- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
bude onedlho k ničomu, veľa vysokoškolakov....situacia prinuti k praci akoby mali iba strednu školu, no a čo.
vysokou školu, začal honit nabídky a absolvovat výběrové řízení na vedoucí pozici na magistrátě, kde měl představu, že na práci a starost o jeho poklopec mu vyčlení hejno slepic a on bude dělen od plepsu dveřmi se jmenovkou s titulem a předkanceláří se slepicí vyvolenou, už nějak začíná být historií. U vysokoškolaček je to jiné a tak třeba moje neteřka je šťastná, že má slušně placenou práci, jako písařka v advokátní kanceláři.
Skvělé. Jak dlouho na to musela studovat? A neříkají jí, že je "překvalifikovaná"? Já to už slyšela nekolikrát: "s Vašim vzděláním a s Vaší praxí..."
Souhlasím s tím závěrem, že jedině zavedení školného rozhodne o budoucí kvalitě školství a kvalitě budoucích absolventů. Rozhodne o tom, zda se na danou školu / obor přihlásí dostatečný počet zájemců, zda bude výuka kvalitní, zda pak uchazeči najdou uplatnění v praxi, zda si třeba ty kvalitní studenty budou firmy vybírat třeba už na SŠ, nebo ve 3. ročníku VŠ a nabízet jim praxi, budoucí místo, či zaplacení celého školného!
-
Školné ale musí být diferencované dle škol a oborů, dle kvality učitelů, aby si každý mohl svobodně vybrat, do jakého vzdělání investuje a zda pak najde dobré uplatnění.
Každý musí být sám odpovědný za svůj život a jedině platící student může vyžadovat kvalitní přípravu, kvalitní výuku, kvalitní kantory.
Koukněte se prosím na statistiky nezaměstnanosti. Čím vyšší vzdělání tím nižší nezaměstnanost. Mezi lidmi s VŠ je nezaměstnanost asi 2% a mezi lidmi se základním vzděláním přes 20%
věřím, že absolventi například "gender studies", nebo "sociální ekolog" apod. budou mít procento výrazně horší.
a) absolvent učebního oboru má tu samou praxi, jako absolvent VŠ
b) pokud má firma pozici, kde je třeba VŠ vzdělání, tak prostě musí mít VŠ pracovníka
No neviděla bych to tak černě. Ono hodně záleží na tom, co má člověk v hlavě, jak je schopný a flexibilní - VŠ titul je pak poukázka k vyšším postům - ale poté, co se vypracují. Bohužel je problém, že si každý B a C myslí, že musí automaticky začínat na vyšším místě. Je taky hodně důležité, co jste vystudovala a jestli umíte např. jazyk. Ono vystudovat hlemíždě či multikulti a hlásit se na místo ředitele pojišťovny asi není to pravé ořechové. Ale když vystudujete IT, myslím že by neměl být problém sehnat místo (zvlášť ve větších městech), nebo jako Ing. ekonomie začít od píky v účtárně - ptám se, proč ne? Když máte vzdělání a ani kapku praxe, jste opravdu k ničemu.
Souhlas, ale jde o to, že někdo ti tu praxi musí dát. Protože kde ji jinak vezmeš?
české vysoké školství produkuje nesamostatné jedince zvyklé na to, že se "všechno najde na netu", s nízkou produktivitou práce a mizernými jazykovými schopnostmi.
Ti z nich, kteří vystupují samostatně, nebojí se riskovat a zvládají některý světový jazyk slovem i písmem, na nic nečekají a prchají do zahraničí, ať už na další studium nebo praxi.
Navíc se podívejte na strukturu VŠ, technické obory netáhnou, medicína není pro každého, právníků je v téhle zemi nadbytek, a co mají firmy dělat s absolventy peďáků, sociálních věd nebo filozofie? Jako třešničku na dortu si nechávám absolventky VŠE.......to je na samostatný článek.
Ano, taky se chystám po škole do zahraničí. S jazykem si tam vydělám víc nádeničinou kterou tam nechce nikdo dělat než tady s vš
Zalezi o jakych vysokoskolacich to mluvite, autorko. Mate na mysli humanisticke kecaly? K cemu je jejich vzdelani dobre? K cemu jsou dobri oni sami, kdyz takovych uplne stejnych jsou tisice? Kdekdo jde jen za tim papirem, ktery po studiich dostane. A tak se snazi jit cestou nejmensiho odporu. Vybira si skolu, kterou by mohl, dle sveho nazoru, v pohode "vychodit". No tak at se pak ale nedivi, ze je i s titulem na urovni stredoskolaka. Byla to ale jeho volba.
nebo multikulti pavedy. Tyhle prodlouzene gymply, kam lide odchazi kvuli
delsimu mladi a titulu, jsou v drtive vetsine na prd a produkuji tolik
absolventu, kolik jich nase spolecnost nemuze vstrebat. Smysl ma
technika a prirodni vedy.
Nojo, ale když na tyhle školy kvůli nízkému zájmu berou obvykle bez přijímaček a i to studium je takové jako pohodové. Málokomu při zájmu o vysokou školu dochází, že počet zájemců je obvykle přímo úměrný možnosti uplatnění absolventa v praktickém životě. K tomu ještě vysoké školy otevírají nové obory jenom proto, aby z ministerstva vytahaly co nejvíce peněz na rozjezd nového oboru, ale absolventům nedojde, že ani exoticky znějící obor nezaručí uplatnění v praxi.