Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Elektromobilia-jo,je to hezké.Jen pro představu,v ČR si koupí elektromobil cca 20% lidí,většina bude asi nabíjet cca od 15 do06 hodin,na ten příkon by nestačil ani nový Temelín. Pamatuji vypínání proudu a regulaci dodávek elektřiny Aby stát vykompenzoval spotřební daň na benzin,zdaní elektřinu pro auta a nebo radši všechnu,to opravdu nebude pro normální lidi.

0 0
možnosti
DT

Dopadne to jako se vším. Budou se dělat hybridy. Na elektřinu bude jezdit hybrid jen výjimečně, když se to nebude dát udělat jinak.

1 0
možnosti
JP

Jsem ohromen? Není to o tom, co píšete - a ještě jaksi podsekáváte cenu nafty. Řeší to hlavně problém velkoměst, kde se při současném provozu už nedá dýchat.

0 0
možnosti
Foto

Jak dlouho ta baterie vydrží? U golfového vozíku ji mám na 5 let.

0 0
možnosti
Foto

Škodovka na svých stránkách o Eniaq píše, že očekává za 8 let pokles kapacity o max. 30%. Ale těžko soudit. Asi by se vidělo podle toho, na kolik let se odváží dát na tu baterii záruku

0 0
možnosti
DR

Tentokrát se dá z Vašim blogem (protože naštěstí není politický) naprosto souhlasit. Elektroautomobily jsou opravdu naprosto slepá ulička. Karma. R^

1 0
možnosti
Foto

Tak tak, pro slepého jsou všechny uličky slepé. ;-D

1 2
možnosti
Foto

Auta na baterky budou u nás mít jednu velkou výhodu, Tomáši.

Když vám odejde baterka, zajedete na Cínovec, nakopete lithium, nacpete ho do nějaké vhodné pixly, nabijete a jezdíte dál.;-)

2 0
možnosti
TD

A teď ten Váš příklad s "dlouhou cestou" v poněkud civilizovanější podobě. Protože chci mít na svých dlouhých cestách pohodlí, tak si nekoupím Eniaqa s nejkratším dojezdem, ale Teslu Model 3 LR s dojezdem 580 km (za 1,5 mega).

Dojedu do cíle té Vaší 480km cesty bez nabíjení a s rezervou dojezdu 100 km. Pěkně tvrdě bez přestávky, naskýtá se tedy možná otázka, kdo že je tady vlastně masochista, ale proti gustu... V optimálním případě dojedu do hotelu nebo penzionu s Tesla destination charging, zaparkuju před hotelem, píchnu auto na nabíječku a když se mi tam nebude líbit, tak můžu klidně zítra jet zase celou cestu (bez přestávky) zpátky. Tam píchnu auto na kabel a zítra zase můžu vyrazit s plnou, zatímco vy s Vaším dieselem budete chca nechca po 960 km muset zajíždět na benzínku - a to při každé takové cestě, dennodenně, až do smrti smrťoucí.

Když nemám 1,5 mega na Teslu, tak si holt při své (poněkud zvláštní) potřebě jezdit autem dlouhé trasy na jeden zátah nebudu kupovat elektromobil. Easy. Za dva roky už zase budou dojezdy o něco lepší (viz dnešní Tesla Model S).

3 1
možnosti
Foto

Poněkud zvláštní potřeba jezdit dlouhé trasy na jeden zátah? Žádná potřeba, ale tankování paliva vás zdrží asi tak 5 minut, kdežto nabíjení EV je časově poněkud jiná liga.

1 0
možnosti
TD

1. Na nabíjení elektromobilu nemusíte hned kupovat rodinný dům. Každá novostavba bytového domu dnes musí mít podzemní garáže. Takových bytů se každý rok staví několik desítek tisíc.

2. Neexistuje jediný důvod, proč byste musel "dnes a denně, pokaždé" připojovat vůz na nabíječku. Jestliže má vůz dojezd 350 km a já denně jezdím svých 50 km, tak můžu nabíjet klidně jen jednou o víkendu.

3. Ten "příklad ze života" s nabíjením na blíže nespecifikované "dlouhé cestě" - hádám, že opět jedeme do destinace všech elektrobijců Chorvatska? Protože pokud jsem vyjel s plnou baterií (před dlouhou cestou samozřejmost), k nabíječce jsem dojel řekněme s rezervou 70 km, tak jsem už ujel 270 km a na dalších 210 km si dobiju (abych měl v dojezdu opět 70 km rezervu) - tedy jedu vzdálenost 480 km kam?

4. Za 259 Kč na té nabíječce můžete nabíjet AC (pomalu). Když chcete "rychlé" DC nabíjení, tak to je podle fotky za 333 Kč. A není pravda, že by v ČR byly jen dvě 150 kW nabíječky, je jich určitě víc (jen fdrive jich ukazuje 13), ale souhlasím, že EV infrastruktura je v ČR ve srování se západem zaostalá.

5. Ten výpočet je... No, řekněme přání otcem myšlenky? Zkusím použít analogii - přijedu s dieselem k dálniční tankovací stanici Benzina a natankuju jejich Verva Diesel za 33,90 Kč/l. Hmm, co jsem to za hlupáka? Vždyť kdybych měl auto na benzín, tak můžu u TankOno čerpat N95 za 25,90 Kč/l, tedy o celých 8 Kč/l levněji. To mi nižší spotřeba nikdy nedožene a já prodělám. Nevím nevím, něco mi tu nevychází, myslím že diesel si může koupit jedině masochista.

1 0
možnosti
LU

"Smíříte se s tím, že pokaždé, když přijedete domů, tak nevystoupíte z auta a nepůjdete do pelíšku, ale nejdřív hezky vytáhnete v garáži šňůru a auto připojíte."

"Protože na ulici před panelákem elektromobil opravdu nedobijete."

Elektromobil, nie je pre každého, pre mňa vyhovuje, denne najazdím cca 50km, takže nemusím riešiť vždy po príjazde domov nabíjanie. Osobne nepoznám ľudí čo každý deň najazdia viac ako 300km a bývajú v paneláku.

1 0
možnosti
Foto

Pokud žabičkáři mluví o uhlíkové stopě, tak tu daleko víc zanechá elektruauto.

0 0
možnosti
JB

Právě, že nechápou, že nejekologičtější je automobil, který se nevyrobí.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1313
  • Celková karma 33,76
  • Průměrná čtenost 2995x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.