- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem dorostenec již velmi velmi postarší a tak mohu srovnávat. Když mě otec v roce cca 1960 vzal jako odměnu za vysvědčení ( nebyla dvojka z chování) na výlet do Prahy - Slovenskou strelou - jeli jsme trať Brno - Praha asi o 5 min déle než nyní jezdí kterýkoli dopravce.
Pro připomenutí těch časů : lístky štípal pan průvodčí kleštičkami , přejezdy byly povětšinou bez závor , jezdily Spartaky , Volhy , Pobědy , když jste jel autem do Prahy v noci , musel jste natankovat plnou , protože těch pár pump po cestě zavíralo v 18 hodin - zato jste jel celou cestu na dálková světla....Na skútrech byl povolen pro slečny boční posed , žádná přilba , vlasy vlály.... kouřilo se nejen v hospodách , ale třeba i v čekárnách u doktora..,...televize vysílala 5 x týdně po pár hodinách .
ale...... vlaky jezdily +- tak rychle , jako dnes....
V roce 2050 už bude po třetí světové válce. Alespoň to tvrdí George Freedman v knize "Příštích sto let". Vydal jí před deseti lety a zatím mu prognóza vychází.
Proto se domnívám, že v roce 2050 se budou znovu stavět rychlodráhy a to nejen u nás a nikomu to nebude připadat divné.
Všichni naši politikové si z nás dělají dost dlouho ohromnou legraci. Ve svém článku "Možná už za 30 let budeme jezdit rychlovlaky z Prahy do Brna" ze dne 6. června 2016 jsem uvedl, že se "Česká republika Evropské unii zavázala postavit do roku 2030 první kilometry z Brna směrem na Vysočinu". Jak vidno, nějaké závazky jsou našim vládám evidentně šumafuk a proto by si měli demostranté na své transparenty připsat, aby politikové za své nesplněné sliby laskavě vrátili za posledních 30 let své poslanecké a ministerské platy.
Vážený pane,
nerozumím úplně všemu, ale tomu, co se pohybuje po kolejích, docela hovím: netuším, odkud jste vzal ten údaj, že kilometr vysokorychlostní železniční trati vyjde zhruba stejně, jako kilometr dánice. Chci říci, že žádný, ani plně naložený nákladní vůz, neváží tolik, co jenom lokomotiva: ta u nás běžná, elektrická, má na svém boku napsáno číslo mezi 80 a 90 tunami. A to je jen mašina... běžný osobní vagón (bez cestujících) váží nějakých 40 t, tak si prosím spočítejte jednu mizernou vlakovou soupravu o šesti vozech a jednou lokomotivou - a vezměte si, jak musí vypadat svršek železniční a jak asi vypadá svršek dálnice. Už vůbec nemluvím o tom, že se nad vysokorychlostní železniční tratí budou hrdě pnout dráty trakčního vedení, což samozřejmě také není zadarmo. prostě KILOMETR JAKÉKOLI ŽELEZNIČNÍ TRATI je z mých osobních zkušenbostí výrazně dražší, než nejlepší silnice.
Jo máte pravdu. Vycházel jsem z porovnání ceny dálnice s hodně tunely. VRT je tak 4x dražší než běžná dálnice.
Nu pane Flasko nesmíte tolik věřit tomu co se píše l. Tuhle jste tady hrdine prohlašoval že tomu chlapikovi co ho chytli v Británii hrozí v USA maximálně 5 let no a dnes už mu hrozi doživotí.......
Sám píšete že nesmíte věřit všemu co čtete. A ten blog je o něčem jiném, víte?
Což o to, když se nespí a sní - tak jsou Plány veliké. Jsme Raritní zemí, kdy máme prachy - Zase nemáme Infrastruru. Já souhlasím, že to tvá dlouho s papíry - Pak ovšem vyvěrá, že to brzdí samotný Stát! Stavební povolování řešila již ano K. Šlechtová - Skončilo to Rambohafíkem na pomníku! Byl bych skromý - Spokojil bych se s cestami bez děr a obchvaty měst., Fascinuje mne, že do Vídně nelze dálnicí dojet! Jsem prozíravý - Kupuji si člun! Po prezidentském kanálu, se tam splavním pohodlněji a hlavně dříve ...! Mezitím, už zase prachy nemáme - To nemá chybu !