- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A kdyz uz je tu rec o ruskych vagonech a prazskem metru, vzpomel jsem si, ze po vyztuzeni nuselskeho mostu ocelovou konstrukci se prislo na to, ze ten most je stejne dlouhy jako vlnova delka vysilace Praha ci jak se tenkrat jmenoval a Ceskoslovenske organy musely pozadat mezinarodni telekomunikacni unii o povoleni zmeny kmitoctu toho vysilace.
Aby sa naposledy nesmiali Rusi, keď tradične nezaplatia.
za článek karma a . Jen poznámka: soudruh Arnold Lička je lhář. Dokonce si troufnu tvrdit, že korunovanej.....
Tohle je velice zajímavé. Pravdou také je, že "mouchy", které R1 logicky měly, se podařilo vychytat.
velmi obsáhlý, odborný a nezaujatý rozbor vývoje a zkoušek R1 včetně příčin rozhodnutí o nasazení sovětských vozů metra podává knížka Roberta Mary "Projekt R1 aneb vozidlo, které nedostalo šanci", vydavatel P. Malkus, Praha, 2008.
Jsem rád, že vyspělá Česká republika bude dodávat soupravy metra do zaostalého a rozvojového Ruska.
Úžasné. přijde odborník a dá "fakta" v článku na pravou míru a dokonce bez politického balastu.
Člověk by se neměl pouštět do odborných článků, když tomu ........ nerozumí. :)
vony ty ruský vozy metra se prodávaly na kila.....tak asi proto.
Tomáši karma
Vás je v té medicině škoda, určitě byste se uplatnil i někde na trhu.
Ruské soupravy Ečs byly těžké a kvůli nim se musel zpevňovat tubus nuselského mostu. Dale byly hořlavé a také skutečně zastaralé. Konstrukčně vycházely z vozů newyorského metrs z třicátých let minulého stoleti.
Jonak jsem samozřejmě rád, že plzeňská škodovka vyváží své výrobky do celého světa včetně Ruska, kde v petrohradském metru nahradí její soupravy zastaralé ruské.
ano, ruské soupravy byly podstatně těžší než tarovácké R1. Pokud by byl projekt R1 dotažen do provozu, musel by být nosný rošt do tubusu mostu vložen tak jako tak, protože most byl projektován pro provoz tzv. podpovrchové tramvaje, což je jiná provozní (a "váhová") kategorie než metro. Definitivní rozhodnutí o metru padlo roku 1968, což už bylo v době zahájení stavby mostu. A mimochodem výsledky požárních zkoušek byly jedním z rozhodujících problémů projektu R1.
Odpověď na otázku, občana Fikra níže.
Díval jsem se nevěřícně na zprávy ČT 24, kde nešťastný předseda tohoto družstva, divákům sdělil, že na vývoz pastiček do Ruska, se vztahují přísné protiruské sankce. Sdělil také, že ještě předloni vývoz tohoto zboží do Ruska, dosáhl 2,5 milionu korun.
Provozovna družstva se sídlem v Hlubočkách u Olomouce dobře vydělávala. Všichni byli spokojeni. Odbyt byl zajištěn na dlouhá léta. Lidi nestáli na „pracáku“, měli práci. Po této zprávě v ČT jsem nabyl dojmu, že: 1. „Bruselský úředník“ se nejspíš zbláznil. 2. Druhá možnost je, že je to nová, supertajná zbraň NATO.
Občanu Fikrovi i ostatním, přeji pohodový večer.
Koukám že pro občana Ličku je složité pochopit i řazení vláken. A ještě úsměvnější je, že se ohání ČT které jinak nemůže přijít na jméno.