- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já vám to objasním protože opravdu asi jste ten naivní daňový poplatník a proto vám doporučím nepodnikejte nebo to špatně s vámi dopadne, neb neznalost zákona neomlouvá. Pravdou je, že co u nás zákon, to legislativní zmetek a to Ústavou (1/1993 Sb.) počínaje a třeba zák. č. 41/2016 Sb. (to je ten poslední, který mám ve svém právním sw). Na to jsme se shodli všichni (tím myslím mé přátele), co s tímto "hnojem" musíme pracovat. Zákony totiž nesmíte vyhledávat na internetu nebo nedej bóže (brzy nedej Aláh) www stránkách sněmovny, či ministerstva. Ale musíte si zakoupit právní sw. Tam si totiž v tzv. úplném znění, tj. kompletně celý zákon k určitému datu, které vás zajímá, máte bez problému a obvykle ještě s vyznačenými změnami, tedy to co bylo novelizováno. Právní sw se samozřejmě liší cenou, ale i ten nejlacinější vám tuto službu zajistí. Pokud tak nečiníte a se zákony musíte pracovat (jako podnikatel se vás to plně týká) a právní sw si nepořídíte, tak projímadlo nebude již v životě nikdy potřebovat neb se z toho........ Je též vhodné si někde na netu stahovat právní novinky, které by vás pravidelně informovaly jaké "zmetky" jsou aktuálně schváleny.
Ta Vámi zmíněná novela zatím nic nemění, neb citovaný zákon č. 46/2016 Sb. nabývá účinnosti dnem 1. července 2016.
A celý příspěvek by byl velice krásný, kdyby neexistovaly zákony pro lidi, které jsou zdarma, mají aktuální i minulá znění zákonů a pracuje se s nimi celkem pohodlně (ač tedy na rozdíl od těch placených programů nemají solidní vyhledávač a člověk musí vědět, co vlastně hledá).
Pane Flaska, muj prispevek k vasemu clanku je velmi jednoduchy. Kazda priprava zakonu potrebuje dve dulezite veci. Dobre lidi pro pripravu a take politicke zazemi, ktere musi byt stabilni. To prvni asi mame. Kdyz ne, tak je mozno si najmout.
To druhe je trochu obtiznejsi. Za dvacet sest let jsme meli x-vlad (z toho TRI urednicke vlady). Protoze v CR pripravuje zakon VLADA (idiotina na kvadrat!!!) a i u stabilnejsi se ministri meni po kratkem case (nekdy i trikrat do roka), tak se nemuzete divit te kvalite. Potom se vse projednava ve Snemovne a pak v Senatu. (zase zmeny). Nez zakon je schvalen, ma jiz nekolik desitek (to kdyz je dobry) pridavku a zmen. Po roce ten puvodni zakon ani nepoznate. Tech pridavku a zmen je tolik, ze i poradny pravnik se v nem nevyzna.
Reseni? Neni slozite, kdyz bude se zakon pripravovat jen jednou skupinou expertu pracujici pro Snemovnu a Senat. Komise obou komor musi dohlizet na tuto praci. Vlada (ministr odvetvi, pro ktere zakon je urcen) ma jen dat podnet a mozna body pro vznik tohoto zakona. System velice jednoduchy a prehledny. Vic nemam co dodat.
Soudci si zjednodušují život rozhodováním dle litery zákona ad absurdum. Mají strach, hlavně mladí, aby jim u odvolacích soudů stáří mazáci neotriskali o hlavu, že si zákon vykládají moc benevolentně. A když už použijí výklad, tak jen z citátem nějaké právní autority uveřejněné např. v komentovaném znění.
P.S. Cituji dlouholetého advokáta, který po nabytí účinnosti Nového Obč.z. odešel do důchodu: Nebudu se na stará kolena učit zákon s více 3000(!!) paragrafy napsaný archaickou češtinou používanou za císaře pána!