Dovolená 2013, den čtvrtý

Nadešel pátek, 6.9.2013, poslední den našeho pobytu v Deštném. Protože majitelka penzionu potřebovala uklidit pokoj pro další hosty, sbalily jsme si své věci, abychom po příchodu z posledního výletu mohly hned vyrazit na autobus.

Já jsem si sama ráno ještě zašla do Ateliéru Zvonaře a Hrnčířky a potom směrem ke Kozímu chlívku, kde se nachází památný strom Deštenský dub, 26 m vysoký, s obvodem kmene 383 cm, a také několik krásných chaloupek. Po návratu zpátky jsme se vydaly ke kostelu a potom dál po žluté a modré směrem k Plasnickému Špičáku, který jsme jakoby obešly a zamířily k poutnímu místu Dříš, které se nachází kilometr od centra Deštného. Poblíž je venkovní Křížová Cesta a také Panorama, svého času první turistická chata v Orlických horách.

Obhlédly jsme kapli Panny Marie, stojící na místě smrku, na němž visel Obrázek Panny Marie, která zde vrátila zrak nevidomému chlapci. V kopci nad kaplí jsou jakési obelisky či památníčky na různé osobnosti, např. Jindřicha Štemberku, právníka, poslance a propagátora turistiky v Orlických horách a staršího bratra P. Josefa Štemberky, který byl knězem v Lidicích v době jejich vyhlazení.

Odtud jsme se vrátily zpátky nad Deštné, kde je možné využít lavičky a kochat se nádhernými výhledy na Deštné a hlavní hřeben Orlických hor. Ten den bylo úchvatné počasí, které jsem v předešlých dnech opravdu postrádala...na obloze ani mráček a krásné teplíčko. Pak už jsme se ale musely vrátit do penzionu rozloučit se s majitelkou a vydat se na autobus do Rychnova nad Kněžnou, odkud jsme se po stejné trase jako tam vrátily domů.

Fotogalerie ZDE

Autor: Veronika Foglová | pátek 2.2.2018 11:56 | karma článku: 8,48 | přečteno: 196x

Veronika Foglová

Zase jednou z Neratova...