Děkujeme za pochopení.
B11ě84l17a 73H90o93r18á34k66o44v49á
Tak kolik se přijme nových úředníků na stanovení zastropování ceny
Nebylo by prospěšnější naopak úředníky uvolnit pro posílení řidičů aby se nemuselo rušit či omezovat dopravní spojení a zrušením dotace prostředky použít na motivace potřebného povolání a nechat na lidech jak využijí své finance ve stáří
J40a79n 32P62e68c58h39a
Trefně jste to vystihl. Ono je hezké vymyslet naprosto zbytečné, ovšem velmi populistické slevy na dopravu. Jenže když se to pořádně nedomyslí, pak se stane to, co se zřejmě stalo. Soukromí dopravci se totiž v podnikání chovají stejně jako pan premiér, snaží se najít díry v pravidlech, díky nimž mohou navýšit svůj zisk. Proč se tomu pan premiér tak diví? Ale vážně - tyhle slevy by bylo nejlepší okamžitě zrušit. Nikoho to nevytrhne a pro zdraví trhu by to bylo nejlepší!
J10i36ř66í 51Ř78e38z97n13í84k
Takže pro zdraví populace je nejlepší nejezdit vlakem?
M68a46r81e11k 57V24a28l52i19č87e66k
"... a co mu zbejvá, když mu nezbejvá? "
reaguju na headline Vaseho blogu
p.s. to si asi Mara rval vlasy, kdyz se docetl, co je jeho kamos premier schopen pustit do luftu bez Marova dohledu...
P19a30v70e47l 66K20u16c70h15t83a
Omezím se na "důchodce", Koncepce slevy, kromě lákání voličů, vycházela z předpokladů:
- poměr důchodú a mezd bude neustále klesat a tak je lidské podzim života seniorům nějak oslazovat
- ve většině případů nevzniknou nějaké extra vyšší náklady, vlak (autobus) jede stejně
Pokud vím tak i německé dráhy poskytují zajímavé slevy pro důchodce ale zjednodušeně nemohou slevu využít v ranní špičce. Pochybuji, že platí i pro vlaky typu Railjet či Pendolino. To všechno se mělo zvážit a nedávat slevu 75% ale třeba jen 50. Bohužel se musí počítat s tím, že se v Česku šidí nejen v hospodách.
I ODS-Stanjura prohlásil, že je to především dotace dopravcům, kteří by jinak řvali - nejsou prachy na vyšší mzdy, nebudeme jezdit atd. a kupodivu letos ke klid. No a ještě na to důchodci přispějí 25%.
I32l44o78n33a 40E77r97n50e11s98t32o54v24á
Omezím se též na důchodce. Koncepce slevy byla absolutně NEspravedlivá! Část důchodců ani nevytáhne paty z domova, mnozí ani z postele. Valná část vůbec nikam nejezdí. Další část sice jezdí, ale autem. A část z těch, kteří jezdí, vyjedou si párkrát do roka (k těm patřím i já). Takže chválit si tento kravinizmus může opravdu jen hrstka, která tráví podzim svého života v hromadné dopravě, cestujíc denně křížem krážem napříč republikou.
T72o43m20á46š 25V61o79d53v79á90ř29k79a
Nemohu si pomoci. Pan Babiš je obdařen vysokou inteligencí v případě, že mlže on sám někdy sosat. Jinak jde o podprůměrného jedince.
M64a28r83i68e 32J37a97n10d56o23v46á
Jsem přesvědčená, že ani to není z jeho hlavy, ale někdo mu to radí. Jeho inteligence je dle mého spíše podprůměrná. Je tak na úrovni Bilaka a Jakeše.
Š32t34ě83p50á54n 67B86i67c86e74r56a
Babiš se opičil po Slovensku a jedná se o vysloveně vyhozené peníze.
M74a33r10i68e 54J52a14n67d52o52v58á
Podle mého dopravci mohou vydělávat na těchto dotacích velmi jednoduchým způsobem, který jim nikdo nemůže dokázat.
Uvedu příklad: dopravce vyúčtuje 100 jízdenek v nedotované ceně 100 Kč. To znamená že je prodá po 25 Kč, takže za ně utrží 2500, které dá ze svého, protože ten prodej byl fiktivní. Nicméně stát mu pošle na dotacích 7500 Kč. On si z toho vezme své "náklady" 2500 a 5000 je čistý "dotační" zisk. Podle mého je to jistější než dotace na Čapák. Nebo je tam někde chyba?
Jinak samozřejmě karma.
B53o74h58u23m81i78l 71M33i54c66h58a95l
To asi nebude tak jednoduché, musel by do toho dát zdaněné peníze (přes nějaké fyzické osoby), zkrátka cash do pokladny na jízdenky bez místenek (aby si neblokoval prostor pro skutečné cestující) nebo na fiktivní sedadla.
No a když ty peníze bude chtít těm, co to fiktivně koupili, vrátit, tak z nějakých vyplacených peněz (třeba formou odměny), ale to jsou zdaněné a pojištěné peníze - tedy stojí více méně dvojnásobek (viz superhrubá mzda).
Takže stát pošle dotaci 7500, ale dopravce to stojí 5000, nikoliv 2500, a ještě do toho musí namočit řadu lidí - bílých koní, kteří všichni musí dostat i nějakou další odměnu jako držhubné. To ještě sníží ten hypotetický zisk 2500.
Nebo ty peníze na fiktivní jízdenky musí dopravce vyvést z firmy jiným způsobem, což ovšem je další nelegální krok ve schématu.
A tohle by musel dělat v rozměrech nejméně o 3 řády větších - takže ne 100 jízdenek, ale 100 tisíc jízdenek. To se provalí a "naši na ně kleknou", ovšem v tomto případě oprávněně.
F22r41a20n34t84i92š33e42k 15K18š53í60r
To je problém všech etatistů, kteří si dokáží ospravedlnit určité nemorální činy s tím, že jde o vyšší dobro. Je jasné, že každý vidí to dobro trochu jinak. To samé je to s dotacemi, které mohou být, protože existuje nemorální způsob jejich financování a tím je zdanění.
P62a81v54e94l 88V70é92b72r
Inu, podle našeho pana premiéra je špatná ta dotace, která nejde do Agrofertu.
J79i18ř91í 40Ř85e18z94n62í30k
To zastropování se může dít následovně: Ministerstvo stanoví, kolik může být jízdenka za kilometr, a na tuto cenu dá dotaci. Takovéto zastropování není na škodu.
- Počet článků 1313
- Celková karma 33,79
- Průměrná čtenost 2995x