cestou. Zmíněné letiště má být dobudováno, prostřednictvím finančních prostředků ze strukturálních fondů EU. Úmyslem je možnost uskutečňovat i soukromou, charterovou a nákladovou dopravu. V případě nákladové dopravy se počítá s tím, že nad hlavami Moravanů budou hřmít obrovská letadla, jako je např. Ruslan. Jak známo devastující hluk jakéhokoliv letadla a jím znečištění prostoru i vzdálenějšího okolí letiště, není vítaným společníkem místních občanů, kdekoliv na světě, natož nedaleko železničního uzlu v Přerově.
V historii byla záměrně osídlována místa, ležící u vodních toků, později u silničních a železničních sítí, aby mohla i obchodně expandovat, rozkvétat a bohatnout. Také do zmíněného Přerova přišli první lidé podél řeky. Mám zato, že poetika krajiny je a bude zrcadlem stavu společnosti i ve velkém, malém Česku.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!