Děkujeme za pochopení.
A59l17e17š 88O13p27l58e57t67a85l
Dobre napady tram i metro B. Ale lobby taxikaru to jeste tak 20 let nedovoli, stejne jakp lobby smenarniku euro...
F93r54a88n84t33i97š87e77k 55F14l17i54n98t12a
Autor i všichni zde diskutující zcela ignorují fakt, že zmodernizovaná trať bude obsluhovat nejen letiště, ale i kladensko, ze kterého denně dojíždí za prací do Prahy několik tisích lidí, a pro které bude zmodernizovaná trať znamenat výrazné zkrácení a zkvalitnění dopravy. V okolí tratě se počítá i s výstavbou parkovišť P+R, která vlak rovněž obslouží. Na modernizované trati nebude problém jezdit ve špičkách v intervalu okolo 5 minut, což spolu s možností spojení jednotek dává přepravní kapacitu, které nemůže jiný druh dopravy konkurovat. Navíc železniční trať umožní i zajíždění dálkových vlaků přímo na letiště. A v budoucnosti se počítá i s vybudováním podzemní stanice pod železniční stanicí Praha hlavní nádraží. Je třeba si také uvědomit, že v případě využití tramvaje nebo metra by docházelo k míchání rezidentů s turisty, je tedy iluzorní počítat u tramvaje s celou přepravní kapacitou uváděnou autorem jen pro potřeby letiště. Kromě uvedeného je třeba si také uvědomit, že spojení na letiště nebude fungovat pouze pro Pražany, ale pro cestující přijíždějící na letiště z celého regionu.
M27i78c63h57a89l 26Z68á61k45o21u42c87k48ý
A proto skončí na Masaryčce.
P60a49v87e18l 27K94u30c45h62t75a
Ideální by bylo mít tam metro i vlak, něco jako Barajas v Madridu. Každá varianta má své přednosti. Praha i letiště jsou však malé na takový luxus. I Schiphol má pouze vlak. Jako hrozný hendikep vidím zajíždění vlaku na Masaryčku bez možnosti přímého zajíždění na Hlavák.
M55i17c44h10a83l 56P51t51á61č18e86k
Pane Flaško, gratuluju, je to prakticky do písmene i můj názor. Pochopitelně v pořadí bych preferoval metro.
V84l47a94d98i77m68i24r 42H19o77l51y
Také jsem nepochopil, proč se místo na letiště stavělo metro do Motola, nebo proč aspoň nebyla na Veleslavíně vybudována odbočka pro případné prodloužení.
Tenkrát se argumentovalo nutností urychleně stavět trasu D a až po ní měla přijít na řadu dostavba trasy A na letiště, to znamená, že metro na letiště bylo odsunuto naneurčito.
Spíš by mě zajímalo, pokud by se metro na letiště postavilo, jak by se vyřešila provozní doba, tedy uzavření metra od 12 do 5 hodin?
Protože spousta cestujících odlétá z Ruzyně brzy ráno.
J44a58n 37J37í67c94h89a
Jako turistovi se mi vážně nechce hrcat nějakou tramvaji,která bude každých 500m stavět. Vlak je je ideální,po cestě pár zastávek,kde se dá presednout i na tu vaši tramvaj,případně na metro...
J59i77ř65í 63J12i18r50o54u25d83e14k
Jako turista si můžete objednat taxi, potažmo si zabukovat místo na parkovišti pro své auto, třeba i na týden, či i déle. Odtamtud vás místní přeprava mikrobusem zaveze až před dveře terminálu. Tyto možnosti Vám nabídne každá (tedy snad) cest. kancelář
M93i68c80h79a60l 74Z11á92k18o49u36c16k13ý
Ach jo. Autor nechápe...Tramvaj, metro jsou "levné" varianty. Kdežto zakopaný vlak, to je něco jiného. Tam se dá ulít...Už jen, jaké má metro možnosti stoupání, poloměry. Ale řekli jsme si ne, na tom se "nevydělá". Navíc, končit vlak na Masaryčce = tzn, pokud má letiště sloužit jako terminál pro široké okolí, je nutné napojení na vlaky, které jedou do větších měst, ne do Měšic. Takže s kuframa pěkně přes Sherwood (ale ten vyhezkáme také, za 3 miliardy a neřešíme magistrálu). Tzn, i pokud bych byl maximalista chtěl to nejlepší, budu volit vlak na Hlavák (btw, pokud to má financovat EU, je to nutná podmínka). Pokud bych měl být praktik, tak metro (A rozbočit na Veleslavíně - ideální nebo od Motola). A pak sekundárně tramvaj na šestku a dál, tam udělat parkovací dům pořádný. A Kladno? Dvoukolejná trať s přestupem na metro a dál optimalizovaná jednokolejná trať jako doposud. A hlavně dobudovat okruh...
S53t97a13n72i84s72l55a88v 55J61e12l39e31n
Tramvaj má teď konečnou zhruba 1 km od Šestky, jestli máte na mysli ten obchoďák u letiště.
P30e44t85r 58P32a52v39l37í25č18e70k
Dobrý rozbor. Žil jsem v Praze 24 let, a to většinou na Praze 6, takže geograficky to docela znám také. A přímo pod okny veleslavínské teplárny tenkrát připravovali dvojzkolejnění tratě pro budoucí rychlodráhu. To bylo kolem roku 1995 . . .
J61i36ř74í 86J49i32r71o61u20d14e15k
Dilema propojení letiště z centrem je záležitost více generací. Od úvah prodloužení tramvaje z Velaslavína, po ,,staré" letiště, možnost trolejbus. dopravy, a pak autobusy, vlak, atd. Nikdo nepředpokládal takový nárůst letec. přepravy, jaká proběhla během pár desetiletí. Toto ,,dilema" SE TÁHNE DO DNEŠKA OD ŠEDESÁTÝCH LET, kdy na tehdy již novém letišti měla zájem o zázemí i tehdejší PANAM. Vše však tehdy ,,zazdil" srpen 1968
T76o68m52á37š 25S48y17r77o50v39ý
To, že na letiště nevede metro, dodnes nechápu. Možná mě budete mít za blázna, ale když už se uvažovalo o prodloužení linky A, tak se měla z Dejvické protáhnout do Suchdola (kam každý den jezdí stovky, ne-li tisíce studentů na ČZU (a ten provoz autobusů je šílený) a odtamtud se to mělo stočit na letiště. To, že se z Dejvické prodloužila trasa na Petřiny atd., tak to je sice pro ty lidi, co tam bydlí, fajn, ale mohli klidně jezdit, stejně jako předtím, tramvají.
S53t65a16n58i26s82l76a74v 38J88e41l18e86n
Na Suchdol je už roky naplánována tramvaj.
- Počet článků 1313
- Celková karma 33,79
- Průměrná čtenost 2995x