Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

manager@villarichter.cz

6. 6. 2009 18:59
Villa Richter -Omluva

Vážený Pane Flaška

Vaše zkušenost s naší restaurací mne opravdu mrzí, s dotyčným zaměstnancem byl ihned po vašem incidentu ukončen pracovní poměr, protože dopisování nebo i slovní domáhání spropitného není v našich restauracích standardem, ale bohužel smutnou vyjímkou. Za kterou se Vám upřímně omlouvám a věřte, že se snažíme dělat maximum proto, aby k těmto situacím docházelo co nejméně.

Musím zároveň oponovat Vašemu rozhořčení nad kolonkou na účtu "service is not included" , není v tom žádný záměr vynucování spropitného od zákazníků. Ve světě, ale už i v ČR je to naprosto normální, že je na účtu zákazník informován zdali dostává účet  včetně spropitného nebo bez, aniž by to někoho uráželo.

V Gastronomii pracuji přes 12 let a kromě cestování, jsem měl možnost v několika zemích pracovat, jak gastronomii, tak i v cestovním ruchu a musím s Vámi nesouhlasit. Martin Běhan Restaurant manager, Villa Richter Restaurants

0 0
možnosti

don Alojz

28. 5. 2009 11:20
...

Villa Richter není pro českého zákazníka vůbec přijatelná. Pan šéf musí být obrovský hlupák,když škube na servisu. Navíc přípis tužkou znehodnocuje vytištěný účet. Takže položka servis je JEDNOZNAČNĚ daňovým deliktem.

0 0
možnosti

pinguone

18. 5. 2009 15:15
..budou hrabat prstickem..

..ale,uz bude pozde...Rv

0 0
možnosti

mimomisu

17. 5. 2009 19:22
Mozna

si casto obsluha spropitne nezaslouzi, ale duvod toho dovetku na uctenkach je hlavne to, ze nekteri cizinci (a o tech tu hlavne mluvime, kdyz zminujete tyto restaurace) nejsou zvykli platit spropitne (Italove, Britove) a to diky zavedenemuu rezimu obsluhy v danych zemich nebo jsou, buhviproc, dezinformovani, ze u nas je placeni spropitneho urazkou personalu (napr. zahranicni studenti jsou takto informovani ze skol, osobne jsem tuto informaci slysel snad nepocitane). A ted k Cechum...kolik z vas nechava aspon 10%? Proc myslite, ze se obsluha nesnazi? Je to zacarovany kruh, ale verte, ze pokud budete casteji chodit do jednoho podniku (a ted nemyslim jen IV. cenovou), a pravidelne budete nechavat spropitne, dostanete lepsi servis...Vina je proste na vsech stranach, obsluha, majitele, kteri nechteji zaplatit personal, ale stejnou merou i zakaznici...

0 0
možnosti

MirekK1

22. 6. 2009 15:48
Re: Mozna

Mno... myslím, že často je to naopak. Češi dostanou pivo pod míru, tvrdé maso, nedovařené brambory, vše pozděje a stejně dají spropitné. Takže když se jako Čech odvážím za takových podmínek v hospodě nic nedat, koukají se na mě spolusedící u stolu jako na cvoka ;-D

0 0
možnosti

trafikant

17. 5. 2009 0:39
slama v botech

Jak jste napsali ze  v USA se pripocitava  10-20% ;tak pokud neni  zakaznik spokojen nemusi platit nic,coz se priznavam to se stava velice zridka!

0 0
možnosti

cojanato

16. 5. 2009 17:49
Je třeba o tom mluvit, ale i jednat.

R^Dobrý článek.:-)

Naši lidé jsou ale často hloupí, naivní a nechají si ledaco líbít. Musí se ozvat a platit jen to, co je psáno. Jen naříkat a brblat to by některým šlo.

0 0
možnosti

vit.kucik

14. 5. 2009 13:54
Mohu potvrdit...

... ten nechutný pirátský styl se v Praze drží i po 20 letech od revoluce... konkurence s tím zatím - k mému překvapení - nebyla schopna nic udělat...

Na západě je to v tomto směru citelně lepší, a to i ve velkých městech.... nejspíš to má co do činění s nějakou mentalitou profesní cti a poctivosti, kterou u nás komunisti totálně zlikvidovali.

Záhadou pro mně zůstává, jestli je 20 let příliš krátká doba, aby mohla znovu vykvést ... anebo jestli už nevykvete nikdy...

0 0
možnosti

5alfa

14. 5. 2009 16:51
Re: Mohu potvrdit...

S tím něco udělají jen zákazníci, že nezaplatí ani jeden eurocent a ani jeden haléř, který není uveden na jídelním lístku. Je to jednoduché a prosté.

0 0
možnosti

watchdog

12. 5. 2009 17:30
Blba zkusenost

clovek se pak pred hosty dost stydi... Penize davam obsluze velice zridka, malokdy si je zaslouzi.

0 0
možnosti

Swiss Toni

12. 5. 2009 17:15
Mam podobnou zkusenost

z restaurace U zeleneho stromu. Pocitali nam tusim 15% za obsluhu i kdyz v jidelnim listku nic takoveho uvedeno nebylo. Ucet sepisoval cisnik rucne cili jednoznacne jeho umysl. Vse pochopitelne proto, ze jsme u stolu mluvili anglicky. Po ostrejsi vymene nazoru nam priplatek zrusil, ale do Zeleneho stromu uz urcite nepujdeme. Obecne je obsluha v restauracich v centru Prahy katastrofalni, opravdu je lepsi chodit mimo centrum.

0 0
možnosti

5alfa

12. 5. 2009 17:18
Re: Mam podobnou zkusenost

V tomhle je třeba být asertivní a slušný - není třeba ostřejší výměna názorů.

Platit jen inzerované ceny!

0 0
možnosti

wIadin

12. 5. 2009 16:42
hmm

jsme chudá země, průměrný plat někde kolem 20tis Kč (srovnej s platem Němce) tak se nelze divit, že to produkuje takovéto nešvary. Zkuste si zajet třeba do Číny, tam uvidíte co jsou dvojí ceny na nějakém turisticky atraktivním místě.

Jinak nevím co je pro vás drahota. Jídlo v restauraci v centru kolem 200Kč je moc? Vždyť to není Mc Donald's, kde je Bic Mac menu za 100Kč. Hlavní jídlo v restauraci v centru nějakého většího města v západní Evropě/USA nejde pod 20EUR/dolarů.

0 0
možnosti

Tomáš Flaška

12. 5. 2009 16:54
Re: hmm

Máte trochu protimluv ve svém příspěvku. Buď u nás budou platy jako v západní Evropě/USA (asi 4x vyšší než současně u nás) a pak může být jídlo za 20 EUR/dolarů. Nebo máme naše dnešní platy a pak má být jídlo za cca 5 EUR/dolarů, tedy v té cenové relaci. V tomto kontextu se mi i 200 Kč za jídlo zdá moc.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1313
  • Celková karma 33,78
  • Průměrná čtenost 2995x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.