Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A75l90e10š 36O61p14l70e65t48a26l
Dobre napady tram i metro B. Ale lobby taxikaru to jeste tak 20 let nedovoli, stejne jakp lobby smenarniku euro...
F25r91a46n67t97i20š83e37k 61F79l90i72n86t24a
Autor i všichni zde diskutující zcela ignorují fakt, že zmodernizovaná trať bude obsluhovat nejen letiště, ale i kladensko, ze kterého denně dojíždí za prací do Prahy několik tisích lidí, a pro které bude zmodernizovaná trať znamenat výrazné zkrácení a zkvalitnění dopravy. V okolí tratě se počítá i s výstavbou parkovišť P+R, která vlak rovněž obslouží. Na modernizované trati nebude problém jezdit ve špičkách v intervalu okolo 5 minut, což spolu s možností spojení jednotek dává přepravní kapacitu, které nemůže jiný druh dopravy konkurovat. Navíc železniční trať umožní i zajíždění dálkových vlaků přímo na letiště. A v budoucnosti se počítá i s vybudováním podzemní stanice pod železniční stanicí Praha hlavní nádraží. Je třeba si také uvědomit, že v případě využití tramvaje nebo metra by docházelo k míchání rezidentů s turisty, je tedy iluzorní počítat u tramvaje s celou přepravní kapacitou uváděnou autorem jen pro potřeby letiště. Kromě uvedeného je třeba si také uvědomit, že spojení na letiště nebude fungovat pouze pro Pražany, ale pro cestující přijíždějící na letiště z celého regionu.
M87i98c24h88a93l 89Z15á20k32o49u31c56k80ý
A proto skončí na Masaryčce.
P24a30v74e30l 40K37u93c59h18t69a
Ideální by bylo mít tam metro i vlak, něco jako Barajas v Madridu. Každá varianta má své přednosti. Praha i letiště jsou však malé na takový luxus. I Schiphol má pouze vlak. Jako hrozný hendikep vidím zajíždění vlaku na Masaryčku bez možnosti přímého zajíždění na Hlavák.

M65i35c43h43a48l 38P30t44á88č27e55k
Pane Flaško, gratuluju, je to prakticky do písmene i můj názor. Pochopitelně v pořadí bych preferoval metro.
V77l48a12d60i35m17i26r 14H68o95l45y
Také jsem nepochopil, proč se místo na letiště stavělo metro do Motola, nebo proč aspoň nebyla na Veleslavíně vybudována odbočka pro případné prodloužení.
Tenkrát se argumentovalo nutností urychleně stavět trasu D a až po ní měla přijít na řadu dostavba trasy A na letiště, to znamená, že metro na letiště bylo odsunuto naneurčito.
Spíš by mě zajímalo, pokud by se metro na letiště postavilo, jak by se vyřešila provozní doba, tedy uzavření metra od 12 do 5 hodin?
Protože spousta cestujících odlétá z Ruzyně brzy ráno.
J51a39n 68J16í86c58h59a
Jako turistovi se mi vážně nechce hrcat nějakou tramvaji,která bude každých 500m stavět. Vlak je je ideální,po cestě pár zastávek,kde se dá presednout i na tu vaši tramvaj,případně na metro...

J44i91ř64í 79J39i57r62o59u56d65e81k
Jako turista si můžete objednat taxi, potažmo si zabukovat místo na parkovišti pro své auto, třeba i na týden, či i déle. Odtamtud vás místní přeprava mikrobusem zaveze až před dveře terminálu. Tyto možnosti Vám nabídne každá (tedy snad) cest. kancelář
M11i14c42h38a34l 46Z80á71k68o15u30c77k55ý
Ach jo. Autor nechápe...Tramvaj, metro jsou "levné" varianty. Kdežto zakopaný vlak, to je něco jiného. Tam se dá ulít...Už jen, jaké má metro možnosti stoupání, poloměry. Ale řekli jsme si ne, na tom se "nevydělá". Navíc, končit vlak na Masaryčce = tzn, pokud má letiště sloužit jako terminál pro široké okolí, je nutné napojení na vlaky, které jedou do větších měst, ne do Měšic. Takže s kuframa pěkně přes Sherwood (ale ten vyhezkáme také, za 3 miliardy a neřešíme magistrálu). Tzn, i pokud bych byl maximalista chtěl to nejlepší, budu volit vlak na Hlavák (btw, pokud to má financovat EU, je to nutná podmínka). Pokud bych měl být praktik, tak metro (A rozbočit na Veleslavíně - ideální nebo od Motola). A pak sekundárně tramvaj na šestku a dál, tam udělat parkovací dům pořádný. A Kladno? Dvoukolejná trať s přestupem na metro a dál optimalizovaná jednokolejná trať jako doposud. A hlavně dobudovat okruh...

S48t72a29n82i14s73l42a50v 71J84e53l34e90n
Tramvaj má teď konečnou zhruba 1 km od Šestky, jestli máte na mysli ten obchoďák u letiště.

P97e19t53r 97P74a60v59l31í66č90e13k
Dobrý rozbor. Žil jsem v Praze 24 let, a to většinou na Praze 6, takže geograficky to docela znám také. A přímo pod okny veleslavínské teplárny tenkrát připravovali dvojzkolejnění tratě pro budoucí rychlodráhu. To bylo kolem roku 1995 . . .

J22i14ř32í 34J24i88r54o24u24d18e40k
Dilema propojení letiště z centrem je záležitost více generací. Od úvah prodloužení tramvaje z Velaslavína, po ,,staré" letiště, možnost trolejbus. dopravy, a pak autobusy, vlak, atd. Nikdo nepředpokládal takový nárůst letec. přepravy, jaká proběhla během pár desetiletí. Toto ,,dilema" SE TÁHNE DO DNEŠKA OD ŠEDESÁTÝCH LET, kdy na tehdy již novém letišti měla zájem o zázemí i tehdejší PANAM. Vše však tehdy ,,zazdil" srpen 1968
T65o38m78á55š 81S33y40r39o29v88ý
To, že na letiště nevede metro, dodnes nechápu. Možná mě budete mít za blázna, ale když už se uvažovalo o prodloužení linky A, tak se měla z Dejvické protáhnout do Suchdola (kam každý den jezdí stovky, ne-li tisíce studentů na ČZU (a ten provoz autobusů je šílený) a odtamtud se to mělo stočit na letiště. To, že se z Dejvické prodloužila trasa na Petřiny atd., tak to je sice pro ty lidi, co tam bydlí, fajn, ale mohli klidně jezdit, stejně jako předtím, tramvají.

S14t43a47n71i28s70l39a68v 27J33e80l81e26n
Na Suchdol je už roky naplánována tramvaj.


- Počet článků 1405
- Celková karma 26,18
- Průměrná čtenost 2926x