Děkujeme za pochopení.
A44l47e84š 44O78p12l45e32t74a15l
Dobre napady tram i metro B. Ale lobby taxikaru to jeste tak 20 let nedovoli, stejne jakp lobby smenarniku euro...
F45r72a68n47t64i51š23e24k 38F24l77i92n50t51a
Autor i všichni zde diskutující zcela ignorují fakt, že zmodernizovaná trať bude obsluhovat nejen letiště, ale i kladensko, ze kterého denně dojíždí za prací do Prahy několik tisích lidí, a pro které bude zmodernizovaná trať znamenat výrazné zkrácení a zkvalitnění dopravy. V okolí tratě se počítá i s výstavbou parkovišť P+R, která vlak rovněž obslouží. Na modernizované trati nebude problém jezdit ve špičkách v intervalu okolo 5 minut, což spolu s možností spojení jednotek dává přepravní kapacitu, které nemůže jiný druh dopravy konkurovat. Navíc železniční trať umožní i zajíždění dálkových vlaků přímo na letiště. A v budoucnosti se počítá i s vybudováním podzemní stanice pod železniční stanicí Praha hlavní nádraží. Je třeba si také uvědomit, že v případě využití tramvaje nebo metra by docházelo k míchání rezidentů s turisty, je tedy iluzorní počítat u tramvaje s celou přepravní kapacitou uváděnou autorem jen pro potřeby letiště. Kromě uvedeného je třeba si také uvědomit, že spojení na letiště nebude fungovat pouze pro Pražany, ale pro cestující přijíždějící na letiště z celého regionu.
M23i22c55h60a73l 49Z42á55k89o18u44c95k82ý
A proto skončí na Masaryčce.
P89a78v97e46l 51K97u11c69h66t86a
Ideální by bylo mít tam metro i vlak, něco jako Barajas v Madridu. Každá varianta má své přednosti. Praha i letiště jsou však malé na takový luxus. I Schiphol má pouze vlak. Jako hrozný hendikep vidím zajíždění vlaku na Masaryčku bez možnosti přímého zajíždění na Hlavák.
M47i62c81h67a13l 61P74t29á50č95e43k
Pane Flaško, gratuluju, je to prakticky do písmene i můj názor. Pochopitelně v pořadí bych preferoval metro.
V31l65a56d84i58m35i71r 88H82o59l12y
Také jsem nepochopil, proč se místo na letiště stavělo metro do Motola, nebo proč aspoň nebyla na Veleslavíně vybudována odbočka pro případné prodloužení.
Tenkrát se argumentovalo nutností urychleně stavět trasu D a až po ní měla přijít na řadu dostavba trasy A na letiště, to znamená, že metro na letiště bylo odsunuto naneurčito.
Spíš by mě zajímalo, pokud by se metro na letiště postavilo, jak by se vyřešila provozní doba, tedy uzavření metra od 12 do 5 hodin?
Protože spousta cestujících odlétá z Ruzyně brzy ráno.
J68a67n 33J45í40c76h36a
Jako turistovi se mi vážně nechce hrcat nějakou tramvaji,která bude každých 500m stavět. Vlak je je ideální,po cestě pár zastávek,kde se dá presednout i na tu vaši tramvaj,případně na metro...
J94i49ř80í 56J34i18r96o91u80d39e93k
Jako turista si můžete objednat taxi, potažmo si zabukovat místo na parkovišti pro své auto, třeba i na týden, či i déle. Odtamtud vás místní přeprava mikrobusem zaveze až před dveře terminálu. Tyto možnosti Vám nabídne každá (tedy snad) cest. kancelář
M24i87c92h98a49l 67Z22á50k61o92u71c39k79ý
Ach jo. Autor nechápe...Tramvaj, metro jsou "levné" varianty. Kdežto zakopaný vlak, to je něco jiného. Tam se dá ulít...Už jen, jaké má metro možnosti stoupání, poloměry. Ale řekli jsme si ne, na tom se "nevydělá". Navíc, končit vlak na Masaryčce = tzn, pokud má letiště sloužit jako terminál pro široké okolí, je nutné napojení na vlaky, které jedou do větších měst, ne do Měšic. Takže s kuframa pěkně přes Sherwood (ale ten vyhezkáme také, za 3 miliardy a neřešíme magistrálu). Tzn, i pokud bych byl maximalista chtěl to nejlepší, budu volit vlak na Hlavák (btw, pokud to má financovat EU, je to nutná podmínka). Pokud bych měl být praktik, tak metro (A rozbočit na Veleslavíně - ideální nebo od Motola). A pak sekundárně tramvaj na šestku a dál, tam udělat parkovací dům pořádný. A Kladno? Dvoukolejná trať s přestupem na metro a dál optimalizovaná jednokolejná trať jako doposud. A hlavně dobudovat okruh...
S82t37a44n93i24s44l67a30v 96J92e55l56e61n
Tramvaj má teď konečnou zhruba 1 km od Šestky, jestli máte na mysli ten obchoďák u letiště.
P73e41t47r 86P65a54v42l93í68č70e19k
Dobrý rozbor. Žil jsem v Praze 24 let, a to většinou na Praze 6, takže geograficky to docela znám také. A přímo pod okny veleslavínské teplárny tenkrát připravovali dvojzkolejnění tratě pro budoucí rychlodráhu. To bylo kolem roku 1995 . . .
J68i28ř64í 32J88i25r42o32u20d10e73k
Dilema propojení letiště z centrem je záležitost více generací. Od úvah prodloužení tramvaje z Velaslavína, po ,,staré" letiště, možnost trolejbus. dopravy, a pak autobusy, vlak, atd. Nikdo nepředpokládal takový nárůst letec. přepravy, jaká proběhla během pár desetiletí. Toto ,,dilema" SE TÁHNE DO DNEŠKA OD ŠEDESÁTÝCH LET, kdy na tehdy již novém letišti měla zájem o zázemí i tehdejší PANAM. Vše však tehdy ,,zazdil" srpen 1968
T96o73m13á76š 46S70y73r26o94v46ý
To, že na letiště nevede metro, dodnes nechápu. Možná mě budete mít za blázna, ale když už se uvažovalo o prodloužení linky A, tak se měla z Dejvické protáhnout do Suchdola (kam každý den jezdí stovky, ne-li tisíce studentů na ČZU (a ten provoz autobusů je šílený) a odtamtud se to mělo stočit na letiště. To, že se z Dejvické prodloužila trasa na Petřiny atd., tak to je sice pro ty lidi, co tam bydlí, fajn, ale mohli klidně jezdit, stejně jako předtím, tramvají.
S52t86a93n80i13s73l36a27v 95J85e24l65e35n
Na Suchdol je už roky naplánována tramvaj.
- Počet článků 1316
- Celková karma 32,99
- Průměrná čtenost 2988x