- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
STK je v ČR jeden velký podvod, kdy mafiáni mají zaručené zisky - nechápu, proč v dnešní době stát tak tvrdě reguluje tento druh podnikání
Nebo respektivě chápu, a to se mi zase zvedá žaludek
U nás se všechno řeší opačně. Kupříkladu školství. Žehrá se na kvalitu maturantů a místo toho, aby byly odebírány licence nekvalitním školám, vytvoří se instituce CERMAT a státní maturity. Totéž je s technickým stavem vozidel. Vytvoří se síť STK, které dávají nálepky prošel. Protože sami nic neopravují, dělají kšefty tím, že nechávají projít i vraky. Tak se zavede systém fízlování STK, místo toho, aby se starost o tech. stav vozidel svěřila servisům, bez kterých se dnes stejně naprostá většina vlastníků automobilu neobejde. Servisy s autorizací by jistě měly výhodu oproti garážovým firmám, které by těžko autorizaci získávaly. Ale stovky automechaniků, kteří se neproduktivně živí v STK, by mohli dělat užitečnou práci v servisech.
.......Bylo by to super! Ale.....obávám se, že STK nasadí svoje koně na lobbování u poslanců!
Proto je potřeba ten jejich komunistický monopol ustřihnout tím, že se co nejvíce lidí dozví o tom, že by to mohlo zlevnit, zpříjemnit a dostat se až do vesnic, aby to celá veřejnost podpořila. Děkuji za šíření kam to jen půjde.
Naprostý souhlas. Ať se jedou poslanci podívat,jak probíhají kontroly v sousedním Německu. Přitom je tam garantem DEKRA jako tady. Bez front bez čekání, na objednání a třeba v malém venkovském servisu.
V malem venkovskem servisu jsem to jeste nikdy nezkousel, ale ten znackovy mi vzdy to razitko a plaketu obstaral, Nekdy to byl TÜV, jindy zase Dekra. Ovsem Frantovi od vedle co opravuje auta bych to nikdy nesveril.
Kéž by měli tolik moudrosti, aby tuto věc schválili. Také nechápu, proč musím jezdit na STK, když veškerou péči o své auto svěřuji autoservisu. Není žádný argument, že by si servisy vymýšlely závady, aby se hýbal kšeft. To mohou dělat i dnes. Já nemám možnost to nějak kontrolovat. Je to jen na důvěře. Přistavím vozidlo do servisu k prohlídce a běžné údržbě. Někdy mi zavolají, že zjistili nějakou závadu, která bude znamenat výměnu nějakého dílu. Ještě se nestalo, že bych o tom nějak licitoval. Je třeba vyměnit, tak vyměňte. Já chci mít auto v pořádku. Na STK ať jezdí ten, kdo si dělá údržbu sám. Já to svěřuji servisu a ten by mi měl ručit za to, že od nich odjíždí auto, které je technicky způsobilé.
Navíc je pravda, že na STK berou od servisů peníze. Chci-li, aby mi můj servis zajistil i STK, stálo to posledně 600 za zprostředkování. Funguje to tak, že auto ráno odvezou před STK a odevzdají klíče a peníze (cenu STK a emisí +nevím kolik z těch 600). Pro auto si pak přijedou až večer. Technici na STK si tyto auta z parkoviště odvážejí sami a ti, co stojí frontu, až na ně dojde řada, jen bezradně čumí, kdy konečně dojde i na ně.