TS

To, že na letiště nevede metro, dodnes nechápu. Možná mě budete mít za blázna, ale když už se uvažovalo o prodloužení linky A, tak se měla z Dejvické protáhnout do Suchdola (kam každý den jezdí stovky, ne-li tisíce studentů na ČZU (a ten provoz autobusů je šílený) a odtamtud se to mělo stočit na letiště. To, že se z Dejvické prodloužila trasa na Petřiny atd., tak to je sice pro ty lidi, co tam bydlí, fajn, ale mohli klidně jezdit, stejně jako předtím, tramvají.

Foto

Na Suchdol je už roky naplánována tramvaj.

Foto

Dobrý rozbor. Žil jsem v Praze 24 let, a to většinou na Praze 6, takže geograficky to docela znám také. A přímo pod okny veleslavínské teplárny tenkrát připravovali dvojzkolejnění tratě pro budoucí rychlodráhu. To bylo kolem roku 1995 . . .

Foto

Dilema propojení letiště z centrem je záležitost více generací. Od úvah prodloužení tramvaje z Velaslavína, po ,,staré" letiště, možnost trolejbus. dopravy, a pak autobusy, vlak, atd. Nikdo nepředpokládal takový nárůst letec. přepravy, jaká proběhla během pár desetiletí. Toto ,,dilema" SE TÁHNE DO DNEŠKA OD ŠEDESÁTÝCH LET, kdy na tehdy již novém letišti měla zájem o zázemí i tehdejší PANAM. Vše však tehdy ,,zazdil" srpen 1968

FF

Autor i všichni zde diskutující zcela ignorují fakt, že zmodernizovaná trať bude obsluhovat nejen letiště, ale i kladensko, ze kterého denně dojíždí za prací do Prahy několik tisích lidí, a pro které bude zmodernizovaná trať znamenat výrazné zkrácení a zkvalitnění dopravy. V okolí tratě se počítá i s výstavbou parkovišť P+R, která vlak rovněž obslouží. Na modernizované trati nebude problém jezdit ve špičkách v intervalu okolo 5 minut, což spolu s možností spojení jednotek dává přepravní kapacitu, které nemůže jiný druh dopravy konkurovat. Navíc železniční trať umožní i zajíždění dálkových vlaků přímo na letiště. A v budoucnosti se počítá i s vybudováním podzemní stanice pod železniční stanicí Praha hlavní nádraží. Je třeba si také uvědomit, že v případě využití tramvaje nebo metra by docházelo k míchání rezidentů s turisty, je tedy iluzorní počítat u tramvaje s celou přepravní kapacitou uváděnou autorem jen pro potřeby letiště. Kromě uvedeného je třeba si také uvědomit, že spojení na letiště nebude fungovat pouze pro Pražany, ale pro cestující přijíždějící na letiště z celého regionu.

PK

Ideální by bylo mít tam metro i vlak, něco jako Barajas v Madridu. Každá varianta má své přednosti. Praha i letiště jsou však malé na takový luxus. I Schiphol má pouze vlak. Jako hrozný hendikep vidím zajíždění vlaku na Masaryčku bez možnosti přímého zajíždění na Hlavák.

Foto

Pane Flaško, gratuluju, je to prakticky do písmene i můj názor. Pochopitelně v pořadí bych preferoval metro.

VH

Také jsem nepochopil, proč se místo na letiště stavělo metro do Motola, nebo proč aspoň nebyla na Veleslavíně vybudována odbočka pro případné prodloužení.

Tenkrát se argumentovalo nutností urychleně stavět trasu D a až po ní měla přijít na řadu dostavba trasy A na letiště, to znamená, že metro na letiště bylo odsunuto naneurčito.

Spíš by mě zajímalo, pokud by se metro na letiště postavilo, jak by se vyřešila provozní doba, tedy uzavření metra od 12 do 5 hodin?

Protože spousta cestujících odlétá z Ruzyně brzy ráno.

  • Počet článků 1310
  • Celková karma 33,72
  • Průměrná čtenost 3002x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.