Děkujeme za pochopení.
A64l52e72š 15O54p73l11e96t57a78l
Dobre napady tram i metro B. Ale lobby taxikaru to jeste tak 20 let nedovoli, stejne jakp lobby smenarniku euro...
F13r10a64n95t91i51š40e65k 15F97l23i30n87t95a
Autor i všichni zde diskutující zcela ignorují fakt, že zmodernizovaná trať bude obsluhovat nejen letiště, ale i kladensko, ze kterého denně dojíždí za prací do Prahy několik tisích lidí, a pro které bude zmodernizovaná trať znamenat výrazné zkrácení a zkvalitnění dopravy. V okolí tratě se počítá i s výstavbou parkovišť P+R, která vlak rovněž obslouží. Na modernizované trati nebude problém jezdit ve špičkách v intervalu okolo 5 minut, což spolu s možností spojení jednotek dává přepravní kapacitu, které nemůže jiný druh dopravy konkurovat. Navíc železniční trať umožní i zajíždění dálkových vlaků přímo na letiště. A v budoucnosti se počítá i s vybudováním podzemní stanice pod železniční stanicí Praha hlavní nádraží. Je třeba si také uvědomit, že v případě využití tramvaje nebo metra by docházelo k míchání rezidentů s turisty, je tedy iluzorní počítat u tramvaje s celou přepravní kapacitou uváděnou autorem jen pro potřeby letiště. Kromě uvedeného je třeba si také uvědomit, že spojení na letiště nebude fungovat pouze pro Pražany, ale pro cestující přijíždějící na letiště z celého regionu.
M89i20c10h84a63l 57Z56á98k30o78u78c67k43ý
A proto skončí na Masaryčce.
P20a21v34e69l 91K32u21c24h26t59a
Ideální by bylo mít tam metro i vlak, něco jako Barajas v Madridu. Každá varianta má své přednosti. Praha i letiště jsou však malé na takový luxus. I Schiphol má pouze vlak. Jako hrozný hendikep vidím zajíždění vlaku na Masaryčku bez možnosti přímého zajíždění na Hlavák.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/032023/04032023BBCD1F87472CE2B4EE0A26A402208901.jpg)
M18i30c21h38a44l 64P75t24á43č72e26k
Pane Flaško, gratuluju, je to prakticky do písmene i můj názor. Pochopitelně v pořadí bych preferoval metro.
V98l32a14d79i84m27i33r 17H61o36l11y
Také jsem nepochopil, proč se místo na letiště stavělo metro do Motola, nebo proč aspoň nebyla na Veleslavíně vybudována odbočka pro případné prodloužení.
Tenkrát se argumentovalo nutností urychleně stavět trasu D a až po ní měla přijít na řadu dostavba trasy A na letiště, to znamená, že metro na letiště bylo odsunuto naneurčito.
Spíš by mě zajímalo, pokud by se metro na letiště postavilo, jak by se vyřešila provozní doba, tedy uzavření metra od 12 do 5 hodin?
Protože spousta cestujících odlétá z Ruzyně brzy ráno.
J30a13n 19J63í36c97h86a
Jako turistovi se mi vážně nechce hrcat nějakou tramvaji,která bude každých 500m stavět. Vlak je je ideální,po cestě pár zastávek,kde se dá presednout i na tu vaši tramvaj,případně na metro...
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/042019/110420192418F6D811C7AED2D8FD182B2250DF35.jpg)
J88i69ř47í 97J48i78r18o49u43d13e66k
Jako turista si můžete objednat taxi, potažmo si zabukovat místo na parkovišti pro své auto, třeba i na týden, či i déle. Odtamtud vás místní přeprava mikrobusem zaveze až před dveře terminálu. Tyto možnosti Vám nabídne každá (tedy snad) cest. kancelář
M93i40c60h76a21l 12Z65á22k46o92u90c18k97ý
Ach jo. Autor nechápe...Tramvaj, metro jsou "levné" varianty. Kdežto zakopaný vlak, to je něco jiného. Tam se dá ulít...Už jen, jaké má metro možnosti stoupání, poloměry. Ale řekli jsme si ne, na tom se "nevydělá". Navíc, končit vlak na Masaryčce = tzn, pokud má letiště sloužit jako terminál pro široké okolí, je nutné napojení na vlaky, které jedou do větších měst, ne do Měšic. Takže s kuframa pěkně přes Sherwood (ale ten vyhezkáme také, za 3 miliardy a neřešíme magistrálu). Tzn, i pokud bych byl maximalista chtěl to nejlepší, budu volit vlak na Hlavák (btw, pokud to má financovat EU, je to nutná podmínka). Pokud bych měl být praktik, tak metro (A rozbočit na Veleslavíně - ideální nebo od Motola). A pak sekundárně tramvaj na šestku a dál, tam udělat parkovací dům pořádný. A Kladno? Dvoukolejná trať s přestupem na metro a dál optimalizovaná jednokolejná trať jako doposud. A hlavně dobudovat okruh...
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092023/14092023E93A699B2AC5136119EFE87B853F6377.jpg)
S80t28a90n34i35s11l49a26v 55J82e56l94e11n
Tramvaj má teď konečnou zhruba 1 km od Šestky, jestli máte na mysli ten obchoďák u letiště.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/062017/0406201760EC92AC6F6BAE9632AC8F8B19927583.jpg)
P82e35t70r 45P82a29v50l97í42č70e68k
Dobrý rozbor. Žil jsem v Praze 24 let, a to většinou na Praze 6, takže geograficky to docela znám také. A přímo pod okny veleslavínské teplárny tenkrát připravovali dvojzkolejnění tratě pro budoucí rychlodráhu. To bylo kolem roku 1995 . . .
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/042019/110420192418F6D811C7AED2D8FD182B2250DF35.jpg)
J36i96ř61í 69J84i49r95o77u39d10e66k
Dilema propojení letiště z centrem je záležitost více generací. Od úvah prodloužení tramvaje z Velaslavína, po ,,staré" letiště, možnost trolejbus. dopravy, a pak autobusy, vlak, atd. Nikdo nepředpokládal takový nárůst letec. přepravy, jaká proběhla během pár desetiletí. Toto ,,dilema" SE TÁHNE DO DNEŠKA OD ŠEDESÁTÝCH LET, kdy na tehdy již novém letišti měla zájem o zázemí i tehdejší PANAM. Vše však tehdy ,,zazdil" srpen 1968
T59o27m25á18š 12S26y46r48o57v14ý
To, že na letiště nevede metro, dodnes nechápu. Možná mě budete mít za blázna, ale když už se uvažovalo o prodloužení linky A, tak se měla z Dejvické protáhnout do Suchdola (kam každý den jezdí stovky, ne-li tisíce studentů na ČZU (a ten provoz autobusů je šílený) a odtamtud se to mělo stočit na letiště. To, že se z Dejvické prodloužila trasa na Petřiny atd., tak to je sice pro ty lidi, co tam bydlí, fajn, ale mohli klidně jezdit, stejně jako předtím, tramvají.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092023/14092023E93A699B2AC5136119EFE87B853F6377.jpg)
S81t20a28n40i50s11l19a71v 66J98e48l57e31n
Na Suchdol je už roky naplánována tramvaj.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/062022/21062022C47A1C0657FBB583DD64DB569609C576.jpg)
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/042019/110420192418F6D811C7AED2D8FD182B2250DF35.jpg)
- Počet článků 1332
- Celková karma 31,12
- Průměrná čtenost 2997x