Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

O63t88a22k54a28r 44S55e53k86l

13. 6. 2019 12:39

Jsem dorostenec již velmi velmi postarší a tak mohu srovnávat. Když mě otec v roce cca 1960 vzal jako odměnu za vysvědčení ( nebyla dvojka z chování) na výlet do Prahy - Slovenskou strelou - jeli jsme trať Brno - Praha asi o 5 min déle než nyní jezdí kterýkoli dopravce.

Pro připomenutí těch časů : lístky štípal pan průvodčí kleštičkami , přejezdy byly povětšinou bez závor , jezdily Spartaky , Volhy , Pobědy , když jste jel autem do Prahy v noci , musel jste natankovat plnou , protože těch pár pump po cestě zavíralo v 18 hodin - zato jste jel celou cestu na dálková světla....Na skútrech byl povolen pro slečny boční posed , žádná přilba , vlasy vlály.... kouřilo se nejen v hospodách , ale třeba i v čekárnách u doktora..,...televize vysílala 5 x týdně po pár hodinách .

ale...... vlaky jezdily +- tak rychle , jako dnes....;-D

0 0
možnosti
MK

V roce 2050 už bude po třetí světové válce. Alespoň to tvrdí George Freedman v knize "Příštích sto let". Vydal jí před deseti lety a zatím mu prognóza vychází.

Proto se domnívám, že v roce 2050 se budou znovu stavět rychlodráhy a to nejen u nás a nikomu to nebude připadat divné.

0 0
možnosti
Foto

Všichni naši politikové si z nás dělají dost dlouho ohromnou legraci. Ve svém článku "Možná už za 30 let budeme jezdit rychlovlaky z Prahy do Brna" ze dne 6. června 2016 jsem uvedl, že se "Česká republika Evropské unii zavázala postavit do roku 2030 první kilometry z Brna směrem na Vysočinu". Jak vidno, nějaké závazky jsou našim vládám evidentně šumafuk a proto by si měli demostranté na své transparenty připsat, aby politikové za své nesplněné sliby laskavě vrátili za posledních 30 let své poslanecké a ministerské platy.;-O!!

1 0
možnosti

Vážený pane,

nerozumím úplně všemu, ale tomu, co se pohybuje po kolejích, docela hovím: netuším, odkud jste vzal ten údaj, že kilometr vysokorychlostní železniční trati vyjde zhruba stejně, jako kilometr dánice. Chci říci, že žádný, ani plně naložený nákladní vůz, neváží tolik, co jenom lokomotiva: ta u nás běžná, elektrická, má na svém boku napsáno číslo mezi 80 a 90 tunami. A to je jen mašina... běžný osobní vagón (bez cestujících) váží nějakých 40 t, tak si prosím spočítejte jednu mizernou vlakovou soupravu o šesti vozech a jednou lokomotivou - a vezměte si, jak musí vypadat svršek železniční a jak asi vypadá svršek dálnice. Už vůbec nemluvím o tom, že se nad vysokorychlostní železniční tratí budou hrdě pnout dráty trakčního vedení, což samozřejmě také není zadarmo. prostě KILOMETR JAKÉKOLI ŽELEZNIČNÍ TRATI je z mých osobních zkušenbostí výrazně dražší, než nejlepší silnice.

1 0
možnosti
Foto

Jo máte pravdu. Vycházel jsem z porovnání ceny dálnice s hodně tunely. VRT je tak 4x dražší než běžná dálnice.

0 0
možnosti
LH

Nu pane Flasko nesmíte tolik věřit tomu co se píše l. Tuhle jste tady hrdine prohlašoval že tomu chlapikovi co ho chytli v Británii hrozí v USA maximálně 5 let no a dnes už mu hrozi doživotí....... ;-D

2 0
možnosti
Foto

Sám píšete že nesmíte věřit všemu co čtete. A ten blog je o něčem jiném, víte?

4 0
možnosti
MB

Což o to, když se nespí a sní - tak jsou Plány veliké. Jsme Raritní zemí, kdy máme prachy - Zase nemáme Infrastruru. Já souhlasím, že to tvá dlouho s papíry - Pak ovšem vyvěrá, že to brzdí samotný Stát! Stavební povolování řešila již ano K. Šlechtová - Skončilo to Rambohafíkem na pomníku! Byl bych skromý - Spokojil bych se s cestami bez děr a obchvaty měst., Fascinuje mne, že do Vídně nelze dálnicí dojet! Jsem prozíravý - Kupuji si člun! Po prezidentském kanálu, se tam splavním pohodlněji a hlavně dříve ...! Mezitím, už zase prachy nemáme - To nemá chybu ! :-)

8 0
možnosti