Děkujeme za pochopení.
Z54d93e42n11ě96k 77Z81a33v97a24d63i97l
Když EK nařídí - rádi se podvolíme a příjmeme opatřní k naplnění přání EK, ať to stojí co to stojí.
R87e60n28é 26G47u81r11a62l
Pokud se nepletu, je pára mnohonásobně více skleníkový plyn, než CO2. Pokud pojede všechno na vodík (a to nejsem proti), pak je fér říct, že ke globálnímu oteplování přispějeme daleko více neýž s CO2 (ani s vodíkem určitě nepůjde o uzavřený cyklus). Výhodu vidím v sice teplejší, ale ne tak zasviněné planetě
R90o10b49e21r18t 28V77a69š96í78č64e37k
Tá eurokomisárka za energetiku Kadri Simson je vyštudovaná historička. Je to ako zlý žart.
J26o73s19e55f 57K43o44š58í89č24e29k
Nevíte někdo, jak jsou na tom s výrobou Babišovy čpavkárny? Ty provozy jsou rentabilní při 90% vytíženosti a při ceně plynu do 20USD/MWh. Co vím tak Duslo a SKW zastavily v říjnu výrobu, bo plyn je za 100 a víc. Proč to píšu - vodík je určitě médium budoucnosti, ale umělá hnojiva se musí na pole nasypat zjara, tzn. už za cca 10 či 12 týdnů. A pokud čpavkárny nepojedou půl roku tak to s tím moderním zemědělstvím fakt nebude valné a neblahého osudu úmrtí při výbuchu vodíkové nádrže budeme ušetření předcházející smrtí hladem. Amen.
Z54d48e40n42ě27k 29Z21a28v71a91d78i19l
Jedním z prvních obětí byla společnosti CF Industries, která v polovině měsíce pozastavila výrobu hnojiv ve Spojeném království. Tento krok však dopadl i na navázaná odvětví, jelikož hrozil akutní nedostatek dodávek oxidu uhličitého, který závody rovněž produkují.
Díky silné vyjednávací pozici si tak výrobce nakonec vymohl finanční pomoc tamní vlády, díky čemu došlo k následnému částečnému obnovení výroby oxidu uhličitého.
2 závody firmy Basf výrobu zcela zastavily. jak to bude s obnovením - to není dosud jasné.
L95u37b69o25m78í45r 92H11r70u86š27k20a
Kolik ti z brusele za tyto agitky platí?
J77a85n 59P50e85t59r91z44e47l63a
auta na vodik jsou dobry umysl do prvni bouracky, kdy to bouchne
P22a27v86e27l 64N22e95u23z58i67l
Ja auto na vodik nechci ani zadarmo. Sveho casu tam byl vodik s tlakem 300 baru, ted uz je bud 600, nebo 800. Je to jako jezdit autem s odjistenou hodne vykonnou bombou. Asi je to nejak zajistene, ale kazdopadne vysoce vybusny vodik tam je po obrovskym tlakem. Auta na CNG a LGN nesmi do nekterych garazi, tak jsem zvedavy, jak to bude s mnohem nebezpecnejsimi vodikovymi auty. Asi sem tam nejake bouchne.
Z30d28e75n56ě52k 24Z34a49v15a43d25i42l
Podle aktuální informace Automotive News je výroba vodíkového auta nákladově zhruba 2x náročnější, než srovnatelného bateriového elektromobilu.
Daimler se tak přidává k ostatním velkým světovým automobilkám, které vodíku dávají vale. Koncem minulého roku to byla Honda, nedávno také Volkswagen, resp. jeho Porsche.
Mezi automobilky, které nadále vodíku věří, patří Toyota, Hyundai a BMW. Jediná Toyota ale reálně vyrábí a prodává koncovým zákazníkům osobní vodíková auta v podobě modelu Toyota Mirai.
J84i52ř24í 20Š93i82b71r59a39v54a
Problém není ani tak z výrobou a distribucí energii ale především její spotřeba. Pokud snížíme spotřebu energii na polovic je problém vyřešen ale kde a na kom ji ušetřit? V zájmu státních nikdo nechce jako první zhoršovat státní ekonomiku. Musíme z ne spotřeby energii udělat ekonomickou výhodu a potom to půjde.
V81l39a76d62i32m37í51r 57L66o83u92l42a
Problém vidím ve skladování a distribuci vodíku. Energeticky jeden kubík vodíku odpovídá zhruba 3 litrům benzinu. Čili vagonovou cisternou o 60 kubíkách převezete ekvivalent jednoho sudu benzinu. To moc efektivní distribuce není. Ano, vodík lze zkapalnět, ale zde je obrovský problém dopravy a skladování za teploty pod -200 stupnu. Nebo jej lze stlačit, používají se tlaky okolo 700 barů, ale výbuch takové tlakové lahve, to je jako malá puma.
Takže ano, vodík je prima, ale jak toto řešit, nemám tušení.
F44r67a93n41t30i95š84e88k 79O70r36s52á98g
Vodík se "normálně" převáží klasickým trailerem, kde ale místo jedné nádoby, je zpravidla 6 meších nádob. Rozdíl hlavně je, že dusík, kyslík apod. se přečerpávají, ale vodík se jenom přepouští do vyrovnání tlaků, pokud nemáte stacionární booster, který je schopen tlak plynu pro jeho uložení zvýšit.
M72i47c57h67a45l 12H71u38š51á20k
Až na jeden detail. Pokud se kdekoliv elektřina nevrábí z JE nebo OZE je výroba vodíku z vody energeticko/ekonomický nesmysl. Z plynu nebo z uhlí to jde s mnohem větší ůčinností ... A proč pak nepálit rovnou uhlí nebo plyn ?
V37l79a91d14i55m88í35r 11L59o81u74l35a
Výroba vodíku ze zemního plynu je jistě ekonomičtéjší, ale zbývá vám uhlík jako odpad. Co s ním?
- Počet článků 1318
- Celková karma 33,00
- Průměrná čtenost 2999x