Děkujeme za pochopení.
D13a15n91i62e17l 69M62a12g33n49u53s
V září jsem jel v Bělorusku vlakem z Minsku do Homelu. Je to asi 360 km, vlak na té cestě stavěl tuším v pěti nebo šesti stanicích, a doba jízdy byla 2 h 58 min. Mimochodem odjelo to na minutu přesně a přijelo to taky na minutu přesně. Cestovní rychlost to mělo 130 km/h a lístek pro čtyři osoby do první třídy vyšel v přepočtu na 800 Kč. Měli jsme i Wi-Fi a bar s jídlem a pitím. O vlaku jako takovém a jeho čistotě ani nemluvím. Nemluvím ani o tom, že jsem si tam za stovku koupil místní SIM s 35 GB dat.
A to bylo "zaostalé" Bělorusko.
P73e78t75r 75B20r97o11ž
Za 50 let, kdy by snad bylo reálné, aby něco z toho stálo, se bude cestovat spíš mezi dimenzemi, než po české rychlodráze.
J67a25n 59Z70i60e88g34l67e66r
Zasloužená karma. Akorát drobné upřesnění. je pravdou, že mezi Moskvou a Petrohradem se jezdí rychlostí až 250 kilometrů v hodině, ovšem jen v některých úsecích. Tato trať je téměř v celé délce přímá, takže na ni bylo možné zavést zmíněnou rychlost. Nicméně přes některé stanice je maximální povolená rychlost 100 km, a tudíž tato trať nemůže být považována za vysokorychlostní. V Rusku dosud nebyla postavena nová vysokorychlostní trať.
V89á20c28l29a68v 78Z65e21l76i90n39k39a
To ano, ale přesto se musí nechat, že polární expres Sapsan je pěkný kousek kolejové techniky. Uhánět si to 250 i ve sněhových bouřích a při mínus 50° nebo na kolik jej to zkoušeli, to už je slušné. Člověk si pak uvědomí, že naše slavné Elefanty vyřadilo trochu zvířeného sněhu.
P18a34v40e44l 65S42e65n82d89l41e12r
Martin Borovka EUROVIA CS, rozhovor na Ihned, 29.10.2019:
Já se tím tématem hrozně bavím. Vezměte si dálnici D8, která má "blbých" 125 kilometrů. Byla vytrasována v 80. letech, začali jsme stavět v roce 1988 a skončili v roce 2016. A u železničních tratí to stále není ani vytrasované. Bojím se, abych se toho vůbec dožil. A nikdo lidem nahlas neřekl ještě jednu zásadní věc: aby to mohlo fungovat jako vysokorychlostní trať, nemůže vlak stavět na každém rohu. On se totiž do plné rychlosti rozjíždí 60 kilometrů a stejných 60 kilometrů před zastávkou zase brzdí. U nás si všichni myslí, že vlak zastaví v Mělníce, potom někde v Litoměřicích, v Ústí a odtud pojede do Drážďan. Potom by to ale nebyl rychlovlak. Smysl má tedy jen trasa Praha−Mnichov, bez jediné zastávky, a Praha−Vídeň, maximálně se zastávkou v Brně. A dále Praha−Berlín. Až někdo těm krajům řekne, že přes ně povede takováto složitá infrastrukturální stavba a vlak tam nezastaví, jsem zvědav, jak se k tomu postaví. Bude to asi podobné jako u těch dálnic. Ale o těchto věcech politici mlčí.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122014/06122014B4E88BABC3FAE8EB398BA5E016E9412F.jpg)
T64o29m40á29š 26F42l54a13š37k49a
Tak tohle je zajímavé. Díval jsem se na to zrychlení - 60 km je přehnaných. ICE zrychlí na 300km/hod na 30km. Tedy při této rychlosti dávají smysl zastávky tak á 100 km. Což páteřní spojení Praha - Pardubice - Brno - Bratislava s odbočkou na Olomouc a Ostravu dává. Ale ten vlak určitě zrychlí na řekněme 200 km/hod podstatně dřív, třeba na 10 km a pak už potřebuje dalších 20 km aby to dotáhl na 300 km/hod (čísla odhaduji, ale tak to vyplývá z fyziky). Takže při zastávce po třeba 60km a při tom dosažení rychlosti třeba 220 km/hod to dle mě taky dává smysl.
P12a71v91e15l 29S83e94n22d63l98e29r
Už delší dobu se myslím, že lidé z Ministerstva dopravy a ŘSD si z daňových poplatníků dělají velkou prcku....
Zatím se od nikoho nedozvěděl co s tím stavem budeme dělat.
J76a58r17d62a 10S38o59k48o78l
Jestli to bude jako dálnice z Brna do Vídně tak můžeme být klidní
L31u86b12o89š 15P62o48s39p45í57š70i69l
No jo Tomáši, co naděláte.....komunismus stále vládne.
R64a35d22e83k 51K28o55h44u73t
A co hyperloop? Bude se co nevidět stavět z Brna do Bratislavy, proč to neprodloužit do Prahy a dál?
- Počet článků 1327
- Celková karma 30,76
- Průměrná čtenost 3000x