Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZZ

Když EK nařídí - rádi se podvolíme a příjmeme opatřní k naplnění přání EK, ať to stojí co to stojí.

;-)

0 0
možnosti
RG

R87e60n28é 26G47u81r11a62l

24. 12. 2021 9:13

Pokud se nepletu, je pára mnohonásobně více skleníkový plyn, než CO2. Pokud pojede všechno na vodík (a to nejsem proti), pak je fér říct, že ke globálnímu oteplování přispějeme daleko více neýž s CO2 (ani s vodíkem určitě nepůjde o uzavřený cyklus). Výhodu vidím v sice teplejší, ale ne tak zasviněné planetě :-)

0 0
možnosti
RV

Tá eurokomisárka za energetiku Kadri Simson je vyštudovaná historička. Je to ako zlý žart.

3 0
možnosti
Foto

Nevíte někdo, jak jsou na tom s výrobou Babišovy čpavkárny? Ty provozy jsou rentabilní při 90% vytíženosti a při ceně plynu do 20USD/MWh. Co vím tak Duslo a SKW zastavily v říjnu výrobu, bo plyn je za 100 a víc. Proč to píšu - vodík je určitě médium budoucnosti, ale umělá hnojiva se musí na pole nasypat zjara, tzn. už za cca 10 či 12 týdnů. A pokud čpavkárny nepojedou půl roku tak to s tím moderním zemědělstvím fakt nebude valné a neblahého osudu úmrtí při výbuchu vodíkové nádrže budeme ušetření předcházející smrtí hladem. Amen.

0 0
možnosti
ZZ

Jedním z prvních obětí byla společnosti CF Industries, která v polovině měsíce pozastavila výrobu hnojiv ve Spojeném království. Tento krok však dopadl i na navázaná odvětví, jelikož hrozil akutní nedostatek dodávek oxidu uhličitého, který závody rovněž produkují.

Díky silné vyjednávací pozici si tak výrobce nakonec vymohl finanční pomoc tamní vlády, díky čemu došlo k následnému částečnému obnovení výroby oxidu uhličitého.

2 závody firmy Basf výrobu zcela zastavily. jak to bude s obnovením - to není dosud jasné.

0 0
možnosti
LH

Kolik ti z brusele za tyto agitky platí?:-(

0 1
možnosti
JP

auta na vodik jsou dobry umysl do prvni bouracky, kdy to bouchne

1 1
možnosti
PN

Ja auto na vodik nechci ani zadarmo. Sveho casu tam byl vodik s tlakem 300 baru, ted uz je bud 600, nebo 800. Je to jako jezdit autem s odjistenou hodne vykonnou bombou. Asi je to nejak zajistene, ale kazdopadne vysoce vybusny vodik tam je po obrovskym tlakem. Auta na CNG a LGN nesmi do nekterych garazi, tak jsem zvedavy, jak to bude s mnohem nebezpecnejsimi vodikovymi auty. Asi sem tam nejake bouchne.

3 1
možnosti
ZZ

Podle aktuální informace Automotive News je výroba vodíkového auta nákladově zhruba 2x náročnější, než srovnatelného bateriového elektromobilu.

Daimler se tak přidává k ostatním velkým světovým automobilkám, které vodíku dávají vale. Koncem minulého roku to byla Honda, nedávno také Volkswagen, resp. jeho Porsche.

Mezi automobilky, které nadále vodíku věří, patří Toyota, Hyundai a BMW. Jediná Toyota ale reálně vyrábí a prodává koncovým zákazníkům osobní vodíková auta v podobě modelu Toyota Mirai.

:-/

0 0
možnosti

Problém není ani tak z výrobou a distribucí energii ale především její spotřeba. Pokud snížíme spotřebu energii na polovic je problém vyřešen ale kde a na kom ji ušetřit? V zájmu státních nikdo nechce jako první zhoršovat státní ekonomiku. Musíme z ne spotřeby energii udělat ekonomickou výhodu a potom to půjde.

0 0
možnosti
VL

Problém vidím ve skladování a distribuci vodíku. Energeticky jeden kubík vodíku odpovídá zhruba 3 litrům benzinu. Čili vagonovou cisternou o 60 kubíkách převezete ekvivalent jednoho sudu benzinu. To moc efektivní distribuce není. Ano, vodík lze zkapalnět, ale zde je obrovský problém dopravy a skladování za teploty pod -200 stupnu. Nebo jej lze stlačit, používají se tlaky okolo 700 barů, ale výbuch takové tlakové lahve, to je jako malá puma.

Takže ano, vodík je prima, ale jak toto řešit, nemám tušení.

0 1
možnosti
FO

Vodík se "normálně" převáží klasickým trailerem, kde ale místo jedné nádoby, je zpravidla 6 meších nádob. Rozdíl hlavně je, že dusík, kyslík apod. se přečerpávají, ale vodík se jenom přepouští do vyrovnání tlaků, pokud nemáte stacionární booster, který je schopen tlak plynu pro jeho uložení zvýšit.

0 0
možnosti
Foto

Až na jeden detail. Pokud se kdekoliv elektřina nevrábí z JE nebo OZE je výroba vodíku z vody energeticko/ekonomický nesmysl. Z plynu nebo z uhlí to jde s mnohem větší ůčinností ... A proč pak nepálit rovnou uhlí nebo plyn ?

0 0
možnosti
VL

Výroba vodíku ze zemního plynu je jistě ekonomičtéjší, ale zbývá vám uhlík jako odpad. Co s ním?

0 0
možnosti
  • Počet článků 1318
  • Celková karma 33,00
  • Průměrná čtenost 2999x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.