- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ešte by som spomenul iný, dominový efekt tohto opatrenia. Niektorí autobusoví dopravcovia sa dostávajú do problémov, pretože vlaky sú zadara a autobusy nie... Takže v miestach, kde si študenti a dôchodcovia môžu vybrať, jazdia samozrejme vlakom.
Nedávno bol v novinách zaujímavý článok, ako partia dôchodcov z Bratislavy jazdí do Popradu na guláš. Prídu (zadara) do Popradu, dajú si guláš a cestujú (zadara) späť...
Páni Závladský, Tesař, Bednar a Zavadil - snáď som Vám pomohol sa v probléme "vlakov zadarmo na Slovensku" rozobrať.
V každom prípade ďakujem za korektrú diskusiu. Pekné sviatky želám!
I já děkuji za Váš čas, vždy je příjemné potkat člověka, který nezištně rozšiřuje obzory jiných.
Pán Flaška, nemáte ánung, ako to s tými slovenskými vlakmi zadarmo je.
Už na začiatku bolo predsa oznámené, že počet lístkov zadarmo bude limitovaný. Nie je predsa únosné do vlaku s kapacitou 480 sediacich nasáčkovať 481 a viac cestujúcich. Snahou železnice je, aby jej cestujúci sedeli a nemuseli stáť. Teraz sa celý systém dolaďuje, aby bolo jasné, kedy - v ktoré dni a o ktorom čase je na jednotlivých tratiach najväčšia požiadavka na lístky "zadarmo".
MHD je niečo iné - v jej vozidlách sa prevažne stojí a spoje jazdia nepomerne hustejšie, ako vlaky. To Vám nedošlo?
Vlaky a aj autobusy majú zadarmo dôchodcovia aj v iných štátoch - napr. v Írsku.
U nás sú "zadarmo" iba vlaky, no aj pre študákov. Určite sa zhodneme, že elektrická lokomotíva produkuje nulové emisie, na rozdiel od spaľovacích motorov.
Fica som nevolil - ani sa nechystám. Ale hlavu na krku mám a kúsok rozumu v nej tiež.
"Určite sa zhodneme, že elektrická lokomotíva produkuje nulové emisie, na rozdiel od spaľovacích motorov." To je nějaká metafora toho, že něco může být "zadarmo"?
Tak nějaké laissez-faire (sen pana Flašky) bez přerozdělování je utopie, stejně jako šílenství by byl opačný extrém, fungující realita je vždy kompromis. Osobně bych proti zesílenému zvýhodnění mládí a naopak stáří nic neměl, naopak. Ale dělat to úplně "zadara" nebylo rozumné. Jinak čisté nebo skoro čisté laissez faire má za následek - chudí a chudší budou více chudnout a ve většině ne z vlastní lenosti a blbosti.
Vůbec ten pojem (LF) nechápete. Právě socialismus nejvíce okrádá chudé o významnou část jejich mzdy, kterou potom (nejen) dotacemi přidělí nejbohatším korporacím, nebo jinak prošustruje!
..jóoóó..koho jste si zvolili...toho tam máte.....
Mladý pan Stropnický je škodná bez zdravého rozumu. Protože žiju na Praze 3, kde tenhle expert započal na radnici svou dráhu státního úředníka, vím o čem píšu...
No Stropnický je typický zelený hlupák.
Na druhé straně podpora MHD je dobrá, cestování MHD je přece jen nejlevnější a nejekologičtější. Ovšem zdarma MHD je problém a pokud se zároveň omezuje automobilová doprava, tak to je ještě větší problém.
Stropnický je stejný …, jako Fico.